Gå til innhold

Hvordan bestiller man fødeplass selv? Kan ikke huske jeg måtte det sist..

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på to år, og forrige gang mener jeg legen min "fikset" alt dette med fødeplass for meg. Ringte legen for bestille standard sjekk i uke 10 nå, og spurte da på sentralbordet om de da også bestilte fødeplass, og fikk beskjed om at det måtte jeg gjøre selv.

Har forsøkt google dette, det bør jo være noe standard skjema etc. man skal fylle ut antar jeg, men ikke funnet noe. Noen som vet hvordan dette funker nå?

Fortsetter under...

Her ser du hvordan du søker (+ link til søknadsskjema):

http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/fodeavdelingen/Sider/soke-fodeplass.aspx

(Du trenger ikke søke med søknadsskjemaet, du kan bare sende et vanlig brev)

Legen min søkte for meg i uke 5. Hvis du venter til uke 10 får du sannsynligvis ikke plass på Riksen eller Ullevål (men det vet du sikkert siden du fødte for et par siden :) )

Annonse

Synes jo det virker helt useriøst at man bare kan sende et "brev". Hva skal det stå der da? Når jeg tror jeg har termin? Haha, for et ineffektivt system det må være... takk for link thesiss og lillemor, desverre funker ikke linken til skjemaet man skal laste ned... Får ringe Ullevål høre.

Linken funker fint hos meg... De jeg kjenner som har søkt selv tror jeg bare har skrevet menstermin, personnummer, evt medisinisk tilstand som har innvirkning på svangerskap,( + evt om det er første barn ,hvorfor de ønsker å føde der etc). Helsekortet kan ettersendes av legen. Sånn var det i alle fall da jeg søkte for under et år siden så tror ikke det har endret seg siden da.

Før kunne man til og med søke pr mail, så brev er i alle fall mer seriøst enn det ;)

Men sikkert like greit å ringe sykehuset, så får du kanskje et bedre svar :)

Jeg sendte en Mail jeg. At jeg ønsket fødeplass og fortalte kort om forrige svangerskap som var komplisert. Fikk brev i posten to uker senere med innkallelse til ordinær ul:) dette var i fjor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...