Gå til innhold

Søskenvogn - 18 måneder mellom barna

Anbefalte innlegg

Har så smått begynt å tenke på at vi bør skaffe oss en søsken vogn før den nye babyen kommer i Mars. Men er veldig usikker på hva vi bør velge, har jo ingen erfaringer med søskenvogner.

Nå har vi en Brio Happy Duo som vi er sånn passe fornøyd med.

Tanker jeg har angående en søskenvogn er jeg gjerne ønsker 4 hjul, er litt usikker på hvor stabil en trehjuling er ? Har ingen erfaring her så kom gjerne med innspill.

Er også usikker på om vi bør ha hard bag eller soft bag til minsten, det blir kaldt og surt der vi bor, men ikke skikkelig kaldt, og babyen kommer jo i mars, så bagen blir vel brukt fra mars til Juni ca.. Vi bor ca Stavanger. (Tar da utgangspunkt i at storesøster ikke fikk plass i Brio baggen da hun var 4 måneder)., Føler kanskje jeg bør ha plass til en voksi pose i baggen, men igjen usikker her.

Hadde vert veldig fint om jeg kan ha bag delen vendt mot meg, og sports-delen vent forover..

Lufthjul som kan trilles på de fleste underlag er ett must.

ønsker god plass i sports-delen, vertfall i lengden da storesøster var godt over 80cm på ettårs kontrollen. Jeg føler nå hun begynner å bli lang i sports-delen til Brio Happy, selene som følgte med passer ikke lengre dersom hun har mer klær en body/strømpebukse på.

Jeg håper noen har litt innspill, eller erfaring som de kan dele angående søskenvogner.

Har ikke tenkt så mye på pris enda, men tenker i grunnen at vi ser etter en brukt vogn.

Takk for hjelpen.

Fortsetter under...

Vi har akkurat kjøpt tfk twinner twist duo. Pode nr 2 kommer hvert øyeblikk, og det blir 17-18 mnd mellom de :)

Jeg er super fornøyd med vogna, og storebror elsker å kjøre tur i stua med den.

Denne har 4 hjul, og virker veldig stødig. Bagen er en av de lengste på markedet, men den er smal. Vinterpose går fint oppi :)

Jeg har sett flere brukte på finn.no av denne typen. Selv har jeg importert fra kiddies24. Lykke til med barn nr 2 og vognkjøp. :)

Jeg hadde tittet på:

Bugaboo donkey

Babyjogger city select

Emmaljunga monkey

Teutonia team s4

Dette fordi jeg synes det er viktig med vendbare sportsdeler, disse har alle det. Babyjogger og bugaboo er i tillegg vogner som kan gjøres om til singelvogner når du bare skal trille et av barna, da trenger man jo bare en vogn.

Hvordan gikk det å importere? jeg tenker på merkosten som toll etc?

Hvor mye dyrere må jeg forvente at det blir dersom vi skulle tenke på dette som en løsning?

;)

Når man importerer en vogn må man betale 25% moms på hele summen (porto og kjøpssum) og et forenklet tollgebyr som er ca 250kr. Det er ikke toll på barneytstyr.

Annonse

Kan jeg spørre hvordan det er med phil and teds for det barnet som sitter underst, på de dagene med 10 cm slaps og dype søleputter, er så redd at en som sitter så lavt blir veldig spruta på når bilene kjører for nærme?

Jeg har babyjogger city select, 15 mellom mine. Nå er minste akuratt 2 mnd- og baggen er for liten. Håpløs bag! God vogn- men ikke fra nyfødt av :S

Så nå bruker jeg babyjoggeren til nøds når jeg må levere eldste i bhg, men bruker mest brio go, og tar storebror i ergoen :/ Anbefaler å ikke bruke så mye penger på søskenvogna altså:/

Vi driver også å vurderer ulike søskenvogner. Foreløpig heller vi mot Bugaboo donkey. Dette pga at vi vektlegger vendbare sittedeler og egen kalesje til hver av barna. Er imidlertid usikker på babybagen..synes den virker så stor og åpen, tynt stoff i kalesjen..altså lite lun til en vinterbaby. Noen med erfaring?

Gleder meg til emmaljunga monkey kommer i butikkene, og vil nok avvente kjøp til vi har fått sett denne. Har nå en edge duo som vi har vært veldig fornøyd med!! Har også en tfk som er superfin, men minus at barnet bare kan sitte fra den som triller. For mitt barn har det (særlig i perioder) vært viktig å sitte mot mamma/pappa...og man vet jo ikke hvordan barnet er på forhånd.

Jeg har Bugaboo Cameleon, og vi fikk barn i desember. Kunne ikke vært mer fornøyd med vogna! Den er lun og fin, har masse finesser, er lett, enkel å slå sammen, masse ekstrautstyr og bra service. Så når vi får nr 2 er jeg ikke i tvil om at jeg vil gå for Bugaboo Donkey. Eneste jeg er litt usikker på er om bagen er smalere enn den på cameleon, men det har jeg ikke sjekket ut. Du kan nok trygt gå for Donkey!

Jeg hadde tittet på: Bugaboo donkey Babyjogger city select Emmaljunga monkey Teutonia team s4 Dette fordi jeg synes det er viktig med vendbare sportsdeler, disse har alle det. Babyjogger og bugaboo er i tillegg vogner som kan gjøres om til singelvogner når du bare skal trille et av barna, da trenger man jo bare en vogn.

Hvordan er bagstørrelsene på de vognene du har foreslått? Vesla har hele tiden vært lang så vi kunne ikke hatt noen særlig mindre bagvogn enn emmaljunga edge duo, og vinterposen vi har er ganske "kompakt" og ikke lett å stappe nedi smale vogner. Tenker at siden nr 1 var lang, så blir kanskje nr 2 lang også.

Annonse

Jeg kjøpte en Teutonia Team Cosmo her i vår da min søster skulle begynne som dagmamma til lillegutt og hadde en liten selv. Den virket helt genial og jeg falt for den i butikken. Den er for så vidt enda det, men problemet med denne er at nå er gullet blitt eldre og ønsker å snu seg. Man kan snu denne vognen slik at begge sitter mot deg eller framover - men ikke en av hver. Har prøvd å selge den siden behovene er litt endret, men ser ikke ut til at det går. Så da blir det nok å bare sette begge framover med mykbak på ene siden. Går nok så fint at. :) I hvertfall en veldig enkel og grei vogn, og praktisk for dem som har barn i sportsvogn som ønsker å sitte mot deg. Tror jeg ville tenkt litt på dette før jeg valgte vognen igjen.

Gjest <3Barn&Engler<3

Her har vi Easywalker Duo, og elskerden, den er noe smalere enn normalen på søskenvogn, lett å trille, uansett tereng, ekstremt lett å slå sammen.. Ja, den har virkerlig vist seg å være super kjøp her i huset :)

Anbefaler deg å se på Bumbleride indie twin (vognverden.no). Den oppfyller alle kravene dine :) Jeg har den og er superfornøyd!

Kan jeg spør om det er mulig å ha baggen til den minste babyen mot mamma, mens sportsdelen til den eldre vender frem over på denne vogna?

Og er det mulig å finne ut størrelse på bagen noe sted?

Så ut som en spennendes vogn i grei prisklasse :)

Anbefaler deg å se på Bumbleride indie twin (vognverden.no). Den oppfyller alle kravene dine :) Jeg har den og er superfornøyd!
Kan jeg spør om det er mulig å ha baggen til den minste babyen mot mamma, mens sportsdelen til den eldre vender frem over på denne vogna? Og er det mulig å finne ut størrelse på bagen noe sted? Så ut som en spennendes vogn i grei prisklasse :)

Vi har enkeltvognen og er også veldig fornøyd. Babybagen er mot den som triller og sportsdelen fremover. Hvis jeg ikke husker helt feil er bagen 80 cm lang. Har blitt fortalt at dette er en av de lengste tvillingbagene.

Hvis du sender Mail til hun som driver vognverden får du som regel svar på det du lurer på få minutter. Utrolig bra kundeservice :-) babymaten er mot mor og sportsdelen vender ut. Bagen er lang, men vet ikke hvor lang. Vogna er utrolig nett og kompakt, den går igjennom de fleste vanlige dører. Og en av de beste tingene, den veier ikke mer enn minEmmaljunga City Cross og tar mindre plass i bilen! Jeg er bare superfornøyd :-)

http://www.kiddies24.de/shop/en/Strollers-Carriers/Twinstroller/TFK-Twinner-Twist-Duo-Set-incl-1-Carrycot-CARBO-OZEANBLAU-OCEANBLUE-2013::27998.html

denna skal eg kjøpe. får unge med 16 mnd mellomrom. gledar meg alt til å få den,. har hørt så masse bra om den av venna som har den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...