Gå til innhold

Hva tanker har dere rundt å få barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rasjonelt:Tenker at egentlig før man få færrest mulig barn av økologiske hensyn. Særlig i nordeuropa hvor hva har et så vanvittig forbruk!

Emosjonelt: jeg vil ha en liten baby å kose med, klemme på og se vokse opp

Grunnen til at jeg får barn i første omgang er helt klart egoistisk. Klarer ikke å se for meg at noen som får planlagte ikke gjør det av egoistiske grunner. Men er ikke det fint og da? Mye bedre enn å få det fordi familie og venner presser e.l. :P

Men hva tenker dere i forhold til at det er stor sjans for at barnet ditt får en sykdom? Da tenker jeg på sykdommer som :adhd, torette, stoffskifte,leddgikt,fybromialgi,diabetes osv osv.

Er det ikke da veldig egoistisk?

Jeg tror egentlig alle som får barn kan få barn med disse sykdommene, selv om de ikke har de selv?

Men hva tenker dere i forhold til at det er stor sjans for at barnet ditt får en sykdom? Da tenker jeg på sykdommer som :adhd, torette, stoffskifte,leddgikt,fybromialgi,diabetes osv osv.

Er det ikke da veldig egoistisk?

Jeg tror egentlig alle som får barn kan få barn med disse sykdommene, selv om de ikke har de selv?

Hvor vil du med dette egentlig?

Alle kan få barn som er syke selv om de ikke har genetiske sykdommer selv og dette er egoistisk?

Dette blir nonsense for meg

Annonse

Alle kan få barn som er syke selv om de ikke har genetiske sykdommer selv og dette er egoistisk?

Jeg lurer egentlig på om jeg er den eneste i verden som tenker at det er egoistisk å få barn når de fleste barna får ett eller annet. Vi har mange venner( og da mener jeg fler en 3-4 par med barn)) som har barn, og foreløpig er det ingen av de som er 100% friske. Mye Adhd, Torette og allergier av forskjellig slag.

Jeg vet ikke, men jeg føler at hvis vi velger å få barn så er sjansen stor for at det er noe med det barnet. Da er det synd i barnet på en måte.

Tankegangen min hadde kanskje vært litt annerledes dersom jeg eller mannen hadde hatt en sykdom som vi genetisk kunne gitt videre til våre barn.

Da hadde jeg tatt det til vurdering om det hadde vært verdt sjansen å gamble med det ufødte barns liv. (Jeg snakker da om genetisk sykdom som fører med mye lidelse, forkortelse av liv osv).

Men nå har det seg sånn at verken jeg eller mannen har genetiske sykdommer (såvidt vi vet hvertfall) og at dersom barnet vårt blir syk, får allergier eller en diagnose så er det noe vi må forholde oss til dersom det skulle skje.

Så for å svare på spørsmålet ditt så får jeg barn av egoistiske grunner. Jeg ønsker å stifte en familie med min mann, jeg ønsker meg to barn og jeg ønsker å se de vokse opp, leve livet og stifte familie og oppnå sine mål og drømmer.

Jeg må si at jeg syns det er en ganske negativ tankegang du kommer med.

Hadde du valgt å få barnet dersom du fikk vite at når barnet ble 4 år så ville han få en allergi mot katter?

Hadde du valgt å få barnet dersom du fikk vite at i en alder av 39 år så ville han få kreft.

Hadde du valgt å få barnet dersom du fikk vite at i en alder av 80 år så hadde han 5 barnebarn, 10 oldebarn, var enda allergisk mot katter, vant over kreften og lever lykkelig med sin kone som han har vært gift med i 60år?

Vi kan ikke vite hva fremtiden bringer oss eller våre barn, men vi kan tenke positivt istedenfor negativt - det er min mening hvertfall..

Jeg tror at man alltid får barn av egoistiske grunner jeg. Det ligger jo som et instinkt i oss at vi skal reprodusere oss - på den ene eller andre måten.

Jeg har alltid ønsket meg mange barn, men grunnen til at jeg ønsker ett til nå, er for at minsta skal få et søsken som er nær henne i alder. Hun har to storesøstre som er mye eldre, og jeg ser hvor avhengig av hverandre de er.

Jeg har flere sykdommer, samboeren min har allergier. Våre slekter har både det ene og det andre.

Hvorfor ønsker vi å få biologiske barn?

For meg er det fordi jeg ønsker å oppleve det å bli gravid men også jeg ønsker å føre videre slekten min.

Vi vil gjerne adoptere i tillegg men siden det lett tar 4-7 år før du får tildelt et barn så blir det et for omstendelig prosess som tærer ekstremt på alt. Så derfor har vi bestemt oss for når vi har fått de barna vi ønsker så vil vi bli fosterhjem.

En trygg og god base for barn/unge som trenger ekstra støtte.

Jeg lurer egentlig på om jeg er den eneste i verden som tenker at det er egoistisk å få barn når de fleste barna får ett eller annet. Vi har mange venner( og da mener jeg fler en 3-4 par med barn)) som har barn, og foreløpig er det ingen av de som er 100% friske. Mye Adhd, Torette og allergier av forskjellig slag.

Jeg vet ikke, men jeg føler at hvis vi velger å få barn så er sjansen stor for at det er noe med det barnet. Da er det synd i barnet på en måte.

Min samboer er allergisk mot det meste av pollen og diverse, men jeg er rimelig sikker på at både jeg, familie, venner og ikke minst ham selv er glade for at han ble til... Jeg kunne i hvertfall ikke vært ham foruten:-D så dette ble nå litt i særeste laget synes nå jeg...

Endret av Ivrigper
Jeg tror at man alltid får barn av egoistiske grunner jeg. Det ligger jo som et instinkt i oss at vi skal reprodusere oss - på den ene eller andre måten.

Enig i dette. Man kan alltids finne grunner til at man ikke bør få barn, men selv kjenner jeg ihvertfall på et sterkt morsinnstinkt, som er vanskelig å kvele av fornuftige årsaker.

Helt ærlig menter jeg at man burde velge å få maks to barn, ettersom det er mer enn nok mennesker i verden.

Men det er nesten ingen som klarer å etterleve idealer, og selv er jeg også i gang med prøving på nummer tre. Siden jeg har tenkt over dette og likevel ender med å prøve på nummer tre må jeg nok si at jeg kun tenker på meg selv og familien i dette.

Jeg kjenner forøvrig mennesker som har valgt å ikke få barn av slike grunne.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...