Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Jeg har selv diabetes og målte nå mens han sov. Han har ikke spist i dag etter 15 bare drukket og vært slapp og har også hatt tillfeller tidligere der han ikke har vært i form så ser litt symptomer. spørsmålet er om jeg ser det fordi jeg er overnervøs fordi jeg selv har det eller om det virkelig er noe. Han har ikke spist noe på 8 timer og hadde blodsukker på 9,7. Dette syns jeg var høyt med tanke på at det er så lenge siden han har spist.... Har han diabetes?
min<3 Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Jeg har diabetes type 1selv,men syntes alikevel du kommer med for lite info til å kunne svare. Du bør måle igjen i morgen tidlig. Ellers,drikker/tisser han mye? Er han slapp? Dårlig matlyst?
NormaJean Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Spørsmålet ditt er: har han diabetes? Svar: Dette går du til legen din med! Ingen her inne kan svare om ditt barn er diabetiker! Men det beste for å berolige en urolig mor er å gå til legen.Jeg syns definitivt at dette er noe du kan spørre fastlegen din om, så slipper du å undre!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Nå kan jeg mer om diabetes enn min fastlege (men ikke dia-legen min), men jeg kan ikke så mye om friske personer sin variasjon i blodsukker. Jeg vil selvfølgelig gå til legen om jeg ikke tydelig ser jeg tar feil, men han er ikke så akutt syk at jeg ringer kl 23 på kvelden. Hvis han er syk er dette oppdaget tidlig. Men jeg vet det finnes verdier og grenser for når man sier det er diabetes. Og det finnes mange der ute som kan dette. Friske personer kan godt ha 9,7 etter inntak av mye sukker, men etter 8 timer er han nærmest fastende og derfor blir jeg bekymret. For fastene skal aldri være over 7 hos friske. Men siden dette er dagtid og levera ikke er hvilende på samme måte kan det jo ha en effekt på blodsukkeret. Derfor lufter jeg mine tanker her inne. HI
Musemora Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 fastende P-glukose > 7,0 mmol/l og/eller 2 timer etter inntak av 75 g glukose > 11,1 mmol/l og/eller tilfeldig P-glukose i kombinasjon med symptomer > 11,1 mmol/l Nedsatt glukosetoleranse Fastende P-glukose < 7,0 mmol/l og 2 timer etter inntak av 75 g glukose (1,75g/kg kroppsvekt inntil 75 g) I følge definisjon på diabetes så har han det ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå