Gå til innhold

38.6 i temperatur i kveld. Barnehage i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Burde ikke gi Paracet ved feber under 39,5.

Jeg gir alltid paracet ved feber over 38-38.5 hos eldstemann fordi han fikk anfall tidligere i år ved høy feber..

Dessuten er det ikke temperaturen man skal se på ved paracet, det er almenntilstanden.

Om de har feber på kvelden, så hadde jeg nok holdt hjemme ja.

Sendte en gang eldste i bhg dagen etter han hadde feber, men da hadde han feber på dagen (kom samme dag) og null feber på kvelden og om natten.. dagen etter var han kvikk og rask, så da sendte jeg han avgårde.

Men nå må jeg legge til at min har vært litt rar i forhold til feber siste året da.. han kan ha det noen timer, sånn helt plutselig, for så å være helt fin igjen og han er ikke syk eller noe sånt i tillegg.

Skrevet

jeg jobber selv i bhg.. og det er ikke en regel at barnet må ha en feberfridag.. er barnet i god form og er feberfri så er det ingen grunn til at barnet ikke kan gå i bhg..

det er ikke feber som smitter!!

"regelen" er nok for at barna skal være hjemme, og at det er mindre barn i bhg.. og jeg tenker da at om de ansatte tenker slik, burde de ikke jobbe i bhg..

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage og vi har ikke den regelen. MEN datteren min har gått i en barnehage som har den. Den "regelen" er for å beskytte de barna som har foreldre som faktisk ikke greier å ha skjønn mtp barnas helse. Tviler på at noen barnehage har den regelen for å slippe å ha så mange barn.. Det virker bare tåpelig spør du meg.

Selv sender jeg ikke jenta mi i barnehagen før hun har hatt en feberfri dag og skjønner ikke de som på død å liv skal det. Spesielt ikke om barnet er så lite at det ikke kan fortelle selv hvordan det har det. Jeg liker å ha henne hjemme en dag å få vurdert formen hennes istedenfor å ta sjansen på drt fordi hun virket fin når hun sto opp. Feberen har en tendens til å blisse opp igjen utover dagen. Og min erfaring som barnehageansatt er at i veldig mange tilfeller må vi ringe foteldrene igjen utover dagen forsi de har fått feber igjen.. Altså disse som hadde feber da de la seg men var "helt fin" da de sto opp.

Men dette er min oppfatning :)

Skrevet
jeg jobber selv i bhg.. og det er ikke en regel at barnet må ha en feberfridag.. er barnet i god form og er feberfri så er det ingen grunn til at barnet ikke kan gå i bhg.. det er ikke feber som smitter!! "regelen" er nok for at barna skal være hjemme, og at det er mindre barn i bhg.. og jeg tenker da at om de ansatte tenker slik, burde de ikke jobbe i bhg..

Tror ikke du jobber i barnehage nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...