Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Passer godt nå som både trøttheten og kvalmen har kicket inn igjen :) En ny på vei?
Oh yes, lille Cupcake er til heving i ovnen <3
Så tøff du er! Lykke til!

Ja jeg gleder meg ikke noe særlig til graviditetsmånedene, fødsel eller barseltida. Men Muffin har vokst seg inn i en herlig, smilende og sjarmerende gutt som vi elsker over alt på jord. Kan nesten ikke vente med å gi ham et søsken <3 Om de bare kunne leveres i postkassa 8 mnd gamle! Hehe

Men nok avsporing...

Gratulerer så masse madolyn!! :D

Ja, er virkelig ikke lett og vite hva vi skal gjøre! Først av alt skal jeg prøve og få has på ped leder på avd! Mannen sier det samme: det bør virkelig skje noe forandring på avd for at gullgutten skal fortsette der! Også med holdningen til personalet..

Jeg har ikke så sterke meninger ang. 1-åringer i bhg eller ei, jeg ser svært mange som stortrives etter kort tid og noen som bruker tid på å få det bra i bhg. Det gjør så vondt når de små ikke har det godt, særlig når man er i tvil om de voksne klarer å ivareta ungene på best mulig måte! Jeg lurer på hvorfor du lar deg overtale til å ha gutten i bgh dersom både han og du trives med å være hjemme sammen? Hadde jeg hatt mulighet til det hadde ikke jeg holdt ut en hard tilvenning dersom det ikke var tvingende nødvendig... Lykke til med valget ditt:)

Annonse

Gratulerer så masse madolyn!! :D

Ja, er virkelig ikke lett og vite hva vi skal gjøre! Først av alt skal jeg prøve og få has på ped leder på avd! Mannen sier det samme: det bør virkelig skje noe forandring på avd for at gullgutten skal fortsette der! Også med holdningen til personalet..

Hvilke fordeler får gutten din av å gå i barnehage når han er ett år?

Hva skriver man i en oppsigelse til barnehagen?

Har så vidt fått snakket med pedleder nå, og han mente stortsett at så lenge gutten blir levert tidligere, og får lengre dager så ville dette gå seg til.. Men jeg tror ikke jeg ønsker at gutten min skal være i bhg fra 8-16 så lenge jeg ikke er nødt til det.. Ped leder sa også at det går bedre og at han ikke hadde skreket så masse idag, men gutten var da relativt utskreket når jeg kom...

Det at "alle andre" har barna sine i bhg fra ett år, gjør ikke barnehagedagene fordelaktige for barnet selv. Det er heller ingen unnskyldning for å gjøre noe man egentlig kjenner er forferdelig feil. Ped leder har nok aldri anbefalt noen å slutte i bhg.. Så ikke hør på henne/ham.

For en god mamma du er som ser gutten din så fint, og reflekterer så godt over saken. Og i tillegg har mulighet til å tilbringe den tiden du selv ønsker med han! Og, ikke minst, så tøff du er som stritter mot normene!!

Bare ta en tlf til bhg og si at du ønsker å si opp plassen. Du lurer på hvordan de ønsker å motta oppsigelsen, enten skriftlig eller om det holder muntlig over tlf, for så å skrive under oppsigelsen de sender/gir dere.

Lykke til!!

Tusen takk for oppmuntrende ord!! :)

helt sant at det ikke er så lett og gå "imot strømmen" på dette nei.. Gruer meg litt til og gi beskjed til bhg, da jeg ikke har gitt så veldig uttrykk for at jeg kom til og ta han ut av bhg, bare at jeg ikke har vært helt førnøyd, men er godt og tenke på at jeg slipper og sende gutten i bhg i morgen! Endelig har klumpen i magen sluppet! :)

Blir helt sjokkert over å lese hvordan enkelte barnehager er blitt. Jeg har vært griseheldig med min bhg, med ansatte som sitter på gulvet med barna hele dagen, og jeg har kun sett dem i stolene når de spiser eller tegner. Ellers er de på gulvet og leker, og koser seg, blir lest for eller er ute. Leit at du ikke har andre barnehager å gå i. Jeg ønsker deg lykke til med å ha gutten din hjemme. Han har det helt klart best der. Og en pedleder som sier at gutten ikke gråter, når du ser han er helt utskreket, jeg grøsser. Hos oss ringte de fra barnehagen når ungen sluttet å gråte i begynnelsen for å berolige foreldrene. Og en gang de så at jeg begynte å gråte ved levering, fordi han var så lei seg, ringte de meg utpå dagen for å fortelle at han hadde hatt en flott dag og vært blid og fornøyd.

Annonse

Blir helt sjokkert over å lese hvordan enkelte barnehager er blitt. Jeg har vært griseheldig med min bhg, med ansatte som sitter på gulvet med barna hele dagen, og jeg har kun sett dem i stolene når de spiser eller tegner. Ellers er de på gulvet og leker, og koser seg, blir lest for eller er ute. Leit at du ikke har andre barnehager å gå i. Jeg ønsker deg lykke til med å ha gutten din hjemme. Han har det helt klart best der. Og en pedleder som sier at gutten ikke gråter, når du ser han er helt utskreket, jeg grøsser. Hos oss ringte de fra barnehagen når ungen sluttet å gråte i begynnelsen for å berolige foreldrene. Og en gang de så at jeg begynte å gråte ved levering, fordi han var så lei seg, ringte de meg utpå dagen for å fortelle at han hadde hatt en flott dag og vært blid og fornøyd.

Jeg er helt enig. Som sagt, vi har også hatt plass i en svært dårlig barnehage som vi sa opp etter første besøk, mens den han begynte i nå er helt topp! Når jeg hentet ham i dag så dyttet de ham i huske ute i ettermiddagssola og han hvinte av fryd, oi oi han ville IKKE hjem hvertfall :)

Følg magefølelsen din, ikke alle barnehager er bra. Ei heller er alle ettåringer klare for barnehage, og du kjenner ditt barn best. Kos deg hjemme med gullet ditt <3

Endret av Madolyn&Muffin

Eg skjønar at mange er nøydde til å få barnehage frå 1 år, og mange barn har det greit med det, men eg ser ikkje at så små barn har nokon fordel av å vere i bhg framfor å vere heime. Så eg ville ha teke han ut og hatt han heime ei stund til, dersom du likevel er heimeverande.

Min første byrja ved 15 mnd alder, men då andremann eigentleg skulle byrja ved 13 mnd alder, så var klumpen i magen så stor at eg søkte om eit ekstra halvårs permisjon. Dette på bakgrunn av opplevingane med førstemann. Han var mykje meir klar ved 20 mnd, og eg er glad for at me tok den ekstra tida.

Barnehagen her seier og at det tek mykje lengre tid å tilvenne eit barn som berre går 50%. Som andre seier, så ville eg spurt om det var mogleg å få gå fleire dagar i starten (når du finn ut at det er på tide å starte) og heller hatt korte dagar.

Har en sønn på 14 mnd som har gått i barnehagen en mnd nå. Men tilvenningen går ikke så bra.. Han er der 50%, og skriker veldig mye der.. De virker som om de ansatte har det hektisk og lite tid til hver enkelt.. Barna sitter mye i tripptappstolene.. Han sover lite der og skriker til og fra hele dagen.. Går også i åpen barnehage en dag i uka, i nærheten siden han bare er 50% i bhg fast. Der storkoser han seg, leker og styrer, men kaster noen blikk på meg for å forsikre seg om at jeg fortsatt er der. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt og sende han i bhg før i januar evt ikke før til høsten igjen, siden jeg går hjemme og tar opp ett par eksamener, men pgr av press fra omverdenen dvs søsken, foreldre ect, så søkte jeg han inn.. Må mener familien at jeg bør søke om større % i bhg, siden han er så usikker der.. Det jeg mest føler for selv er og ta han ut av bhg og kun benytte åpen bhg, er to dager i uka, men så er jeg usikker på om det kansje vill gå seg til i den bhg han går i fast? Hvor lag tid bør jeg regne med det går før han ikke skriker hele dagene i bhg?

Hvis du kan og vil ta ham ut ville jeg tatt ham ut :-)

Ja, sendte mail i går kveld til både styrer og pedleder, så nå er han ferdig i bhg! :D fryktelig deilig og ha det overstått! :) skal en tur i bhg på mandag og hente regnetøy, skifte klær og slikt som ligger i bhg, men ellers så skal vi dit kunn for og leke og kose oss på ettermiddagene og helgene! :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...