Gå til innhold

Kjærringråd for å starte fødsel som funker??

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde sex og stimulering av brystvortene igår kveld. En natt med kynnere og idag klarer jeg å kjenne at livmortappen har beveget seg bakover og jeg kan merke en liten åpning. Men om det har noe sammenheng, eller om det betyr noe i forhold til tid vet jeg ikke... Men regner med en ny slik runde i kveld. Veldig ok forresten, at det er så hyggelig å prøve å sette igang fødsel. Vil heller ha sex enn trappeløping osv :P
jeg også stimulerte brystvortene i går, og d ente med heftige ryggsmerter, så måtte ligge i badekaret i natt.. haha.. men på sykehuset idag ,så sa de at livmorhalsen var blitt myk og kort. kanskje d funker?!:P:P
Fått åpning iallefall her, men det kan jo enda ta tid da.... Sex og stimulering :P Men er forsiktig da, tør ikke ta stimuleringa for langt...

men hvis du har fått åpning så er du hvertfall på god vei da! når har du termin??

hvorfor tør du ikke ta stimuleringa for langt? hva kan skje?

Fortsetter under...

Jeg prøvde sex og stimulering av brystvortene igår kveld. En natt med kynnere og idag klarer jeg å kjenne at livmortappen har beveget seg bakover og jeg kan merke en liten åpning. Men om det har noe sammenheng, eller om det betyr noe i forhold til tid vet jeg ikke... Men regner med en ny slik runde i kveld. Veldig ok forresten, at det er så hyggelig å prøve å sette igang fødsel. Vil heller ha sex enn trappeløping osv :P
jeg også stimulerte brystvortene i går, og d ente med heftige ryggsmerter, så måtte ligge i badekaret i natt.. haha.. men på sykehuset idag ,så sa de at livmorhalsen var blitt myk og kort. kanskje d funker?!:P:P
Fått åpning iallefall her, men det kan jo enda ta tid da.... Sex og stimulering :P Men er forsiktig da, tør ikke ta stimuleringa for langt...
men hvis du har fått åpning så er du hvertfall på god vei da! når har du termin?? hvorfor tør du ikke ta stimuleringa for langt? hva kan skje?

Er 39+1, med en gutt som er over gjennomsnittet stor :) Så hadde vært fint å fått han ut :P

Jm sa at om man gjør det for lenge i ett strekk kan det starte "falske rier", som gjør at du tror du skal føde men egentlig ikke skal det... Så gjør det frem til jeg får kynner, venter og gjør det igjen når den slutter. Fem til ti ganger. Vet ikke om det er lite eller ok, men men...

men hvis du har fått åpning så er du hvertfall på god vei da! når har du termin?? hvorfor tør du ikke ta stimuleringa for langt? hva kan skje?
Er 39+1, med en gutt som er over gjennomsnittet stor :) Så hadde vært fint å fått han ut :P Jm sa at om man gjør det for lenge i ett strekk kan det starte "falske rier", som gjør at du tror du skal føde men egentlig ikke skal det... Så gjør det frem til jeg får kynner, venter og gjør det igjen når den slutter. Fem til ti ganger. Vet ikke om det er lite eller ok, men men...

oki, jeg ligger også over langt over på den symfyse mål greiene, men de sier han kommer nok til å veie nærmere 4 kg. men d er visst normalt , så da er han er vel helt normalt når han kommer:P

har sendt mannen ut nå for å kjøpe ting jeg har funnet man skal spise som jeg har lest på kjerringråd. er så klar for å få han ut nå :P hehe.. du har jo ikke lenge igjen uasnett du da=) kommer nok snart

Er 39+1, med en gutt som er over gjennomsnittet stor :) Så hadde vært fint å fått han ut :P Jm sa at om man gjør det for lenge i ett strekk kan det starte "falske rier", som gjør at du tror du skal føde men egentlig ikke skal det... Så gjør det frem til jeg får kynner, venter og gjør det igjen når den slutter. Fem til ti ganger. Vet ikke om det er lite eller ok, men men...
oki, jeg ligger også over langt over på den symfyse mål greiene, men de sier han kommer nok til å veie nærmere 4 kg. men d er visst normalt , så da er han er vel helt normalt når han kommer:P har sendt mannen ut nå for å kjøpe ting jeg har funnet man skal spise som jeg har lest på kjerringråd. er så klar for å få han ut nå :P hehe.. du har jo ikke lenge igjen uasnett du da=) kommer nok snart

Nei, håper ikke det går over termin... Veldig klar for å slippe halsbrann, bekkenløsning, smerter osv. Men mest av alt veldig klar for å få min lille prins i armene :D Når har du termin?

Hei!!

Jeg holder på med modningsakupunktur. På fredag hadde jeg 1 cm åpning. Har fått satt nåler tre dager på rad nå, merker at det stikker og sprenger under navlen. Og masse murringer i korsryggen. Skal tilbake igjen på tirsdag, da skal jordmoren sette nåler som skal virke på rier også. Sliter veldig med restless legs (sover dårlig om natten pga det og vann i kroppen, pipler ut vann på leggene mine)så dem mener at dem vil hjelpe meg å få i gang fødselen. Er i uke 39+0 da, skal få det igjen på torsdag om ingenting skjer før da!! Går noen spennende dager i møte. Nurket i magen har blitt veldig rolig og hodet har festet seg så langt ned at dem bare kan kjenne skuldrene. Og hun stimulerer livmormunnen min hele tiden med hodet sitt. Så jeg må innrømme at det begynner å bli bra slitsomt.

Annonse

Jeg har termin 10.10. så 2,5 uke igjen..Men jeg er så klar nå altså... hvertfall når de har sagt i ett par uker at han kommer nok snart:P

nå sitter jeg å drikker sterk krydder kanel te og håper d skjer noe.. hehe men d gjør d nok ikke . tror nok bare de kommer når de kommer.. :P

Jeg begynte på bringebærblad kapsler i uke 36 :) Solaray bringebærblad kapsler, som fås kjøpt på helsekost. Tok 3 om morgenen og 3 om kvelden. Gutten min kom ut da jeg var nøyaktig uke 39, altså 9 dager før tiden :) Har termin imorgen egentlig :P

De skal hjelpe på så man ikke revner så mye under fødsel, og hjelper på å få livmora til å trekke seg sammen etter fødsel. Noen mener de kan få fødsel igang før tiden, vet ikke om det stemmer, men jeg fikk iallefall før :D

Jeg begynte på bringebærblad kapsler i uke 36 :) Solaray bringebærblad kapsler, som fås kjøpt på helsekost. Tok 3 om morgenen og 3 om kvelden. Gutten min kom ut da jeg var nøyaktig uke 39, altså 9 dager før tiden :) Har termin imorgen egentlig :P De skal hjelpe på så man ikke revner så mye under fødsel, og hjelper på å få livmora til å trekke seg sammen etter fødsel. Noen mener de kan få fødsel igang før tiden, vet ikke om det stemmer, men jeg fikk iallefall før :D

Hvor lenge før skal man begynne på dem da? Jeg er kanskje litt seint, ettersom jeg er 39+4...

Jeg begynte på bringebærblad kapsler i uke 36 :) Solaray bringebærblad kapsler, som fås kjøpt på helsekost. Tok 3 om morgenen og 3 om kvelden. Gutten min kom ut da jeg var nøyaktig uke 39, altså 9 dager før tiden :) Har termin imorgen egentlig :P De skal hjelpe på så man ikke revner så mye under fødsel, og hjelper på å få livmora til å trekke seg sammen etter fødsel. Noen mener de kan få fødsel igang før tiden, vet ikke om det stemmer, men jeg fikk iallefall før :D

Hvor lenge før skal man begynne på dem da? Jeg er kanskje litt seint, ettersom jeg er 39+4...

Kanskje litt sent ja :/ Tror man skal begynne i uke 36-37.

Jeg begynte på bringebærblad kapsler i uke 36 :) Solaray bringebærblad kapsler, som fås kjøpt på helsekost. Tok 3 om morgenen og 3 om kvelden. Gutten min kom ut da jeg var nøyaktig uke 39, altså 9 dager før tiden :) Har termin imorgen egentlig :P

De skal hjelpe på så man ikke revner så mye under fødsel, og hjelper på å få livmora til å trekke seg sammen etter fødsel. Noen mener de kan få fødsel igang før tiden, vet ikke om det stemmer, men jeg fikk iallefall før :D

Tar bare to om dagen jeg, er det som står på boksen.

Kanskje jeg kan prøve å trappe opp litt?

Har gått på de i 1,5-2 mnd nå.

det står på pakken at man skal ta 2 til dagen på pakningen, skal det være noe effektivt å ta flerre om gangen ???

Annonse

det står på pakken at man skal ta 2 til dagen på pakningen, skal det være noe effektivt å ta flerre om gangen ???

Tror det bare er forskjellig fra merke til merke. På boksen min fra Solaray skal man ta 3 kapsler 2 ggr daglig. Det er 400 mg pr kapsel. Dvs dagsdosen er totalt 2400 mg. Og de ville jo ikke skrevet det hvis det ikke var trygt. Sjekk boksen din så kan vi sammenligne. :)

Tror det bare er forskjellig fra merke til merke. På boksen min fra Solaray skal man ta 3 kapsler 2 ggr daglig. Det er 400 mg pr kapsel. Dvs dagsdosen er totalt 2400 mg. Og de ville jo ikke skrevet det hvis det ikke var trygt. Sjekk boksen din så kan vi sammenligne. :)

skal vi se....2 kapsler daglig, ser ut som en kapsel er 960mg på min men det blir jo ikke mer enn 1920 mg pr dag da

Har det blitt noen fødsler etter disse tipsene da? :D Synes selv at ventetiden begynner å bli lang, dette trimesteret har om mulig gått enda tregere enn det første... Fikk høre her om dagen at det finnes et akupunkturpunkt på siden av lilletåa, litt under neglen som skal kunne få fart på sakene. Så skal jammen prøve å trykke litt der altså. :D

Foorige fødsel hadde jeg jevnlige kramper i lilletåa hele dagen, som ble hyppigere og vondere. Det var FøR jeg kjente rier og slikt. Så kan jo være noe idet;)

Virket som sex hjalp for modning, men rier da? Ordentlige, få-babyen-ut-rier? Hvordan kan man få det til i løpet av kvelden/natta? :P hehe. Lei av å være "tålmodig", er ikke så flink til det gitt :P

Virket som sex hjalp for modning, men rier da? Ordentlige, få-babyen-ut-rier? Hvordan kan man få det til i løpet av kvelden/natta? :P hehe. Lei av å være "tålmodig", er ikke så flink til det gitt :P

føler med deg, har 2 dager igjen til termin og har mista tålmodigheten nå og holder på å miste hode og snart om ingenting skjer.

kommentaren " det kommer når det er klart" er det værste jeg hører av folk

jeg drikker sånn te da.. i stedet for kapsler.kanskje det har samme effekt =)

føler med deg, har 2 dager igjen til termin og har mista tålmodigheten nå og holder på å miste hode og snart om ingenting skjer. kommentaren " det kommer når det er klart" er det værste jeg hører av folk

haha=) du er hvertfall nærmere.. jeg har 2 uker til termin datoen, og begynte å syte for over 1 uke siden.. hehe:P

også sier de at den kommer når mor og barnet er klar.. jg er hvertfall j klar.. :P hehe.. skal på sykehuset i morgen, for nå hadde jeg økt enda mer i proteiner, blodtrykk og hevelse. . så syns de kan sette meg i gang:P ingen vits å vente på at jeg skal bli verre syns jeg.. hehe

føler med deg, har 2 dager igjen til termin og har mista tålmodigheten nå og holder på å miste hode og snart om ingenting skjer. kommentaren " det kommer når det er klart" er det værste jeg hører av folk
haha=) du er hvertfall nærmere.. jeg har 2 uker til termin datoen, og begynte å syte for over 1 uke siden.. hehe:P også sier de at den kommer når mor og barnet er klar.. jg er hvertfall j klar.. :P hehe.. skal på sykehuset i morgen, for nå hadde jeg økt enda mer i proteiner, blodtrykk og hevelse. . så syns de kan sette meg i gang:P ingen vits å vente på at jeg skal bli verre syns jeg.. hehe

Enig med dere. Burde være når mor er klar og babyen ikke er i noe fare... Dvs for en uke siden for min del iallefall :P hehe. Jeg vil ha min lille baby ut, Nå!!!

• 2 uker senere...
Gjest Ballongmamma

Vintersol: Jeg måtte google Kinin for jeg hadde aldri hørt om dette før, men syntes nesten det hørtes litt skummelt ut. Her er link fra Store Norske leksikon:

http://snl.no/.sml_artikkel/kinin

Funderer på å prøve meg på bringebærkaplser/blader/te. Hvilken variant er mest vanlig og er det flere som har fått lettere fødsler av dette? (kanskje noe vanskelig å sammenligne).

Er det for sent å begynne i ue 37/38 med dette da mon tro?

Og forresten, smaker det greit?

Jeg drikker brngebærblad-te. Synes den smaker ganske godt. Evetuelt kan du jo søte den med honning. Du skal vel helst begynne 5 ukers tid før, men det skader vel ikke å drikke te nå heller. Den er jo tross alt ganske god :)

• 3 uker senere...

Har dere fått babyene deres?

Mitt lille gutt ble født 29.09 :)

Jeg ble satt igang 2 uker før termin pga svangerskapsforgiftning.

Deeeilig å slippe å vente til termin altså, men var ikke noe særlig å bli satt i gang! var en lang fødsel og mange dager på sykehuset=)

Han er allerede 1 mnd idag.. :( huff det går altfor fort!!

Jeg leste tråden med spenning hvertfall ;) Har termin 11/11.

Dette er min 6 baby da. Men like spennende likevel ;)

Ved fødsel Nr 5 sa mannen at "nå skal vi ikke ha sex" for han orket ikke sykehuset på natta som alle de 4 før.

Men da er det snakk om at vi hadde sex sånn etter at det var svake rier, mao begynnende fødsel. Sex satte alltid fart på sakene.

Så da svake rier med 10-15 min mellomrom begynte å komme med Nr 5 var det sexnekt :D

Men det var like greit for at fikk jeg sovet den natta. Babyen kom 11 neste dag.

Men da igjen tok jo den fødselen lengre tid enn Nr 3 og 4. Så jeg veg ikke hva som er best.

Denne gangen merker jeg at ting skjer når vi har sex, så det bidrar nok på modning. Men ikke å sette igang fødsel med mere en er helt klar. Tror jeg.

Jeg har tatt Modningsakuounktur nå i noen uker. Dette er kun for modning og jeg kjenner ting skjer da og.

I morra skal jeg ta rierfremkallende akupunktur, det blir spennende. For med 3 mann tok jeg Modningsakupunktur i uke 37 og 38. I uke 39 tok han riestimulerende akupunktur, og da startet fødselen mens jeg lå der. Svake rier hele kvelden, etter sex kl 11 tok det seg heftig opp. Kl 03 var vi på sykehuset og kl 06 var hxn født.

Så eg tror det er noe i disse kjærringrådene. Bare til rett tid.

Nå kjenne jeg også mye modning ved å stimulere brystvortene.

Og gjør jeg dette på kveldstid så blir jeg døsig også og sovner bedre. (Jeg blir alltid døsig av å amme, så sikkert samme effekt.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...