Gå til innhold

Alt lukter grusomt jo!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg elsker smågodt så kjøpte meg en "liten" (450g :P ) pose med Coop party mix og åpner posen og blir kvalm av lukta :( men får tenke sånn at da sparte jeg kroppen for den usunne posen :P

Og før idag så skulle jeg lage en brødskive med baconost til sønnen min og måtte skynde meg for lukta var grusom! Blir også kvalm av å tenke på noe som jeg synes lukter grusomt! Er så mye mer som lukter grusomt som jeg før har likt lukta på! Flere som har det sånn? Og når går det over? Er 7 uker idag

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970651-alt-lukter-grusomt-jo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 6 uker i dag og har hatt det sånn i 5-6 dager. Jeg reagerer skikkelig på lukter. Har flere dyr, og de stinker plutselig hele gjengen. Samboeren også. Måtte be han gå og dusje en kveld vi så på tv, og ba han stå opp midt på natta og pusse tenner for jeg holdt på å miste fatningen helt der jeg lå. Søpla må ut flere ganger daglig, og makrell i tomat..gud bedre... Det er bannlyst neste 8 mnd. Må nesten brekke meg ved tanken. Nå er jeg potte-tett i nesa pga forkjølelse, og jeg lukter alt mye bedre enn samboeren fortsatt. Gikk en hel dag og lette etter fjøslukt i leiligheten. Null fjøs her, men lukta var der. Viste seg å være de nye ullsokkene mine ;) Samboeren luktet det ikke til tross for at jeg dyttet de opp i nesa hans.

Og orker ikke enkelte smaker. Alt som har med kylling å gjøre: Usjameg. Uspiselig!! Kaffe er pyton, og pepsi max smaker såpe!

Har det akkurat likedan. Brekker meg av alt.. Var på butikken her om dagen og kjente lukten av svette folk, frukt, mat.. Og sånn fryserlukt.. Haha. Kylling, svin, leverpostei er bare forferdelige stinkbomber! Kan ikke engang tenke på de luktene jeg inke liker, for da brekker jeg meg. Parfyme og sterke ting gjør meg svimmel.. Og bæsjer jenta på 2 i bleia så sliter jeg :)

Men alt som lukter godt lukter ekstreeemt godt også:) teposer, epler, pærer, mørpølse... Mmmm..

Annonse

Spydde av min egen lukt forrige dagen.

Haha, unnskyld meg men den der måtte jeg le av :) Stakkars dere! Foreløpig lukter ingenting merkelig her, men med forrigemann hatet jeg lukten av vaskepulver, uansett hvilken type vi brukte.. Jeg ble så dårlig av å ligge i rent sengetøy og å tørke meg med rene håndklær, det var så grusomt... Endte med at mannen min måtte bruke håndklærne og ligge i sengetøyet et par ganger først, for at jeg skulle klare å bruke det..

He he...alt som lukter ingenting eller svakt sitrus passerer for meg. Parfyme, gamle klær, min mann rett etter at han har trent(fersk svette) æSJ.

Men de luktene du virkelig blir kvalm av kan sitte i leeeenge! Jeg var gravid med mitt første barn for 19 år siden og kastet nesten opp av lukta av helt nye klær(butikklukt). Den dag i dag når jeg kjenner den samme lukta kjenner jeg meg uvel...urk, nå ble jeg kvalm av å tenke på det :/

E på besøk fra 3.trimester.. e 28+5 på vei med tvillinga :)

Har hatt forvrengt luktesans gjennom hele svangerskapet og har det fortsatt :/ E blitt en smule bedre med tanke på at eg faktisk klare å ete til tross vond lukt.. men det både smaka og lukta helt merkelig. Ringte faktisk legen en dag å spurte angåande detta og han sa det kunne faktisk vare til etter fødsel :-o

Anbefaler ingen gravid og ta med seg nesa inn på en stor flyplass... Var på Kastrup, København idag, og alle de luktene var bare alt for mye! Resulterte i nærkontakt med et offentlig toalett i 15 min... Og der lukta det iallefall ikke godt. Flaut å kasteopp på offentlige steder :/

Annonse

Huffhuffhuff - kjenner meg sånn igjen. Med førstemann klarte jeg ikke lage mat etter uke 8. Pinnekjøttet til jul luktet helt forferdelig...og grillet kylling.........æsj... :) :) Strevde med matvarebutikker. Hadde samme tendenser med nummer 2, men klarte da å lage mat. Dessverre varte det hele svangerskapet - men det fortsvant fort etter at fødslene var overstått.... :) :)

Er nå 8+0 og er igang med kvalme og sliter med lukter.... Skal bli spennende med fårefrikasè til middag idag...men får den servert...håper det går bra - blir vel siste fåre-/lammemiddag før eventuelt bebisen kommer ut....... :)

Bah! Jobber i åpent landskap og takler ikke lukten av kaffe, merker jeg nå. Kjempebra kombinasjon :P

Ellers hater jeg eldre damer som har på alt for mye parfyme på bussen. Poenget med parfyme er at den skal passe til din egen kroppslukt. Hvis du da ikke kjenner den er det ikke fordi den er for svak, det er du som er vant til den! Æsj...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...