Gå til innhold

Mange trøster med at det kan ta noen dager over ikm for at testen blir positiv. Er det normalt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja.

Med første tok det nesten en uke før testen var positiv. Med nr. 2 tok det 2-3 dager over ikm før testen var positiv. Jeg har regelmessig syklus så jeg var helt sikker på når ikm var.

Det kan jo hende, men vanlig er det ikke. Det betyr at det er en veldig fattig trøst. De aller, aller fleste vil få positiv før ikm. Dersom man får sent positiv test er det heller ikke så bra med tanke på videre graviditet (større sjanse for at det skal gå galt underveis :-(

Les mer på pernille.info

Det kan jo hende, men vanlig er det ikke. Det betyr at det er en veldig fattig trøst. De aller, aller fleste vil få positiv før ikm. Dersom man får sent positiv test er det heller ikke så bra med tanke på videre graviditet (større sjanse for at det skal gå galt underveis :-( Les mer på pernille.info

For et tullete svar.

Det kan jo hende, men vanlig er det ikke. Det betyr at det er en veldig fattig trøst. De aller, aller fleste vil få positiv før ikm. Dersom man får sent positiv test er det heller ikke så bra med tanke på videre graviditet (større sjanse for at det skal gå galt underveis :-( Les mer på pernille.info

For et tullete svar.

Helt enig. De fleste tester positivt på Ikm eller senere, står da staristikk på clear blue testene. Testet selv svaaaakt positivt på ikm på kveldsurin, negativ morgenen etter, altså 1 dag etter ikm, og deretter svakt positiv 2 dag etter ikm. Herfra ble testene sterkere og sterkere dag for dag, og jeg sitter nå med en gutt på 9mnd:)

Enig i at det var et tullete svar.

Jeg har som sagt fått sent positiv test begge gangene jeg har vært gravid. Har to friske barn og har ikke hatt noen komplikasjoner overhodet i svangerskapene. Vi er forskjellige alle sammen.

Annonse

Er i samme båt jeg også. Ikm senest i går eller forgårs, og negativ test i dag. Ingen tegn på at tanta kommer heller, bare litt murringer. Ingen vonde pms-pupper...

Når jeg har hatt pp'er visste jeg når el var pga testing. Derfor syntes jeg ikke det var stort å håpe på når jeg 14-16 dager etter eggløsning enda ikke hadde fått strek. Men jeg er sjuk da, så har kanskje litt mindre forhåpninger og lavere odds enn friske for å få det til og... Egget bør ha festa seg innen 8 dager etter eggløsning, så ei uke etter festing burde det ha begynt å kommet strek. :)

Noen sier man har veldig flittige nyrer hvis man har festing tidlig og får pos test sent (altså "lenge" over IKM).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...