Gå til innhold

Så var det min tur til å kjenne lite liv..

Anbefalte innlegg

Gjest Shanti ♥

35+6 i dag. Vi hadde middagsgjester i går og det var endel stress, hun pleier å bli stille når jeg stresser, så jeg tilskrev det til det da hun var stille i går.. Men så har hun liksom ikke kviknet til igjen etterpå. Kjent kanskje 1-2 spark siden. Hun har hikket et par ganger, så jeg vet jo at hun lever, men vet også at hikke ikke teller som spark.. Forsøkte et glass eplemost og et glass sjokomelk før i dag uten respons (sammen med knekkebrød med syltetøy).. har tatt en colaboks nå og ligger og venter på respons. Om hun ikke kvikner til ila en halvtimes tid ringer jeg føden. Usj altså.. Andre som har opplevd at babyen har blitt stille _etter_ stress?

Fortsetter under...

Ja opplevde det på slutten nå med min siste.. Det var kjempe ekkelt :( da hadde det gått ca en å en halv dag ble helt fra meg å redd men dro ned på føden med en gang jeg la meg ned på kontroll ve det så mye liv at de hadde ikke sett på maken hehe:)) off håper det uansett går bra å jeg er helt sikker på at babyen din har det kjempe bra sikkert bare ekstra sliten idag.. De sa det kunne hende at de sov mye.

Gjest Shanti ♥

ho har det nok bra :) men hvis du blir roligere av og ringe bør du det :)

Takk! Ja, hun har lurt meg før.. vært på nippet til å ringe, men så har hun kvikna til i siste liten. Morkaka ligger på framsiden så det kan jo ha litt å si. Kommer til å ringe om det ikke er noe futt nå snart. :)

Gjest Shanti ♥
Ja opplevde det på slutten nå med min siste.. Det var kjempe ekkelt :( da hadde det gått ca en å en halv dag ble helt fra meg å redd men dro ned på føden med en gang jeg la meg ned på kontroll ve det så mye liv at de hadde ikke sett på maken hehe:)) off håper det uansett går bra å jeg er helt sikker på at babyen din har det kjempe bra sikkert bare ekstra sliten idag.. De sa det kunne hende at de sov mye.

Ja, det er ikke noe moro :( Det er vel typisk at de våkner på vei til sykehuset eller på venterommet, hihi :) Satser på at baby bare er sliten sånn som jeg er.. Men skal definitivt ringe for sikkerhets skyld om det trengs.

Annonse

Ja ikke vær i tvil om du skal ringe, det er en grunn til at man skal være på vakt for LITE liv og ikke vente til det ikke er noe liv.... og som det skrives over her, bar sikkert inne 3 ganger m førstemann ,, og når man først kom på føden var det fest i magen :)

Opplevde lite liv i forrige svangerskap, og ble superbekymra og ringte føden. De tok meg inn med et smil, og vi fant ut at alt var i skjønneste orden. Hun er ett og et halvt idag :)

Merket også mer liv etter jeg hadde vært der. Føden er veldig opptatt av at det skal følges opp, og jeg har aldri opplevd noen sure miner (jeg er litt paranoid når det gjelder babyene mine...). De sier også at barna i magen har det mye bedre når mor slapper av, så om du føler for det, RING! De viser deg at alt er topp, også klarer du å slappe av. Det er viktig det, og vite at alt er fint. Masse lykke til, og fortell gjerne hva som skjer :)

Signerer det de andre skriver: RING! Jeg ble sendt inn på føden i første svangerskap da jeg sa at jeg hadde kjent litt lite liv, men kjent liv. Legen var veldig tydelig på at store endringer i bevegelsesmønsteret skulle tas alvorlig. Og folka på føden var bare kjempegreie! Hos meg var det bare at hun hadde snudd seg med ryggen ut mot magen min - men da fikk vi bekrefta at det var det som var årsaken og ikke noe alvorlig. Bedre med en tur for mye, enn en for lite.

Gjest Shanti ♥

Var på føden til en sjekk. Første CTG var dårlig, og hun var litt stille (og endel mindre enn gjennomsnittet) på ultralyd.. Gikk en tur og spiste litt sjokolade osv, og neste CTG var helt fin, så da slapp jeg innleggelse og sannsynlig igangsetting neste dag. Nå er det full futt, så hun har skikkelig våknet til igjen :)

Tusen takk for all trøst..! Puhhh..

Annonse

Så bra! Vi var også på sjekk i går da hun hadde vært stille fra fredag til i går.. Men da vi kom på ahus var det en propell i magen ;) Hun ble estimert til å være 2900, altså ca 6 % over gj.

Kanskje de bare tok en ekstra lang hvil i helga, disse to jentene som er ventet 10. ;)

Gjest Shanti ♥

Så koselig at dere tenkte på meg :) Det er ikke moro når de lurer en sånn.. Veldig godt å få bekreftet at alt var i orden i alle fall!

Knøtten2012: Ja, kanskje de lader opp skikkelig til de siste 30 dagene...? Godt å høre at alt sto bra til i din leir også.. :) Kanskje energinivået kommer seg når vi går over i permisjon, så vi orker en BIM-kaffe? Nå om dagen er det sofaen som gjelder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...