Gjest Vicky Pollard Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Hadde tenkt å gå for Victorinox. Fordi det er knalgode kniver, mykere stål, rimeligere og mer brukervennlig for vanlige folk Men synes på den andre siden at designen er k-j-e-d-e-l-i-g. Kan ikke vaskes i oppvaskmaskin. Global er jo knivene over alle kniver, men stålet er hardt, og for ukyndige kan det bli vanskelig å få de skarpe igjen dersom det ikke har vært jevnlig vedlikeholdt. Men designen er kjempefin og de kan vel vaskes i oppvaskmaskin. Hva ville dere valgt??
Gjest marmeladen Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Hadde tenkt å gå for Victorinox. Fordi det er knalgode kniver, mykere stål, rimeligere og mer brukervennlig for vanlige folk Men synes på den andre siden at designen er k-j-e-d-e-l-i-g. Kan ikke vaskes i oppvaskmaskin. Global er jo knivene over alle kniver, men stålet er hardt, og for ukyndige kan det bli vanskelig å få de skarpe igjen dersom det ikke har vært jevnlig vedlikeholdt. Men designen er kjempefin og de kan vel vaskes i oppvaskmaskin. Hva ville dere valgt?? Jeg elsker brødkniven til victorinox, men alle de andre knivene til global. Så global.. hehe
☆☆☆ Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Er ikke kokk, men victorinox sklir rett gjennom fingrene mine, som en varm kniv i mykt smør
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Victorinox uten tvil. Mye bedre å holde i enn global knivene etter min mening. Men jeg er ikke kokk altså, bare en glad amatør. Men broren min er kokk og han bruker begge deler og er like glad for begge variantene.
Martin+Mamma Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Jeg er ingen profesjonell kokk, men Global er i mine øyne verdens beste Fikk en skikkelig ahaopplevelse når jeg begynte å lage mat med dem.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 hvis du kjøper victorinox med plast kan du fint vaske dem i oppvaskmaskinen. Er kokk som utdanner meg til noe annet. Knivene mine må slippes opp litt oftere enn om jeg vasket de for hånd, men de er skarpe enda etter 8 år. Global ligger ikke rett i min hånd
Serepta Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Global er både kule og bra. Victorinox er mer billig" varianten, men absolutt gode de også.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 Innlegg 4 her: Glemte å skrive at global ikke er noe god å bruke ved litt fettete jobber da den begynner å skli i hånda.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 11. september 2012 #9 Skrevet 11. september 2012 Broren min er en anerkjent kokk, han mente helt klart Victorinox- knivene. Han anbefaler de til alle lærlingene sine. Men jeg tviler likevel. Vil egentlig ikke kjøpe de i plast, en treskaft. Hmmm... 50-50 her ser det ut til
maimora Skrevet 11. september 2012 #11 Skrevet 11. september 2012 Jeg sverger til victorinox, OG jeg vasker de i oppvaskmaskinen omtrent hver dag:p like god som ny nå som de var da jeg kjøpte de for 6 år siden
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #12 Skrevet 11. september 2012 Innlegg 4 igjen: Hva med mac kniver? Har ikke prøvd dem selv, men de ser utrolig bra ut og der får du trehåndtak også.
L-8 Skrevet 11. september 2012 #13 Skrevet 11. september 2012 Det kommer an på hva en foretrekker. Jeg er veldig glad i allroundkniven til global, den er fleksibel og genial til filetering, forskjæring, ja, alt utenom hakking. Til hurtigjobbing, hakking etc er jeg veldig glad i den store kokkekniven til masahiro
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #14 Skrevet 11. september 2012 Jeg elsker Globalknivene mine!
It's all about me Skrevet 11. september 2012 #15 Skrevet 11. september 2012 Global tåler ikke oppvaskmaskin. Det er ikke bare skaftet som avgjør, men type stål. Victorinox med plastikk-skaft derimot tåler oppvaskmaskin. Selv har vi masse Global, og ja de er kule de. MEN skaftet er elendig å holde i og de er vanskelige å holde skarpe. Så jeg har gitt de opp, og bruker en enkel fra Fiskars til jeg har penger å investere i Victorinox.
fikas Skrevet 11. september 2012 #16 Skrevet 11. september 2012 Jeg fikk ett sett av victorinox til jul og liker dem kjeeempegodt! Gode kniver er jo som natt og dag i forhold til det gamle rælet vi hadde jeg vasker uansett aldri kniver i vaskemaskin så det spiller ingen trille! Skyller av nÅr jeg har brukt dem og vasker dem når jeg er ferdig. Også syns jeg de i tre er helt ok- ikke noen designperle, men jeg skjems ikke heller for å ha dem på veggen og prisen er jo en helt annen:)
Gjest Vicky Pollard Skrevet 11. september 2012 #17 Skrevet 11. september 2012 Ikke kom med flere merker da, blir bare forvirret, hehe :-) er ikke plst- skaft litt "billig" da?
frk Nilsen Skrevet 11. september 2012 #18 Skrevet 11. september 2012 hvis du kjøper victorinox med plast kan du fint vaske dem i oppvaskmaskinen. Er kokk som utdanner meg til noe annet. Knivene mine må slippes opp litt oftere enn om jeg vasket de for hånd, men de er skarpe enda etter 8 år. Global ligger ikke rett i min hånd Kniver skal ALDRI vaskes i oppvaskmaskin! Bladet blir sløvt av det. Victorinox er langt bedre enn global, og velg med treskaft Jeg ville selv kjøpt en Mashahiro
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. september 2012 #19 Skrevet 11. september 2012 Kokken her i hjemmet sier Victorinox for hjemmebruk, uten tvil. Global er bad ass, men V er mer «stryktåliga» sånn til hverdags. De med trehåndtak. Selv er jeg ikke noen ekspert, men vi har også noen kniver hjemme fra Rådvaad (?) som er knallgod
Petetatismos Skrevet 11. september 2012 #20 Skrevet 11. september 2012 Ingen kniver skal vel vaskes i oppvaskmaskin. De skal vaskes og tørket direkte av etterpå for å ikke ødelegge bladet og gjøre det mindre vasst. Vi har typ 8 ulike global kniver og har en knivsliper hjemme selv; minosharp. Den gjør dem like gode som nye
Krumelur Skrevet 11. september 2012 #21 Skrevet 11. september 2012 Slutter meg til sistemann her. Er selv kokk og INGEN kniver skal vaskes i oppvaskmaskin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå