Gå til innhold

Moro med navn! Kommenter gjerne vår liste :)

Anbefalte innlegg

Ok, jeg skal innrømme det... syns det er litt rart å spørre andre her inne om deres mening om navn man liker. Meeeeeen... så er det litt moro også, og man kan jo faktisk få noen gode tips!

Vi er ikke en gang gravide enda :P Men man har da hatt lyst på barn leeenge, og vi har faktisk skrevet liste over alle navn vi kunne tenkt oss enten som første fornavn eller andre fornavn. Skriver dem litt hulter til bulter her.

Hvilke(t) liker du best? Finn gjerne kombinasjoner :) for jeg tror det blir dobbeltnavn for å få begge til å bli fornøyde :D

Tarjei

Viljar

Peder

Brynjar

Jørgen

Eiliv

Brage

Gard

Herman

Håvard

Iver

Isak

Lavrans

Tarald

Falk

Odin

Jesper

Vårin

Kristiane

Tale

Eva

Juliane

Oda

Runa

Silje

Sigrid

Aida

Eivor

Helene

Eline

Embla

Henriette

Irmelin

Iben

Hedda

Olivia

Og... om du bare svarer for å si at noe er stygt, så trenger du ikke svare ;)

Fortsetter under...

Fine navn! Hadde faktisk flere på lista mi ;)

Viljar

Peder

Brage

Og

Eline

Oda

Sigrid

Hedda

Og mange av de andre falt i smak :) Jørgen, Tarald og Lavrans er skikkelig tøffe! Aida og Embla liker jeg godt :) Jeg er mest fan av enkeltnavn, så jeg er skikkelig dårlig på å foreslå dobbeltnavn ;)

Hadde jeg skulle valgt to navn fra den lista hadde det blitt Sigrid og Peder :)

Skal si du har god navnesmak! Her var det mange flotte navn! Jeg er veldig glad i tøffe, ordentlige guttenavn! Liker spesielt godt Tarjei, Viljar, Peder, Brynjar, Jørgen og Håvard! Syns også Jesper er et flott navn, selv om det er i en helt annen sjanger...

Av jentenavnene likte jeg Silje, Sigrid, Hedda, Eline. Vårin er ganske fint og... Dette kan uansett ikke bli feil!

Beklager, dette var ikke mye til hjelp fra meg...

Lykke til:-)

Så det dere sier er at vi egentlig bør få sånn ca 20 unger så vi får brukt alle navnene? :D Ja, jeg syns vi har fått til en bra liste med navn :) Hadde egentlig tenkt kun ett fornavn til hver unge, men... er ikke sikkert det blir så lett ;)

Dette er jo et luksusproblem:-)

Men slik jeg ser det, er det forskjell på å like et navn og å gi dette navnet til barnet sitt. F.eks syns jeg at Viljar er skikkelig stilig, og kunne kalt en sønn for dette. Men her er det så mange som har kalt ungen sin for det det siste året, at det ikke ville vært aktuelt nå lenger! Dere får velge ut tre favorittnavn hver, og ta valget når dere ser gutten eller jenta:-)

Annonse

Jada, jeg tenker også at når ungen er ute, så vet vi bedre hva som passer. Jeg ante faktisk ikke at Viljar var så poppis, tror ikke det er det her. Men tenker ikke såå innmari mye på om noen andre heter det. Uansett, syns bare det er litt moro med innspill :) Sitter jo her og kjeder meg litt en lørdagskveld :D Glemte forresten å skrive inn Saga på lista, heldigvis leste jeg en annen tråd med det navnet hehe.

Mine opprinnelige favoritter var Tarjei og Vårin, men vi får nå se da ;)

Tarjei

Viljar

Gard

Herman

Lavrans

Falk

Jesper

Vårin

Tale

Eva

Runa

Sigrid

Aida

Eivor

Eline

Embla

Irmelin

Iben

Hedda

Olivia

Dette er mine favoritter fra lista! Men det var faktisk ingen der jeg absolutt ikke likte :)

Tarjei : Fint,men for spesielt for meg

Viljar : Veldig Fint,men Pappan likte ikke de

Peder : Fint,men liker Bedre Peter

Brynjar : Ikke min smak

Jørgen : Et Koselig

Eiliv : Gammel Mann

Brage : Drage,hehe Nei

Gard : Fint

Herman : Verste navnet jeg vet

Håvard : Nydelig

Iver : Fint

Isak : Nydelig,men liker bedre Isaac

Lavrans : Nei

Tarald : Nei

Falk : Nei

Odin : Nei,Hundenavn

Jesper : Fint,men liker bedre Jasper

Vårin : Nei

Kristiane : Nei

Tale : Nei

Eva : JA Nydelig

Juliane : Nei

Oda : Nydelig

Runa : Nydelig

Silje : Søtt

Sigrid : Søtt

Aida : Nydelig,Jobber med ei Aida,koselig jente

Eivor : Nei

Helene : Nydelig

Eline : Veldig fint

Embla : Grusomt

Henriette : Fint

Irmelin : Likte det frem til jeg så 37 og halv

Iben : Nydelig

Hedda : Nydelig

Olivia : Nydelig

Dobbel navn :

Hedda Imrelin

Iben Olivia

Oda Henriette

Viljar Lavrans

Odin Herman

Brage Jørgen

Isak brynjar

Iver Viljar

Lykke til :)

Så kjekt med kommentarer! Artig å se hvem som er mest enig med meg og hvem som er mest enig med kona :D Liker egentlig best å skrive navn slik de uttales, så Isaac og lignende er ikke aktuelt for meg. Men det er nå min smak.

Annonse

Btw: Eiliv har aldri vært en favoritt før, men jeg hadde en gamleonkel som het Kjell Eiliv, og han var liksom helten min ;) Og det har blitt finere og finere, syns jeg :) Så er ett av de få som blir oppkalling, da, eventuelt.

SÅ mange flotte guttenavn! Liker aller best Tarjei Viljar, Brage, Iver og Lavrans, men alle disse er fine:

Tarjei

Viljar

Brage

HÅvard

Iver

Isak

Lavrans

Tarald

Falk

Odin

Jesper

VÅrin

Kristiane

Eva

Oda

Sigrid

Eivor

Eline

Olivia

VÅrin og Eivor er heelt nydelige, men alle disse er kjempefine.

Så mange flotte navn! Ja, nå har du bare å produsere Kjærepære, he he. Ville nå bare tilføye Hans jeg da(enkeltnavn), ellers tror jeg jeg skal være så freidig å bruke lista di som inspirasjon til min egen spire. Men Peder og Sigrid var flottest...og Hans.

Takker for positive kommentarer og tips! Ja, Vårin har vært et navn som jeg og søsteren min begge har likt i årevis." Heldigvis" godtok ikke svogeren dette navnet da søstra mi fikk jenta si ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...