L-8 Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Bare å røre godt det! Jeg synes det er godt med sennep og biter av sylteagurk i tillegg til løken
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 400 g kjøttdeig, 1/3 loff, melk, salt og pepper (persille eller lignende etter smak). Skjær av alle skorpene på loffen og hell melk over, elt dem i melka til det blir grøtkonsistens. Så tilsetter man ett egg, så blander man kjøttdeig og egg/loff/melk-blanding, elter det til jevn røre. Tilsetter salt og pepper/persille eller annen krydder. Former kjøttkaker, steker raskt først, så under lokk i 5-10 minutter, snur jevnlig. Nam
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Jeg pleier å google og lager det som ser best ut
Prøverpåentil Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Det er godt å blande karbonade/kjøttdeig og svinefarse
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Jeg pleier å raspe en rå potet eller to i deigen, da blir de løse og deilige
thessi og lillemor Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Jeg synes disse er gode : http://www.matprat.no/sunn/sunne-oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/kjottkaker/ Med hjemmelaget brun saus selvfølgelig
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Kjøttdeig, 1-2 egg, salt, litt pepper, griljermel til drt blir passe fast kjøttkakedeig.. Prøver å ikke røre for mye og tar i salt til slutt rett før griljermel. Rører man mye etter saltet er tatt i, blir de lett seige. Jeg liker grove faste kjøttkaker. Når eg slår skikkelig på stortromma, så Bruner jeg kjapt nakkekoteletter med salt og pepperpå panna, fyller vann til over kotelettene og lar de koke i en time. Så lager jeg saus på krafta. Kjøttet blir skikkelig deilig og passer perfekt sammen med kjøttkakene Nam! Nå fikk jeg lyst på kjøttkaker! Blir det i morra tror jeg..
MillaCamilla Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 400 g karbonadedeig, ett egg, 1 ts malt ingefær, 0,5 ts malt muskatnøtt. Salt og pepper. Evt revet løk. Blir kongegode. Evt kan du bytte ut halve karbonadedeigen med farse. Dette blir ca 6-7 kjøttkaker. Kok de opp i buljongkraft etterpå og bruk det som base for sausen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå