Gå til innhold

Hvor ofte er dere på Mc Donalds/Burger king?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan vel si "aldri"..Har vel spist der, eller liknende steder, 3 gang i løpet av siste 6 år... Rett og slett fordi jeg blir uvel av maten der...Man VET et måltid er nesten et dagsbehov av kcal, så hvrofor blir man kjempesulten etter 30 min, og man har superlyst på sjokolade eller iskrem? Hvorfor er man full i magen, men samtidig så sulten at man tror man nesten dør? Synes det er merkelig,- så jeg unngår det så langt det er mulig. Og de gange rjeg har spist det har jeg kunnet "følge lystene" resten av dagen og ta en is, spise litt smågodt og "bøtte innpå":.Så tar jeg heller og trener og spsier salatblad dagen etter. FOr da er jeg kvalm, uvel og greier ikke få i meg annet alikvel..Ei treningøkt, frukt til frokost, og knekkebrød til lunsj, så er jeg stort sett "Iform" til middagen dagen etter..... Så ikke at jeg synes det er så Fy-fy med litt fastfood. Men når jeg føler emg så dårlig etterpå (selv om jeg synes det smaker godt) så finner jeg ikke verdt det....

Er det mulig at du blir dårlig i magen fordi du kan ha en spiseforstyrrelse og ikke er vant til å ha mat i magen? Siden du bare spiser salatblader og et knekkebrød i løpet av en dag?

Skrevet
Spiser der kanskje 1-3ganger i året. Ser ikke hva som er så ille en gang i blandt. Syns det utrolig nok er godt med en Bic Mac eller Mchicken iblandt. :P Er ingen spesiell anledninger, bare for lystens skyld. Maten falt ikke i smak hos barnet da, så spiser der aldri for hans del. Han liker ikke pomfri, kan til nød spise en cheeseburger. :P
Antakeligvis like greit, siden McDonalds er gift for kroppen. Flink gutt du har!
Hva i Mc Donaldsmat mener du er gift?
Saltinnholdet er skyhøyt, mye fett, mye tomme kalorier og tomme karbohydrater. For mye kan faktisk gjøre skade på kroppen og for mye er faktisk farlig. Jeg sitter ikke å sier dette for å være stygg eller frekk. Det er rene fakta! Sett filmen " Supersize me!" Det eksisterer ingen næring i mat fra McDonalds, derfor er det trist å bruke det som middag. Jeg er der 1-3 ganger i året, men aldri som middagsalternativ. Det er mer for kos og gøy med venner.
Ingen næring i maten? Alltid morsomt med de som ikke aner hva de snakker om. Er det ikke næring i salat, tomat og løk feks? Eller ost? Eller storfekjøtt? Eller brød? Lyst brød er ikke det sunneste, men så usunt er det ikke med et hamburgerbrød. Man kan velge frukt og salat istedenfor pommes frites, og vann eller juice istedenfor brus. Man må ikke kjøpe den største menyen hver gang slik som i filmen.

Handler ikke om å kjøpe den største menyen. Handler om å være obs på hva som faktisk er i maten til McDonalds.

Alle studier har kommet frem til det samme. McDonalds gir økt fare for eksempelvis diabetes og hjertesykdommer.

La meg sitere:

Ingen fastfood-oversikt kan overse hamburgere – her kommer burgerfaktaen: En hambruger fra McDonalds har 255 kcal og 9 gram fett. Verstingen her er både McFeast og Quarter Punder – begge har rundt 505 kcal og 27 gram fett. Spiser du en hamburger på Burger King kommer du unna med i underkant av 300 kcal og 12 gram fett, mens verstingen er Big King XXL på 380 gram. Den inneholder over 1000 kcal. Tar du en medium brus og medium pommes frites i tillegg, kan du plusse på 400 kcal.

Fisk og kylling er ikke nødvendigvis så sunt! 6 stk. Chicken McNuggets inneholder 265 kcal og 15 gram fett.

Vil også legge til dette ( Anbefaler deg å lese) :

http://www.dagbladet.no/2009/09/02/magasinet/mat/mcdonalds/tilsetningsstoffer/restaurant/7909354/

http://www.vg.no/hel...hp?artid=116409

http://www.home.no/d.../McDonalds.html

Skrevet
Kan vel si "aldri"..Har vel spist der, eller liknende steder, 3 gang i løpet av siste 6 år... Rett og slett fordi jeg blir uvel av maten der...Man VET et måltid er nesten et dagsbehov av kcal, så hvrofor blir man kjempesulten etter 30 min, og man har superlyst på sjokolade eller iskrem? Hvorfor er man full i magen, men samtidig så sulten at man tror man nesten dør? Synes det er merkelig,- så jeg unngår det så langt det er mulig. Og de gange rjeg har spist det har jeg kunnet "følge lystene" resten av dagen og ta en is, spise litt smågodt og "bøtte innpå":.Så tar jeg heller og trener og spsier salatblad dagen etter. FOr da er jeg kvalm, uvel og greier ikke få i meg annet alikvel..Ei treningøkt, frukt til frokost, og knekkebrød til lunsj, så er jeg stort sett "Iform" til middagen dagen etter..... Så ikke at jeg synes det er så Fy-fy med litt fastfood. Men når jeg føler emg så dårlig etterpå (selv om jeg synes det smaker godt) så finner jeg ikke verdt det....
Er det mulig at du blir dårlig i magen fordi du kan ha en spiseforstyrrelse og ikke er vant til å ha mat i magen? Siden du bare spiser salatblader og et knekkebrød i løpet av en dag?

Må du holde opp :P Slenge ut påstand om spiseforstyrrelser fordi hun blir dårlig av McDonalds?

Jeg har også blitt dårlig av McDonalds. Kanskje maten der rett og slett ikke er spesielt bra?

Skrevet

Ca 1 gang i mnd. Og da ikke på mc donalds, burgeren der er IKKE god. Drar da på burger king, syns den burgeren er mye bedre. Hender jeg drar innom på mcern og kjøper mc flurry:p

Skrevet
Spiser der kanskje 1-3ganger i året. Ser ikke hva som er så ille en gang i blandt. Syns det utrolig nok er godt med en Bic Mac eller Mchicken iblandt. :P Er ingen spesiell anledninger, bare for lystens skyld. Maten falt ikke i smak hos barnet da, så spiser der aldri for hans del. Han liker ikke pomfri, kan til nød spise en cheeseburger. :P
Antakeligvis like greit, siden McDonalds er gift for kroppen. Flink gutt du har!
Hva i Mc Donaldsmat mener du er gift?
Saltinnholdet er skyhøyt, mye fett, mye tomme kalorier og tomme karbohydrater. For mye kan faktisk gjøre skade på kroppen og for mye er faktisk farlig. Jeg sitter ikke å sier dette for å være stygg eller frekk. Det er rene fakta! Sett filmen " Supersize me!" Det eksisterer ingen næring i mat fra McDonalds, derfor er det trist å bruke det som middag. Jeg er der 1-3 ganger i året, men aldri som middagsalternativ. Det er mer for kos og gøy med venner.
Ingen næring i maten? Alltid morsomt med de som ikke aner hva de snakker om. Er det ikke næring i salat, tomat og løk feks? Eller ost? Eller storfekjøtt? Eller brød? Lyst brød er ikke det sunneste, men så usunt er det ikke med et hamburgerbrød. Man kan velge frukt og salat istedenfor pommes frites, og vann eller juice istedenfor brus. Man må ikke kjøpe den største menyen hver gang slik som i filmen.
Handler ikke om å kjøpe den største menyen. Handler om å være obs på hva som faktisk er i maten til McDonalds. Alle studier har kommet frem til det samme. McDonalds gir økt fare for eksempelvis diabetes og hjertesykdommer. La meg sitere: Ingen fastfood-oversikt kan overse hamburgere – her kommer burgerfaktaen: En hambruger fra McDonalds har 255 kcal og 9 gram fett. Verstingen her er både McFeast og Quarter Punder – begge har rundt 505 kcal og 27 gram fett. Spiser du en hamburger på Burger King kommer du unna med i underkant av 300 kcal og 12 gram fett, mens verstingen er Big King XXL på 380 gram. Den inneholder over 1000 kcal. Tar du en medium brus og medium pommes frites i tillegg, kan du plusse på 400 kcal. Fisk og kylling er ikke nødvendigvis så sunt! 6 stk. Chicken McNuggets inneholder 265 kcal og 15 gram fett. Vil også legge til dette ( Anbefaler deg å lese) : http://www.dagbladet...aurant/7909354/ http://www.vg.no/hel...hp?artid=116409 http://www.home.no/d.../McDonalds.html

Kalorier i seg selv er ikke usunt. Man trenger en viss mengde pr dag. Ang. fettmengden så bruker jeg selv eksempelvis en del smør når jeg lager sauser. Mye mer en de få grammene det er i en burger. Salt og pepper har jeg også i. Brun saus er da, ifølge dine argumenter, vel så usunt som en burger.

Skrevet

Vet ikke hvor nærmeste Burger King/McDonalds er i forhold til Kirkenes, sånn egentlig. Men er en innom de gangene vi er sørpå. Par ganger i året.

Skrevet

Noen få ganger i året. Som regel når vi er på ferie eller kjører langt og synes det er lettvindt å stoppe. Mc Donalds har de i alle land vi har kjørt til og da vet vi hva vi får i motsetning til en del andre matplasser nedover f.eks. Tyskland, Italia, Kroatia osv.

Sjelden mer enn 1 gang i året vi spiser på Mc hjemme. Kanskje is en gang i blandt.

Skrevet

Jeg var på McDonalds på et utdrikningslag for 8 år siden..

Jeg syntes bare ikke at maten er god. Etter hva jeg forstår er det usunt, men jeg kan gjerne spise bar pasta med smør eller ost hvis jeg er alene (en gang annenhver måned eller så), så det er ikke det som primært er grunnen.

Skrevet

Som familie: aldri.

Jeg var innom BK sist helg på vei hjem fra byen og da var det sikkert ett år siden sist? Barna spiser det ikke og mannen synes det er søppelmat. Regnet ut kcal på måltidet i helgen sånn ca og det landet på over 800 kcal for en medium burger med pommes frites...jaiks!!

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Tja, vanskelig å si et eksakt tall. Varierer litt, men kanskje mellom 6-8 ganger i året. Mannen er der nok litt oftere på sommeren, men det er kun for å kjøpe isen ;)

Skrevet

Kan ikke huske når jeg var der sist... Jeg er vegetarianer så det er ikke så mye utvalg på Mc Donalds for meg.

Skrevet

Åh, nÅ fikk jeg lyst pÅ hamburger.... Mc Donalds/Burger King ligger 3t unna, sÅ det blir ikke ofte... NÅr vi bodde nærmere var vi kanskje innom et par ganger i halvÅret.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jeg kan ikke fordra Mc.D. maten, så skal vi spise junk så drar vi på Burger King :) Men det er så sjeldent som 2-3 ganger i året bare :)

Skrevet

Tja, en gang annen hvert år? ;) jeg syns det er greit å spise der av og til, men nå bor vi så langt unna en mc'ern.. Hadde vi bodd nære, så kanskje en gang i halvåret..:) ikke den beste maten, da spiser jeg heller pizza ;)

Skrevet

Jeg ELSKER de små cheeseburgerne til McDonalds, og ingen lager bedre hurtigmatpommesfrites. Sjokolademilkshaken er til å dø for! Og hva er det med dispensercola som bare er så godt? Min teori er at de har dop i maten.

Siden jeg spiser vanlig og sunn mat til hverdags, tar jeg en McDonalds-burger i hånden eller kjøper en milkshake akkurat når jeg har lyst. Sikkert en gang i måneden! Og dette til tross for at jeg vet at det ikke er bra for meg. Den smale sti kan bare gå å legge seg.

Skrevet

Mc Donalds mat nekter jeg konsekvent å spise.

Burger King går greir i ny og ne. Jeg liker den Bt Crispy chicken bagetten eller hva den heter. :) Men det er sjeldent vi spiser der. Kanskje de få gangene vi er i byn med barna.

Skrevet

Aldri! :) Ikke spist der på ihvertfall 5 år. Da går vi heller ut å spiser på andre restauranter, og virkelig koser oss :)

Skrevet

Pleier ikke å spise på McDonalds, men er på Burger King 3-4 ganger i året.

Jeg tror ikke det er skadelig å spise slik mat en gang inn i mellom... Men har venninner som tar med seg barna sine dit 2 ganger i uka, akkurat det er jeg ikke så fan av.

Skrevet

Så sjeldent at maccern mat blir som et gourme måltid:S

Men slik er det å bo i havgapet^^

Så det blir vell bare en 2-3 ganger i året. Og preggohormene mine vil ha slik mat heeeele tiden.

Ikke rart jeg har gått ned 5 kg-_-

Skrevet

1 gang i mnd. kanskje.

Kjøper mat der etter jobb/barnehage når vi skal på kjøpesenter og ikkje rekker hjem før kvelds.

Kjøper som regel kun cheeseburger til ungene og 1 pommes frites som vi alle 4 deler. Må ikkje kjøpe full meny, og da blir det jo litt færre kcal.

Skrevet

spiser ikke på BK men McD kan jeg godt stikke innom om jeg er i byen.. kjøper helst happy meal da, ikke til middag, men fordi det er godt :) også jordbær milkshaken er kjempegod <3

Skrevet

Jeg er så glad for at vi har mulighet til å stikke rundt hjørnet og få super sushi, eller en shawarma med friske, gode grønnsaker og rent kjøtt, eller En bolle tom kha gai like raskt og rimelig som mcD. Var andre boller når jeg var liten gitt...

Skrevet
spiser ikke på BK men McD kan jeg godt stikke innom om jeg er i byen.. kjøper helst happy meal da, ikke til middag, men fordi det er godt :) også jordbær milkshaken er kjempegod <3
Har sett på bloggen din av og til, og syns dattern din er så søt!!:) <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...