Gå til innhold

Lene~mor til tre :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff ja å jeg som synes hun har spist bra men alikevel så har det ikke gitt utslag på vekta :-( men hun er vel såpass aktiv da + at hun nok burde spist mere en det hun gjør selv om hun nå spiser mye mere enn tidligere. Jeg var helt sikker på at hun hadde gått opp i vekt jeg men neida hun hadde bare lagt på seg 200 gram på 2,5 mnd noe som har gjort at hun har falt på kurven for andre gang og til og med på vekt i forhold til lengde så har hun flatet helt ut å følger ikke kruven lengre. Eneste hun følger kurven sin på er høyde ;-) men hun har nå spist bedre i barnehagen enkelte dager enn hjemme så da får vi håpe det hjelper. Men nå har hun hatt tre dager hvor hun har hoppet over ett måltid, å det er da middagsmåltidet. Har prøvd å gi henne tre forskjellige middager å ingen av dem ville hun ha å ikke brødskiver eller noe annet heller så det skal ikke være lett. Hun begynte sånn etter hun fikk vaksine på onsdag :-( de siste dagene har hun ikke villet hatt grøt heller så det har blitt mye brødskiver her nå, men håper hun begynner å spise mere igjen for det trenger hun virkelig. Det er jo ingen bukser som sitter på henne lengre, men så lenge hun er frisk å bli og fornøyd så får det vel være bra da ;-) men hun har jo ikke noe å gå på lengre så da får vi håpe hun holder seg like frisk som hun har vært til nå..

Hvis det er noen trøst, så har ikke jenta mi noe å gå på heller. Jeg syns hun er for tynn, men hun har jo lagt på seg da. Tror nok det er grøten jeg blander i forsterket mme som gjør at hun legger fint på seg.

Jenta mi fikk også vaksine for ei uke sia (15 mnd vaksine), og har hatt litt feber og vært utilpass de siste dagene. Og hun vil heller ikke ha middag. Brødskive og grøt går greit, men middag frister ikke. Hun har hatt middagsnekt perioder før og.

Huff, så mye bekymringer og styr det skal være med den maten. Gleder meg til hun får et par år til på seg. Ser for meg at det blir mindre bekymringer da. Mellomste på snart 6 år er også småspist og kresen, men bekymrer meg aldri for henne.

huff ja det er slitsomt, gutten min på 10 er også veldig tynn men spiser greit nok ne kunne sikkert spist mere han også men bekymrer meg ikke så mye med han nei... blir liksom noe helt annet med de som er små synes jeg, de er jo så mye mere sårbare.

Snuppa fikk også feber etter vaksinen på onsdag og torsdag å da var hun veldig sutrete og grinete i tilegg men etter det har hun vært i fin form å like blid igjen men matlysten er det værre med. ingen middag idag heller, ikke vil hun ha noe annet heller huff...

Hun spiste veldig bra til frokost da (nesten to brødskiver) :), mens til luns ble det bare ei lefse med smør/pålegg og en ellas kitchen smoothie. etter det har hun ikke spist noe.. prøve å steke noe eggerøre o.l å se om vi får i henne noe kveldsmat da... ååå kjenner jeg blir litt oppgitt når hun har sånne dager :(

Endret av Lene~mor til tre

Hvordan gikk det med kveldsmaten? Her gikk kveldsmaten til h.....! Eller, hun spiste grøt og banan da, men så satte hun drikke i halsen og spydde opp alt :-( Jeg blir så frustrert, for hun trenger jo den næringa så sårt. Hun har lett for å spy når hun styrer med feber og slik.

Nå ønsker jeg den feberen langt bort, så den ikke forstyrrer for matinntaket i allefall.

Uff da, så ille når de kaster opp. . huff ja det er kjedelig med feber og vaksiner de gjør ikke akkurat tingene lettere. Her gikk heldigvis kveldsmaten bra men nå har hun ikke spist noe på 6,5 time før hun fikk kvelsdsmat da. . Før de var jo alt nei samme hva vi tilbydde. Lagde omelett som snuppa fikk på brødskiva å det gikk ned på høykant med litt tomater/agurk ved siden av + at hun nesten spiste opp en brødskive med fleskepølse på :-) så da får vi vel være fornøyde. (Fleskepølse og servelat er det eneste pålegget hun spiser nå for tida hehe)

Annonse

Da ser det jo ut til at hun var sulten til kveldsmaten i allefall da, og det er et godt tegn :-)

Nå ser det heldigvis ut til at feberen er borte her. Men, storebror er skikkelig forkjølet da, så da blir vel hun det snart og :-s

Må dere forresten fortsatt avlede henne under måltider?

ja må avlede i massevis med en haug med leker og andre ting... hehe. Men har prøvd å være litt mere bestemt i det siste med hva hun får ha, har begynt å la henne ha mere naturlige ting å leke med som plast gafler, skjeer, kniver og kopper/tallerkner for å ikke venne henne til at hun må ha leker når hun skal spise. Gir henne kun disse tingene når hun ikke vil spise, spsier hun greit bruker vi ikke noen ekstra ting. Null middag idag også så imorra blir det en hel uke uten middag... jaja men hun spiste nesten to brødskiver til kvelds idag å + en liten mini yoghurt (danonino) :)

Godt å høre det ikke bare er vi som tyr til leker og underholdning da ;-) Enda min er jo eldre enn din og. Det blir til de måltidene hun mates med skje da. Hun kjeder seg fort og går fort lei om hun bare må sitte der og bli matet. Tenkte å la henne prøve å spise mer selv til grøtmåltidene også, så får vi se.

Hvordan har det gått med middagene nå da?:-)

Igår spiste hun middag for første gang på en hel uke så da håper jeg hun fortsetter med det, men da spsite hun bare en brødskive til kvelds. De siste dagene har hun begynt å våkne på natta å være våken I en til to timer. . Sikkert fordi hun ikke får i seg nok mat og våkner å er sulten men jeg har ikke gitt henne noe da for kan jo ikke begynne med nattmat heller synes jeg. Vi å brukes mest avledning ved mating men hun får ha en liten gaffel eller skje når hun spiser selv også :-)

snuppa her spiser heller aldri bra til alle måltider.. går litt opp og ned, idag spsite hun veldig bra til middag, virket som hun var veldig sulten idag men igår var det omvendt.. men hun har spist lite til kvelds de siste dagene også . hun blir fort for trøtt og sliten å da vil hun ikke ha mat, men gir vi mat tidligere så er hun ikke sulten nok så det skal ikke være lett.

Annonse

Nei, det skal jammen ikke være lett. Nå har jenta mi i tillegg hatt 40 i feber et par dager da så. Blir ikke voldsomt med matinntak da akkurat. Så i slike sykdomsperioder kunne jeg ønske hun veide i allefall én kg mer. Hun har jo ingenting å gå på.

Huff, her er snuppa så tynn at man kan telle ribbeina hennes. . Nå har hun spist middag de siste dagene heldigvis, enkelte dager har hun spist to middager også men da har hun ikke spist noe kveldsmat da. . Merker at hun har blitt lei brød for det sliter jeg med å få i henne nå, kanskje ikke så rart når hun omtrent kun spiste brødskiver i to uker. . Hvordan går det med snuppa di, er hun i bedre form? God bedring :-)

Hei, ja, nå er hun i bedre form :-) Kvitt feberen, men er igjen noen prikker, av ukjent opprinnelse.

Men, matlysten er ikke på topp altså. Hun har ikke villet ha grøt i et par dager nå, noe som kom litt overraskende på meg. Så, nå har hun da spist brødskive til frokost, lunsj og kvelds :-s Da blir hun vel lei det snart og... Men, hun spiser ikke mengder av brød heller. Det har vært max en skive. Middag er det så som så med det og.

Så nå må jeg virkelig ta meg sammen for ikke å bli overnervøs (med tanke på hvordan ting har vært). Jeg kjenner jeg blir stressa når hun ikke vil ha, eller spiser lite, men jeg prøver å fremstå rolig, og sier jevnlig til meg selv gjennom dagen og før måltider at jeg får ikke gjort noe med det, og at hun ikke kommer til å sulte seg... Tenke at fortid er fortid, og nå er nå...

Her kan man også telle ribbein. Ser også ryggraden godt, og skulderbladene stikker ut. Jeg prøver og ikke tenke over det for mye, men man ser det jo godt når hun er naken da.

Puh, ble langt dette. Trengte å få ut litt tanker ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...