Gå til innhold

Hva var favoritt navnet ditt når du var barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det husker jeg faktisk ikke. Det var mange. Veit at jeg en periode var veldig glad i navnet Kate (Ket). Veit ikke hvorfor. Også ville jeg gjerne hete Amalie sjøl. Syns det var så fint.

Resten husker jeg ikke.

Syn forsåvidt fortsatt både Kate og Amalie er fine navn, men er ikke favorittene lenger.

Annonse

Har alltid likt navnet Sofie helt siden jeg var liten..Tror jeg hørte navnet fra boken "Sofies verden" på begynnelsen av 90-tallet.. Hadde det ikke vært for at noen i nær familie brukte det navnet for noen få år siden, hadde jeg nok muligens brukt det selv ja :)

Da jeg var 4år gammel sa jeg til min Bestemor at hvis jeg noengang fikk en jente skulle jeg kalle henne Mikkeline :)

Hunden til Bestefar het Micki og tror jeg var inspirert av dette,

- idag blir det nok Josephine hvis jeg noengang får en jente :)

Jeg var veldig navneinteressert som liten også. Byttet navn på dukkene og barbiene mine ca. èn gang i måneden. Men jeg husker spesielt at jeg likte veldig godt Sondre, Rikke og Thea. Nå er det bare Sondre igjen som jeg liker, men det når nok ikke helt opp om jeg skulle få en sønn en gang. Aldri si aldri:)

Annonse

Da jeg var veldig liten og lekte med dukker brukte jeg enkle navn som lisa og anne og mona...

Da jeg ble litt større husker jeg at jeg så på full house (under samme tak) og så lekte jeg med barbiene mine og da het de alltid michelle og stephany og alex og nicky, som jeg hentet derfra. det var mine favoritter lenge :P

Jeg liker heller ikke egentlig noen av de navnene lenger.

Jeg var så glad i Ellinor. Det SKULLE jenta mi hete, hvis ikke lillesøster kom meg i forkjøpet med jentebaby og brukte navnet ;) Nå er jeg ikke så overbegeistret for det. Ellers likte jeg Amalie veldig godt, og det synes jeg fortsatt er fint, selv om det ikke er aktuelt å bruke det (tror jeg) :)

Har alltid elsket navnet Louise. Synes fremdeles det er et nydelig navn, men kan ikke kalle datteren min dette av tre grunner: mannen min liker ikke navnet, to nære venner har kalt datteren sin dette og Louise passer ikke sammen med etternavnet vårt.

Sara var mitt favorittnavn kjempelenge. Guttenavn var Nicholas - 100% oppkalt etter Nick carter i Backstreet boys. Haha. Kunne fint brukt Sara nå hadde det ikke vært for at jeg kjenner så mange som heter det. Nicholas er nok rimelig uaktuelt, selv om det er et fint navn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...