Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Jeg hr begynt i bhg, og skal straks i ilden ang samling. Jeg er ikke førskolelærer eller barne og ungdoms arbeider, så jeg kan lite om dette. Jeg har jobbet i bhg før, men da med 4-6 åringer, blir så små disse barna på 1-3 avd....... Noen gode tips ti hva jeg kan gjøre i samlingsstund for så små barn??
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Du jobber vel litt på avdelingen før du skal ha samlingstund? Så da kan du jo observere hva dine kollegaer gjør, og plukke opp triks? Jeg jobbet på småbarnsavdeling tidligere, og da sang vi sanger i samlingstund eller leste bok.
juli2011spire:) Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Sanger. Så tidlig på året, og mange er nye for hverandre, så sørg for å synge enkle sanger. Start med en navn sang de er kjent med, og fortsett med feks bæ bæ lille lam, alle killebukkene, lille Petter edderkopp feks. Hør også med pedleder på avdelingen om de har en fast form på samlingene, har de det så er det greit å følge den. Kan du gitar så ta med den, og bruk deg selv masse for å få de med. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Takk for godt tips. Vi har samling 1 dag pr uke, og jeg har vert med bare på 1 samling. Har jo ikke vert så mye nå i oppstarten. Spør de andre på avd, bare smiler de og sier, æsssa, bare å synge eller noe det, mer enn bra nok det...... Sukk.....
**lykke!!** Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Nå måtte jeg lese svaret ditt flere ganger, har dere bare 1 samling i uka??? Det syns jeg er tull (det er så klart ikke din feil), men det er vel vanlig å ha samling hver dag? Tips til samling: Start med en navnesang. Så kan du ha en kasse med så mange konkrete som et er barn, det må være konkrete du kan sanger til, så får barna trekke en ting hver og holde denne til runden er over. Har de fingerdukker du kan fortelle en meget kortfattet fortelling til? Leke bukkene bruse. Kims lek, med da to eller tre konkreter. Boogie boogie boogie, hvis du vet hva det er. Så må du lage til en avslutning, for eksempel labbe labbe labbetusse mann, eller alle som har grønn farge på klærne kan gå og sette seg ved bordet eller gå i garderoben (kommer jo an på om dere har samling før dere går ut eller før dere spiser).
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 En samling i uken? Er det ikke vanlig å ha samlingstund 1 gang per dag?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Nå måtte jeg lese svaret ditt flere ganger, har dere bare 1 samling i uka??? Det syns jeg er tull (det er så klart ikke din feil), men det er vel vanlig å ha samling hver dag? Tips til samling: Start med en navnesang. Så kan du ha en kasse med så mange konkrete som et er barn, det må være konkrete du kan sanger til, så får barna trekke en ting hver og holde denne til runden er over. Har de fingerdukker du kan fortelle en meget kortfattet fortelling til? Leke bukkene bruse. Kims lek, med da to eller tre konkreter. Boogie boogie boogie, hvis du vet hva det er. Så må du lage til en avslutning, for eksempel labbe labbe labbetusse mann, eller alle som har grønn farge på klærne kan gå og sette seg ved bordet eller gå i garderoben (kommer jo an på om dere har samling før dere går ut eller før dere spiser). Hvorfor er det tull? Jeg jobber på småbarnsavdeling og vi har ikke 1 samling i uka en gang, men vi har endel spontansang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå