Gå til innhold

Tips til bøker til (snart) 3-åring?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira bjeffer!

Datteren vår blir 3 år neste uke, og i den anledning skal jeg gå til innkjøp av noen nye bøker. Jeg begynner nemlig å bli ganske så lei av å lese de samme bøkene hver eneste kveld :)

Hun har lagt sin elsk på Mummitrollet og bøkene om Thomas og Emma. Og foreløpig er det kun disse hun vil høre. Ja, og den boken om hvem som hadde bæsjet på hodet til muldvarpen.

Hvilke bøker leser dere, og har dere noen gode tips til meg?

Fortsetter under...

Her går det i:

Kosinus

Karsten og Petra

Lille Lisen får ikke sove

Peppa Gris

Kaptein Sabeltann

De tre bukkene bruse

Pepperkakemannen

Rødhette og ulven

Gullhår og de tre bjørnene

Er med i barnas bokklubb, og han (3 i november) er i ekstase hver gang en.ny bokpakke ligger i postkassen :)

Den serien som heter Smarte små er utrolig poplulær, fine bøker med ark i kartong og klaffer å se bak på alle sidene. Finnes i mange forskjellige temaer, her i huset er den som om kroppen vår spesielt populær. Om du ser på denne linken er alle bøkene ramset opp nedover (den om å få søsken er også veldig fin).

http://www.schibsted...---BONDEGARDEN/

Ellers er vi veldig glad i Grossmann, f.eks serien om Lillesøster.

"Hei pingvin" er fast godnattbok hos Lillebror på snart 3.

"Lille ugle" er også en stor favoritt.

Ellers liker han "Dyrenes karneval" (tror jeg den heter. En ganske tjukk bok med lite tekst hvor alle dyrene klær seg ut som hverandre) og "Nysgerrige Nils"-bøker.

Vi har masse bøker, men disse er de mest populære fra 3 år og oppover:

Bøkene om Barbapappa

Bukkene Bruse på badeland

BæSJ (De selger den til 69,- på OBS)

Hos jenta er alle mulige prinsessebøker stas og Den store LIllesøster-boka.

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg som hadde tenkt å foreslå Mummi-bøker og Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans. Hehe. Er det det går i her for tiden :)

Kjøpte forresten en bok nylig som het "Hva gjør folk hele dagen?" eller noe i den duren. Den er veldig fin med detaljerte tegninger, slik at man finner noe nytt hver gang man blar i den. Den har ikke historier på en måte, men forklarer hva folk jobber med. F eks hvordan man poster brev, så hva som skjer med brevet videre helt til postmannen leverer det til den som skal ha det. Eller at bonden sår korn og opp vokser det en plante som videre må høstes og behandles osv. Den ble fort veldig populær her i gården.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...