Gå til innhold

Hvem har laget disse forkortelsene dere bruker? IKM, TR

Anbefalte innlegg

Synes noen av disse forkortelsen dere bruker er litt barnslige og rare? Hvem har funnet opp disse? Dere BIM damer? Jeg føler liksom ikke for å bruke forkortelse for en ikke kommende mens (IKM). Man kan da ikke kalle den det? I ettertid ja, men ikke på forhånd. Hvorfor ikke heller FM? Forventet mens? Det er jo det det er, dagen en forventer mens. Man vet jo ikke på forhånd om den kommer eller ikke, men den er forventet da.

Og TR? Tante rød? Seriøs? Hvorfor ikke bare si M, mens? Tante rød er bare for fjortiss for folk som prøver å bli foreldre!! Man må da være litt mer voksen da, eller?

Fortsetter under...

Synes noen av disse forkortelsen dere bruker er litt barnslige og rare? Hvem har funnet opp disse? Dere BIM damer? Jeg føler liksom ikke for å bruke forkortelse for en ikke kommende mens (IKM). Man kan da ikke kalle den det? I ettertid ja, men ikke på forhånd. Hvorfor ikke heller FM? Forventet mens? Det er jo det det er, dagen en forventer mens. Man vet jo ikke på forhånd om den kommer eller ikke, men den er forventet da.

Og TR? Tante rød? Seriøs? Hvorfor ikke bare si M, mens? Tante rød er bare for fjortiss for folk som prøver å bli foreldre!! Man må da være litt mer voksen da, eller?

Helt enig i at forkortelsene er barnslige, men også enig med LilleFie; who cares? Det er bare å la være å bruke de. Jeg bruker ikke forkortelser i det hele tatt jeg... Skriver mensen og eggløsning rett ut... ;)

Jeg er i midten av 30 årene og bruker forkortelsene av den enkle grunn at jeg skriver som regel bare fra mobil. Da er det enklere og ikke minst fortere å skrive el, ikm og tr. Om det gjør meg til en fjortisi dine øyne så bryr jeg meg egentlig ikke så veldig mye om det.

Hehe, ja det er jo bare et forum for prøvere, gravide og foreldre, klarer derfor ikke å se viktigheten av å ha forkortelsene så "voksne og korrekte som mulig, det viktigste er vel at alle skjønner hva det betyr :)

Annonse

Er i utgangspunktet enig i at noen av forkortelsene er litt fjollete :D Så det satt laaangt inne å begynne å bruke dem! Men etter en stund på forum som dette, så blir det liksom helt greit.

Tror dessuten ikke at forkortelsene er unike for akkurat dette forumet - har da sett dem bli brukt andre steder også.

Ellers sier jeg jo aldri "tante rød" liksom, men så prater jeg ikke med alle om alt jeg skriver om her inne heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...