Gå til innhold

Hvorfor ble du innlagt på sykehuset under graviditet?

mrst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff da! Det hørtes ikke noe kjekt ut. Men ut i fra smilefjeset ditt regner jeg med at det gikk bra til slutt:)

Jeg syntes det er intr å høre hvor mange som har helt normale svangerskap uten noe alvorlig underveis. Så kom gjerne med flere hitstorier.

Annonse

Blødninger i uke 31, med kraftige magesmerter.

Fant ikke helt ut hva det var men trudde det var morkaken som løsnet litt. Var redd for at jeg hadde kommet i tidlig fødsel, som jeg heldigvis ikke var.

Men måtte være på observasjon i 3 dager.

• 4 uker senere...

når eg var 17 uker, så var eg på jobb, fekk kraftige blødninger, blei innlagt på sykehuset, de trodde d var truende abort, tok masse ultralyd, men site ultralyd så fant de et tomt hulrom, de mente d var ein tvilling eg mistet, blødde i en mnd, nå er eg 21 uker å venter ei aktiv jente

Jeg ble lagt inn en gang i uke 8, fordi jeg hadde mye blod i urinen,de var redd for nyrene,men var bare veldig kraftig blærekatarr.3 dager på sykhuset, til ting roet seg litt, Aldri hatt det før,så visste ikke hva det var før de sa det og i til legg er de veldig nøye pga jeg har hjertefeil

• 2 uker senere...

Jeg ble lagt inn i uke 32ca med instense smerter på venstre siden over lungen/i lungen? Hadde smerter til neste morning, tok masse tester, men de fant ikke ut av det. De fryktet lungeemboli, men neste dag var jeg nesten helt bra igjen og ble skrevet ut. Dagen etter det igjen var jeg helt bra og har hatt det bra siden - litt andpusten bare. Legene konkluderte med at det var svangerskapsrelatert og sannsynligvis fordi den voksende magen presset alt oppover. Jordmor fortalte at det ikke var uvanlig å bli lagt med akkurat disse symptomene og at det pleier å være pga nettopp det legen sa. Men har man slike symptomer skal man dra rett på fødeavdelingen og sjekke det! Det kan være alvorlig og lungeemoboli er dødelig.

• 2 uker senere...

Jeg ble lagt inn da jeg var 32+0 pga moden mormunn og 1 cm åpning.. De regnet med fødsel innen få dager.. Så ville ha meg der for å prøve å stoppe det hvis den startet.. Etter 2 uker fikk jeg reise hjem da ingen ting hadde skjedd ennå. :) 2 uker og 2 dager etter det igjen (36+2) så kom frøkna vår til verden. :)

• 3 uker senere...

Annonse

Ble lagt inn gjevt under mitt første svangerskap pågrunn av magesmerter.

Nå i mitt andre svangerskap er 13 + 3 dager på vei og hvert lagt inn 2 ganger allerede pågrunn magesmerter. De har nå funnet ut at jeg. Har passiv blintarmbetennelse men de vil ikke opperer meg. Så har hvert sykemeldt i to månder nå. Må vel inn igjen snart pågrunn av kroniske smerter, og ikke kan ta mer en max 2 parasett per dag og disse må til for at jeg skal kunne sove to- tre tier hver natt. Begynner å bli spø av å ikke få sove.

Så blir nok ikke mange flere svangerskap på meg etter denne.

• 1 måned senere...

Ble lagt inn et døgn i uke 34 med mulig start av fødsel. Viste seg dagen etter at gutten lå i omvendt leie som de kaldte det og stimulerte livmoren til å få rier/kraftige kynnere med hodet. De tippet at gutten hadde snud seg den dagen og derfor de store smertene. Måtte holde meg rolig resten av svangerskapa, og når tid var inne ville ikke gutten ut og endte med akutt ks 14dag på overtid.

Var på akutten i 3 døgn med blodpropp i uke 7. Forøvrig i den forbindelse jeg fant ut jeg var gravid også, som gjorde det mer komplisert å finne blodproppen da de ikke ville utsette fosteret for CT og den strålingen det medførte. Fikk til slutt MR som gjorde at de fant hele to blodpropper i lungene mine... Litt av en helg kan man si. Og nå må jeg ta blodfortynnende med sprøyte resten av svangerskapet (termin i sept)

• 2 uker senere...

Ble innlagt uke 21 med kort livmorhals (14 mm). Ble utskrevet etter 3 døgn og måtte være hjemme og bare håpe at ikke fødsel startet. En veldig tung tid. Fikk lungemodning i uke 23 og ny kontroll i uke 24 viste enda kortere livmorhals (8 mm). Ble innlagt igjen og ble først utskrevet da jeg var 30 uker. Da var livmorhals avflatet (3-6 mm), men det var ikke lenger nødvendig å være på sykehuset dersom fødsel startet. Er nå 36+2 og blir igangsatt uke 38+1 om ikke noe skjer før den tid. Venter tvillinger og har hatt mye kynnere siden uke 21. Babyene har hele tiden hatt det veldig fint. Det kan altså gå veldig bra selv om man har kort livmorhals :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...