Gå til innhold

fikk antibiotikakur av legen, også står det at man skal ta den til mat, men ikke melkeprodukter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg pleier å ha brunost og melk til frokost iblandt.

kan jeg da spise det som normalt, og heller vente med å ta tabletten et par timer senere. til en banan eller no?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å vente ett par timer etter melk ja. Hvis du tar tablettene sammen med melken blir den stående lengere i magesekken enn den skal og vil ikke virke optimalt.

Skrevet
og jeg pleier å ha brunost og melk til frokost iblandt. kan jeg da spise det som normalt, og heller vente med å ta tabletten et par timer senere. til en banan eller no?

Heisann!

Jeg jobber på apotek og der skal vi altid gi beskjed og forklare dette med mat,sol,melk etc med antibiotika.

Kan tenke med det er Doxylin du har fått??

Da skal du ta den med et lite måltid som ikke inneholder rene melkoprodukter,dvs en skive med f.eks syltetøy og vann.

Rene melkeprodukter:smør,melk ost osv.

Skal heller ikke tas sammen med jerntabletter eller syrenøytraliserende.

MED du kan fint spise melkeprodukter,jern eller syrenøytraliserende,MEN da må det gå 2 timer mellom disse produktene og tablettene!

Håper du synes det er lettere å forstå det nå.

Er også slik at en kan bli overfølsom mot sol under kur og inntil 2 uker etter endt kur,så viss vi er så heldige med sol,bør du bruke solkrem med god beskyttelse!

God bedring :)

Skrevet
og jeg pleier å ha brunost og melk til frokost iblandt. kan jeg da spise det som normalt, og heller vente med å ta tabletten et par timer senere. til en banan eller no?
Heisann! Jeg jobber på apotek og der skal vi altid gi beskjed og forklare dette med mat,sol,melk etc med antibiotika. Kan tenke med det er Doxylin du har fått?? Da skal du ta den med et lite måltid som ikke inneholder rene melkoprodukter,dvs en skive med f.eks syltetøy og vann. Rene melkeprodukter:smør,melk ost osv. Skal heller ikke tas sammen med jerntabletter eller syrenøytraliserende. MED du kan fint spise melkeprodukter,jern eller syrenøytraliserende,MEN da må det gå 2 timer mellom disse produktene og tablettene! Håper du synes det er lettere å forstå det nå. Er også slik at en kan bli overfølsom mot sol under kur og inntil 2 uker etter endt kur,så viss vi er så heldige med sol,bør du bruke solkrem med god beskyttelse! God bedring :)

Takk for svar :)

Jeg tar tetracyclin. Fikk beskjed om at jeg måtte være forsikig med sola.

Da dropper jeg melkeproduktene for å være på den sikre sida :)

Eneste jeg tar er vitaminer og allergitabletter ;)

hi

Skrevet

forresten; går det greit å spise sjokolade? det er vel egentlig et melkeprodukt..

hi

Skrevet
forresten; går det greit å spise sjokolade? det er vel egentlig et melkeprodukt.. hi

Bare spis så mye sjokolade du vil.......... :)

Det er snakk om rene melkeprodukter som en ikke skal ta med tablettene eller før det har gått 2 timer før eller etter tablettene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...