LuksusLiv Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Gull eller gul? Blir du gull så er det nok for mye shimmer i foundationen din, blir du gul så har du feil farge. Be om hjelp i butikken når du skal velge foundation.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Det første jeg tenker, er at du bruker feil farge.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Gull eller gul? Blir du gull så er det nok for mye shimmer i foundationen din, blir du gul så har du feil farge. Be om hjelp i butikken når du skal velge foundation. Blir gul. Hun jeg kjøpte hos, fant ``rette`` fargen til meg. ser bra ut når jeg har tatt det på og ser meg i speilet. men i sollyset ser det ikke så bra ut
peanutts82 Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 kan være den rette fargen men feil undertone. hvis det er gul undertone i fargen hun har valgt for deg så blir det litt gult... spør om en med grønn undertone eller kompenser med primer med grønn undertone. anbefaler MAC sin foundation da de har 3 av samme farge men med forskjellige undertoner. rød, grønn eller gul.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 kan være den rette fargen men feil undertone. hvis det er gul undertone i fargen hun har valgt for deg så blir det litt gult... spør om en med grønn undertone eller kompenser med primer med grønn undertone. anbefaler MAC sin foundation da de har 3 av samme farge men med forskjellige undertoner. rød, grønn eller gul. Jeg tåler ikke annen sminke enn minderalsminke desverre. hi
peanutts82 Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 det er jo ikke noe problem. MAC har mineralsminke også.. men har du prøvd Bare.Minerals. De har også mange forskjellige foundation i pudderform med diverse undertoner. det beste er å gå til butikken og få en av de som jobber der til å bekrefte hva din undertone er. slik vet du hva du skal kjøpe. f.eks...jeg er litt grå og rød (undertone) og har tørr/følsom hud. så jeg må ha foundation med gultoner. da ser jeg mer "våken" og "livlig" ut.
Fiemamma Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Man kan ha 3 ulike undertoner i huden: rød, gul og oliven. De fleste nordiske har gul. Du bør velge en foundation med samme undertone som din hud. Trykk litt hardt på blodårene på innsiden av håndleddet ditt. Hvilken farge har blodårene? Er de grønne har du gul undertone, er de blå/lilla har du rød. Oliven sees helst hos spanjoler osv. Grønne pigment nøytraliserer rødhet, så grønt vil ikke funke på annet enn røde parti og acnearr f.eks. Tipper du har rosa undertone i huden og har fått en foundation som har gul undertone. I butikklyset kan det se fint ut, men ute i kaldt lys blir det veldig synlig hvis det er feil. Butikker jukser med spesielt lys og smalnende speil for å få kundene til å føle seg mere vel, husk å alltid vær sunt kritisk. Evt. Har du gul undertone og har fått en feil nyanse i foundation med gul undertone. Hilsen makeupartisten (retired MAC retail)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #9 Skrevet 11. september 2012 det er jo ikke noe problem. MAC har mineralsminke også.. men har du prøvd Bare.Minerals. De har også mange forskjellige foundation i pudderform med diverse undertoner. det beste er å gå til butikken og få en av de som jobber der til å bekrefte hva din undertone er. slik vet du hva du skal kjøpe. f.eks...jeg er litt grå og rød (undertone) og har tørr/følsom hud. så jeg må ha foundation med gultoner. da ser jeg mer "våken" og "livlig" ut. Jeg har bareminerals foundation i pudderform. jeg e veldig rød i huden da, så burde vel egentlig hatt grønn undertone kanskje... hi
peanutts82 Skrevet 11. september 2012 #10 Skrevet 11. september 2012 det er jo ikke noe problem. MAC har mineralsminke også.. men har du prøvd Bare.Minerals. De har også mange forskjellige foundation i pudderform med diverse undertoner. det beste er å gå til butikken og få en av de som jobber der til å bekrefte hva din undertone er. slik vet du hva du skal kjøpe. f.eks...jeg er litt grå og rød (undertone) og har tørr/følsom hud. så jeg må ha foundation med gultoner. da ser jeg mer "våken" og "livlig" ut. Jeg har bareminerals foundation i pudderform. jeg e veldig rød i huden da, så burde vel egentlig hatt grønn undertone kanskje... hi det mener jeg ihvertfall. men nå er ikke jeg makeup artist. har bare masse erfaring fordi jeg er glad i sminke og hudpleie. jeg har olivenfarget hud. og har foundation med gul undertone. så jeg hadde anbefalt en med grønn undertone for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå