Gå til innhold

Noen som har blitt gravid på første EL etter MA/SA?

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke helt rett forum å spørre om dette kanskje, men det er nå her jeg hører hjemme nå, så prøver meg her likevel..

Har akkurat hatt en MA, hadde utskrapning forrige uke. Legen sa i en bisetning at jeg burde vente til etter en ordinær mens før jeg prøvde igjen, noe med at livmorslimhinnen skulle bygge seg opp osv. MEN, jeg er så utålmodig, vil ikke vente i nesten 2mnd før jeg prøver igjen...? Burde ikke den bygges opp like bra som etter en vanlig mens da..? Og gjør den ikke så vil jeg vel ikke bli gravid selv om jeg prøver? Hmmm...sikkert ikke noen som har fasiten, men interessant om noen har erfaring?

Fornuften sier jo at jeg burde vente altså, jeg bare synes tiden går så saakte!

Fortsetter under...

Jeg ble gravid på første forsøk etter SA (mistet 9+2), men mistet igjen 11+0. Bestemte oss for å vente litt før vi forsøkte igjen, og nå er jeg snart 18 uker :) Jeg ville ventet en pp, men har jo hørt om de det går bra med også. Lykke til!

Venninna mi hadde en SA i fjor og ble gravid rett etterpå uten å ha fått menstruasjonen tilbake. Det sto skrevet mange plasser at en burde vente til en hadde hatt en mens før en prøvte igjen, men det hadde ikke legen sagt til henne... Tror det har litt med å gjøre at du ikke har helt kontroll på når termin er, men det får du jo vite på UL. Har hørt at det er lettere å bli gravid rett etter en SA, siden kroppen er så full i hormoner. Det stemte i dette tilfellet! Men jeg vet ikke om det kanskje er annerledes med en MA...? Uansett - lykke til:-)

Gjest Lindus :) 1 SA + 1 MA

Jeg hadde en SA i april, 5+3 uker. Fikk da beskjed av min gynekolog at vi bare kunne prøve på igjen med en gang. Og det gjorde vi...ble gravid på første forsøk, men det endte i en MA uke 16+3....så denne gangen skal vi vente litt før vi evnt prøver igjen....vi også ble fortalt denne gangen at det er lurt på vente til man har hatt en normal syklus igjen før man prøver. Også er det jo sånn at man uansett skal vente med sex til man har sluttet å blø..pga infeksjonsfaren.

Uansett,så ønsker jeg deg masse lykke til :) Kanskje vi kan følge hverandre neste gang :)

Jeg ble gravid på andre pp etter ma, (var kommet til uke 6 da jeg oppdaget at jeg spottet) JEg mistet denne gangen også, kom til uke 6 med progesterontilskudd. JEg hadde ventet en eller to sykluser, det er beintøft å miste igjen. Og ihvertfall når de sier at det mest sannsynlig var grunnen til at jeg mistet igjen.. at jeg ikke var skikkelig restituert etter forrige gang..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...