zebu Skrevet 11. september 2012 #1 Del Skrevet 11. september 2012 Har en liten gutt på 7.5 mnd som ikke finner roen på kveldstid. Vi har faste kveldsrutiner, og han er i seng ca kl 1930. Han vugges som regel i søvn, da det er det eneste som funker. Han våkner igjen etter ca 45 min, så ca hver 30 min fram til vi legger oss. Da ender det som regel med at jeg tar han med i vår seng, slik at vi får noe søvn. Han våkner hver time/annenhver time hele natta, og må få pupp eller vugges i søvn. Han tar ikke smokk. Vi har prøvd og la pappaen ta han om natta, og da lå han på samme rom som lillemann i to netter. Det hele endte med skrik hele natta, og vi gav opp, da jeg heller ikke fikk sove. Om dagen sover han ca 2-3 ganger, avhengig av når han står opp. Spiser 3-4 måltider per dag. Ikke fuller posjoner, men spiser nå mer og mer. Har aldri likt mme, han bare spytter det ut. Er det noen som har erfaringer/tips som kan få han til å sove i lengre perioder av gangen på kveldstid/natt? , evt noen tips for å roe han ned om kvelden? Har ikke noe i mot å amme 2-3 ganger per natt, men han trenger vel strengt tatt ikke mer enn 1-2 ganger?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970638-hyppige-oppv%C3%A5kninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PWC1996 Skrevet 12. september 2012 #2 Del Skrevet 12. september 2012 Her har mini også vært sånn en periode, bare at vi ikke har hatt han i vår seng. Han har sovet på eget rom. Den siste uka har vi jobba med at han lære å sovne av seg selv. De første dagene våknet han like mye, men nå de siste kveldene sover han til ca midnatt, så videre til 4-5 tiden, og tar morning i 7 tiden. Teorien sier jo at de sover bedre om de sovner av seg selv, og ikke bysses i søvn. På mini stemmer det. Han sovnet av seg selv fra han var 3 mnd til drøye 6, men så kom tenner og vi begynte å bysse han. Da begynte han også å sove dårligere. Han holder fortsatt på med tenner, men så langt ser det ut til at teorien stemmer. Han holder på å få tenner nå også, men sover bedre når han ikke bysses i søvn. Vi har måtte jobbe med han i flere omganger for at han skal sovne av seg selv. Er hele tiden inne hos han, stryker han på magen og synger for han. Ble en del gråt de første dagene, men siste par kveldene har han sovnet på under 10 min og uten gråt. Er tøft de første kveldene, men det er verdt det. Mini er også 7 1/2 mnd. Tror det blir tøffere å ta "kampen" desto større de blir. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970638-hyppige-oppv%C3%A5kninger/#findComment-144539110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå