Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Jeg tar nå 50% studie ved siden av jobb og gjorde det i fjor også. Er dette semesteret og neste igjen før jeg er ferdig med videreutdannelse. Studiet krever ikke deltakelse på forelesninger heldigvis. Før jeg fikk barn og da de tre minste var små studerte jeg 50-100% og med litt småjobbing innimellom. Da var jeg veldig student følte jeg. Kanskje ikke så flink student alltid, men tenkte mye på studiene, prøvde å lese jevnlig osv. Nå som jeg jobber, har ungene, husbygging osv så må jeg innrømme at jeg knapt tenker på studiene. Kanskje jeg er blitt vant til det også, altså rutinen og flyten i gangen, hvordan oppgaver skal skrives osv? Både i fjor og nå åpner jeg knapt bøkene før godkjenningsoppgavene kommer. Da har jeg 3 dager på meg til å skrive 1500 ord (3 slike oppgaver pr. semester), og temaene er slett ikke enkle alltid, men det har liksom blitt en vanesak å vite hva en skal lete etter. Når oppgavene er levert åpner jeg nok en gang ikke en bok før eksamen. Da leser jeg på spreng like før, og det går faktisk veldig bra. Får gode karakterer og fine tilbakemeldinger på oppgavene. Lurer litt på hvordan det er med dere andre som studerer ved siden av jobb og kanskje spesielt dere som har vært studenter på fulltid før. Har dere også det slik? At plutselig virker liksom studiene som før var så overveldende så "små" og "enkle"? Kanskje jeg bare begynner å bli gammel
☆☆☆ Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Studerte 50% samtidig med 100% jobbing i to år da jeg tok videreutdanning. Jeg hadde ikke barn, men det var likevel mer enn nok. Hadde to samlinger i semesteret og alle innleveringer ble gjort i gruppe (HATER gruppeoppgaver). Jeg jobber turnus, og satte av formiddagene før seinvakt til skolearbeid, det førte til jevn jobbing. Mye jevnere enn da jeg var "heltidsstudent". Dermed endte jeg opp med bedre karakterer på videreutdanningen enn på grunnutdanningen. Men en ting er sikkert, det blir ikke noe mer utdanning på meg før jeg har glemt hvor slitsomt det var...
Ioren Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Jeg jobber 100% og studerer 75%, har mer eller mindre gjort det de siste 3,5 årene. Vært alene med barn 1,5 av dem. Det er sykt slitsomt, men jeg håper det er verdt det. Har en oppgave som skal inn om 20 timer... Har skrevet 300 av 1000 ord, så joda, skippertaksmetoden er fin ;P
holahopp Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Jeg studerer litt på si nå og har studert fulltid. Og jeg skriver som regel oppgavene dagen før jeg skal levere de inn. Det er akkurat som jeg trenger det presset på meg for at jeg skal skrive bra. Har selvsagt tenkt på oppgaven før så vet sånn ca hva jeg skal skrive. Den eneste oppgaven jeg ikke gjorde det med var bacheloroppgaven min, den skrev jeg på 12 dager. Men føler først fagene er overveldende og når jeg setter meg inn i det så syns jeg det egentlig er ganske enkelt. Men skal ha eksamen i skatterett nå og gruer meg som bare det. Alt jeg gjør av skole er alltid siste liten, men jeg har alltid fått gode karakterer og aldri strøket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå