Gå til innhold

38.6 i temperatur i kveld. Barnehage i morgen?

Anbefalte innlegg

Gjest Kornblå
Skrevet

Sannsynligvis ikke, men hvordan har almenntilstanden vært i dag?

Skrevet

Jeg jobber i barnehage.. Der må barna ha en feberfri dag før de få komme i barnehagen...

Skrevet

En feberfri dag før barnehage. Uansett om allmenntilstanden er bra.

Skrevet

Velig fin, hoppet på trampolinen, lekt i sandkassen, blid og fornøyd;)

Kjente at han var litt varm før bading i kveld, men han våknet akkurat (våkner allid en gang før jeg legger meg) og da var han varmere. Tok tempen. Var varmt på rommet hans selv om vindu står oppe og lå under dundyne med pysj.

Har nå kledd av han i bare bleia, fått paracet og vann og ligger uten dyne;) blid gutt, men det er han stort sett alltid, da;)

Skrevet

Burde ikke gi Paracet ved feber under 39,5.

Skrevet

Nei, da er jo feberen i tillegg på vei opp, så da bør han definitivt være hjemme. Hos oss er regelen ett døgn uten feber, og den tror jeg er ganske så utbredt i andre barnehager også.

Skrevet

Hallo, neeei!! Det er nettopp pga sånt noe at smitten spres og barnehageunger blir sjuke hele tia. Pliiis ta hensyn til andre og hold barna hjemme helt til de er feberfrie også på kvelden!!

Skrevet

Sa hva? Noen barn er på vei inn i feberkrampe ved 39,5 så ikke vær så bastant. Og sett bort fra det, det er ikke spesielt godt med kroppsverk i forbindelse med feber heller. Hvorfor skal barn tåle mer enn voksne?

Til HI, nei jeg hadde holdt gullet hjemme. God bedring :)

Skrevet

Nei,absolutt ikke. Her har snuppa mi på 5 år hatt feber på 38 i natt og i dag, og selv om hun både drikker og spiser fint så kunne jeg ikke tenkt meg til å sende henne i barnehagen.

Man skal tenke hvordan man selv ønsker ha det..Ville du dratt på jobb med feber? Unger blir jo fortere værre med dårlig form i barnehage i tillegg er det mye støy som i tillegg sliter ut en liten kropp.

Holde den syke lille gutten din hjemme så slipper han å bli utsatt for unøndvendig støy med det det følger med å ha han i bhg..

Skrevet
Sa hva? Noen barn er på vei inn i feberkrampe ved 39,5 så ikke vær så bastant. Og sett bort fra det, det er ikke spesielt godt med kroppsverk i forbindelse med feber heller. Hvorfor skal barn tåle mer enn voksne? Til HI, nei jeg hadde holdt gullet hjemme. God bedring :)

Kroppen hever tempen for å drepe virus og bakterier skjønner du. Ikke vær så overhysterisk.

Skrevet

NEI, man sender ikke barn med feber i barnehagen før de har hatt en feberfri dag. Man bør heller ikke gi barnet paracet uten at det er nødvendig. Feber på 38.6 og bra allmenntilstand er ikke grunn for å gi febernedsettende. Man skal være forsiktig med å gi det til små barn..

Skrevet
Sa hva? Noen barn er på vei inn i feberkrampe ved 39,5 så ikke vær så bastant. Og sett bort fra det, det er ikke spesielt godt med kroppsverk i forbindelse med feber heller. Hvorfor skal barn tåle mer enn voksne? Til HI, nei jeg hadde holdt gullet hjemme. God bedring :)

Kroppen hever tempen for å drepe virus og bakterier skjønner du. Ikke vær så overhysterisk.

Skal litt mer til enn feber, som jeg også skjønner er kroppens forsvarsmekanisme, for å få meg hysterisk, men takk for omtanken.

Men hadde satt pris på et svar til det jeg spurte om. Hvorfor 39,5?

Skrevet

Legen min har fortalt meg det at nå har de gått bort fra at de trenger en feberfri dag lenger. Å det trenger man ikke i bhg lenger heler det skal hvertfal ikke være det. Å så lenge han er frisk å rask å null feber ser jeg ingen grunn til å holde han hjemme.

Skrevet

Pga at han tidligere har hatt feberkramper har jeg fått bekjed om at han SKAL ha paracet på 38.5 eller høyere, spesielt etter leggetid. Så ikke vær så skråsikker på den "regelen" din, du.

Ja, han blir hjemme i morgen!!

Skrevet

Kanskje verdt å nevne i hovedinnlegget da, HI.

Skrevet

Jeg ringte legevakta på fredagen da 1,5-åringen min fikk 39,2 i feber. Da fikk jeg beskjed om å alltid gi Paracet når tempen tippa 39. Før om ungen hadde det vondt.

Skrevet

Feberkramper eller ei. Jeg ville aldri gått og lagt meg uten å gitt barnet paracet på stigende temp. På dagtid hadde jeg sett an, men aldri på natten hvor man har mindre kontroll om dere skjønner.

Godt du ga barnet paracet, hi. Da sover barnet bedre også og du stopper mest trolig feberstiging

Skrevet

Har datteren min i senga vår når hun har feber jeg.

Skrevet

NEI!

En dag feberfri før han skal i bhg.

Dvs, er han feberfri i hele morgen så kan han i bhg på tirsdag.

Har han feber i morgen, men er feberfri på tirsdag, kan han i bhg på onsdag.

Tempen stiger gjerne utover dagen.

Hilsen bhg tanta eller bau-arbeideren om dere vil :)

Skrevet

"Regelen" om en feberfri dag er bare et påfunn fra en del barnehager, dersom allmenntilstanden tilsier det er det jo ingen grunn til å holde friske barn hjemme. Noe helt annet er jo at du i dette tilfellet kanskje ikke vet helt hva feberen skyldes, og om han vil ha feber i flere dager. Feberen stiger på kvelden, og et sykt barn kan jo virke i grei form om morgenen og så være utslått med feber etter et par timer i barnehagen. Så med stigende feber om kvelden ville jeg nok likevel holdt barnet hjemme neste dag for å se formen an!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...