Gå til innhold

De middagene på rema for under hundrelappen...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men man blir jo mett av andre ting som med fordel burde inngå i et middagsmåltid. Sier dem noe annet, disse kjøttfråtsende mennene, så sitter det i hodet. Hvis man skal beregne 600 g kjøtt på kun én av de fire personene de rettene er beregnet på, så kan man jo i grunn bare gi opp å lage middag til under hundrelappen. Skal man lage over en kilo med kjøtt til hver rett da?

Heldigvis så liker ikke jeg kjøtt, så for vår del holder det med en pakke med kjøtt så lenge vi har masse grønnsaker og annet tilbehør som jeg kan spise meg mett på (men blir alltid godt over 100kr. for middag). Men jeg kjenner faktisk flere par med småbarn som trenger 2 pk. kjøtt til middag...

Skrevet

Disse posjonene er ikke store, nei. Og det blir jo billig hvis en holder posjonene til et minimum sånn som Rema gjør.

Hos oss blir det som regel for lite, og da blir det jo ikke billig.

Skrevet

200g kjøtt er en porsjon i forhold til å spise ute.

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Har nettopp servert middag til 3 voksne hannkjønn + at jeg og en baby har spist av maten. Det gikk under 1 kg kylling. Så hun som mener menn flest spiser 600g kylling sitt matbudsjett tør jeg ikke tenke på.

Skrevet
Altså, 600 gram kylling er som regel kun 3 fileter.

Alle 600 gramspakker jeg har sett er fire fileter, og det er myyye, uansett hvor stor mannen din er. Mannen min spiser en eller en og en halv kyllingfilet til middag. Pappa spiser rundt to, han er 1,98 m høy og 110 kg tung. Jobben hans er veldig fysisk, og selv han greier seg fint med 2 kyllingfileter, masse salat og ris/poteter. Er noe galt med mannfolk som spiser 600 gram kjøtt til middag.

Skrevet
Altså, 600 gram kylling er som regel kun 3 fileter.
Alle 600 gramspakker jeg har sett er fire fileter, og det er myyye, uansett hvor stor mannen din er. Mannen min spiser en eller en og en halv kyllingfilet til middag. Pappa spiser rundt to, han er 1,98 m høy og 110 kg tung. Jobben hans er veldig fysisk, og selv han greier seg fint med 2 kyllingfileter, masse salat og ris/poteter. Er noe galt med mannfolk som spiser 600 gram kjøtt til middag.

Seriøst, det er noe galt med menn som spiser 600 gram kjøtt til middag? Nå har han akkurat spist nesten hele pakken på 600 gram til middag, samt ris og masse grønnsaker. Kan du vennligst forklare hva som feiler han?

Skrevet

Her i huset spiser mannen alt fra 300 til 600 gr kjøtt, er ikke noe uvanlig det? Ser på det som ganske vanlig for en arbeidsmann! Kjenner ingen mannfolk som blir mett av 100 gr....

Skrevet
Her i huset spiser mannen alt fra 300 til 600 gr kjøtt, er ikke noe uvanlig det? Ser på det som ganske vanlig for en arbeidsmann! Kjenner ingen mannfolk som blir mett av 100 gr....

Godt at det er flere som er vant med menn det tydeligvis er noe galt med;)

Skrevet

Jeg spiser oftest mer enn en filet selv jeg, og jeg er ikke mann... Spser riktignok ikke 600 gram, men har uten vansker spist to fileter flere ganger. Mannen spiser det samme, eller mer, 12-åringen likeså og barnehagebarna en halv til en.

Og nei, ingen av oss er feite, men vi har et høyt aktivitetsnivå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...