Gå til innhold

Har fått en mail fra microsoft.... svindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat mottatt en mail fra microsoft om oppdatering av microsofts tjenesteavtale. Det står tom. grønt ikon ved siden av, påstått fra min datamaskins virusprogam om at det er fra klarerte avsender. Men dette er vel bare tull??

Har ikke en gang trykket på linken.

Fortsetter under...

Skrevet

Hmm, de pleier ikke å sende mail, slike oppdateringer skal vel oppdateres automatisk??

Skrevet

Har også fått den! Syntes også det var noe som skurret, så jeg sletta den med en gang.

Skrevet

Bare slett den. Hvordan kan de vite at du åpner mailen din på akkurat din pc? Oppdateringer er ikke personlige.

Skrevet

Fikk den på MSN-hotmailen min. Har ikke åpnet. For min maskin laster ned Microsoft sine oppdateringer automatisk og da langt utenfor mailene mine altså.

Og jeg har hatt MSN i i sikkert over 10 år nå. Aldri har jeg fått en "oppdatering fra Microsoft" som mail der, før nå.

Ikke bit på den! Bare slett den.

Skrevet

SLETT med en gang. en venninne av meg fikk en slik mail fra microsoft og et par dager etterpå ringte banken og sa ifra til henne at kortet hennes holder på å bli misbrukt og om hun var klar over disse transaksjonene .. osv... vi sporet det til microsoft sin epost.

Annonse

Skrevet
SLETT med en gang. en venninne av meg fikk en slik mail fra microsoft og et par dager etterpå ringte banken og sa ifra til henne at kortet hennes holder på å bli misbrukt og om hun var klar over disse transaksjonene .. osv... vi sporet det til microsoft sin epost.

Jeg har selvfølgelig ikke åpnet noe i mailen eller trykket på noen linker. Ble litt nervøs nå peanutts82 så jeg slettet mailen og gikk i slettede og slettet den fullstendig fra datamaskinen min.

2. forsøk på svindel på meg på 2 dager :o

Fikk fra finn.no igår.

Skrevet

ja.. dette skjedde med venninnen min nå for en uke siden.. tror det er noe nytt som har plutselig dukket opp. nå er det 5 gangen jeg hører om microsoft mailer og telefoner og "oppdateringer" som har ført til svindel. de får tilgang til pc-en din når du svarer eller klikker på linkene og da kan de få tilgang til diverse kort nummer du eventuelt har brukt tidligere for å kjøpe ting på nett. ting blir jo aldri sletta helt fra pc-en. jeg foreslår i tillegg at hvis det er en mail du har fått, så gå inn på innstillinger å endre passordet ditt på mailen din.

Skrevet
ja.. dette skjedde med venninnen min nå for en uke siden.. tror det er noe nytt som har plutselig dukket opp. nå er det 5 gangen jeg hører om microsoft mailer og telefoner og "oppdateringer" som har ført til svindel. de får tilgang til pc-en din når du svarer eller klikker på linkene og da kan de få tilgang til diverse kort nummer du eventuelt har brukt tidligere for å kjøpe ting på nett. ting blir jo aldri sletta helt fra pc-en. jeg foreslår i tillegg at hvis det er en mail du har fått, så gå inn på innstillinger å endre passordet ditt på mailen din.

Har endret passord nå, hater forressten å endre passord for da husker jeg de aldri igjen :o

Takk for råd :)

Skrevet

Det er svindel. Jeg åpnet en lignende mail for noen uker siden og rett etterpå ble hotmailkontoen hacket. Har snakket med flere som har vært utsatt for det samme.

Fikk en ny sånn mld i dag, og gudene skal vite at den ble merket som svindel

Skrevet

Hacket? Hva er egentlig det? Hva skjer? Hmm, syns det er skikkelig skummelt. Jeg har jo så lite peiling.. Åssen merker man dette da? Skjer det med telefoner også? IPad? Eller bare PC?

Skrevet
Hacket? Hva er egentlig det? Hva skjer? Hmm, syns det er skikkelig skummelt. Jeg har jo så lite peiling.. åssen merker man dette da? Skjer det med telefoner også? IPad? Eller bare PC?

Hacket konto:

Hvis noen har brutt – eller hacket – seg inn på kontoen din, betyr det at noen har stjålet passordet ditt og kanskje bruker kontoen til å få tilgang til personlig informasjon eller til å sende søppelpost.

Skrevet

Jeg har åpnet mailen, men ikke svart eller klikket noe videre... Kan det skje et eller annet galt da? Hva?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...