Gå til innhold

Trenger sårt med råd om søvn

Anbefalte innlegg

Først pupper vi begge bryst så tar vi på pysj og babyen på 11 uker får flaske drikker alle fra 50 til 150 ml så litt pupp så senge.. Han er trøtt men nekter å sove, må inn opp til ti ganger og la han få suge på puppen i ti min for så å legge han ned igjen.. Ka er problemet? Eg skjønner ikkje ka som eg gjer gale.. Så uansett ka eg prøver blir kl elleve før ungen sover... Gutten vil ikkje ta smokk... Det koker godt i hode når eg må styre på i to jævlig timer kvar kveld på å få han til å sovne.... HJELP

Fortsetter under...

Det er ikke lett å si siden alle er forskjellige. Hva med å bare vente med å legge han til han viser tegn på å være trøtt? Bare for å ha slengt et alternativ ut i verden her :P Det vi gjør her er at vi bader i 6/7 tiden, kommer ut til stua som da har dempet belysning. Her sitter vi å slapper av litt til minstemann viser tegn til tretthet og da etterfyller vi med mat og setter på noen vuggesanger og legger han i sengen. tar ca. 5 min før han sover. Under siste måltidet og legging prater vi minimalt til barnet, for at han skal få kommet i sovemodus... Men alle er forskjellige...

Føler eg har prøvd alt.. Gutten sover ikkje mer en totalt to timer på dagen, sliter ekstremt med søvn.. Når han først sovnet kl ca elleve sover han til sju på morningen i ett.. Det er jo deilig.. Men syns det er vondt å bruke så lang tid og at han skriker så mye.. Han er trøtt sovner ved puppen hele tiden men skriker med en gang han blir lagt ned.. Har så stort ønske om å komme inn i rutiner å legge han i sju - åtte tiden og få noen timer for seg sjølv.. Men den gang ei.. Er min tredje og har ikkje slete så mykje med søvn. Er så sliten og lei at all kos og glede er borte.. Men skal sies at vi har begynt behandling for kiss... Får bare smøre meg med tålmodighet, men det slitet sånn på hele familien... Men er optimist og på bedre tider...

Har en på snart 6 mnd. Hun la seg med oss i 23 tiden helt til til var 4 mnd. Da ble hun trøtt tidligere og nå sovner hun i 1930 tiden. Jeg ville prøvd å følge rytmen til barnet istedenfor å lage rutiner som ikke passer barnet akkurat nå. Alle barn er forskjellige. Våres jente sover lite på dagen. Max 3 lurer på 30 minutt hver på dagen.

Det var akkurat sånn min var! Han trengte bare en 5min lur rundt kl ni også var han natta-trøtt kl elleve. Han tok heller ikke smokk og jeg fungerte som smokk mye på kvelden. Når han var 3,5 mnd så begynte han å sove fra ni og nå er vi i seng halv åtte-åtte. Han er nå 4 mnd. Han tar fortsatt ikke smokk og må fortsatt puppes/vugges i søvn. Så jeg tror han rett og slett ikke er klar for å sove så tidlig ennå? Og siden han ikke tar smokk så trenger han ekstra puppekos :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...