Gå til innhold

De middagene på rema for under hundrelappen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som skal liksom være nok til 4, er det nok mat til dere? For det er ikke nok mat til oss... 600 gram kylling til 4 stk f.eks, det spiser mannen min fint alene!

Skrevet

Jeg og gubben spiser en filet hver, de er vel 150-160 g. Så jeg kan ikke se for meg at det ikke skulle være nok.

Skrevet

Hæ? En mann som spiser EN filet? Finnes de!

Ser også flere oppskrifter, en med 500gram reker MED skall! Blir jo bare noen få gram på hver...

Skrevet

Små porsjoner ja. 600 gram kylling spiser vi 2 voksne og to-åringen som regel opp (ikke alltid). Det gjelder de fleste av de oppskriftene. Tror du må ha 1,5 gang for at det skal bli nok og da er litt av poenget borte for da er det oftes langt over 100 kroner.

Skrevet

Spiser han 600 g kyllingfilet alene er det han som bør ta grep. Spise med gr.saker.

Skrevet

Jeg tenker at disse oppskriftene faktisk må dobles for vår del. Skal lage indisk i kveld etter de oppskriftene, og har da planlagt å lage to forskjellige retter fra heftet... Og ja, da er poenget med billig middag helt borte! Men det ser godt ut og er lettvint da...

Skrevet
Spiser han 600 g kyllingfilet alene er det han som bør ta grep. Spise med gr.saker.

Han spiser masse grønnsaker i tillegg! Men ris, pasta og den slags er han ikke så begeistret for, men spiser i hvertfall 100g av det også. Ta grep? Hva skal han gjøre da, sulte???

Skrevet

150g kjøtt er jo vanlig restaurant-porsjon, så det bør holde på hjemmebane også. Det er i hvert fall nok i massevis her, spiser ofte litt mindre kjøtt /fisk enn det også. Men grønnsaker spiser vi mengder av:-)

En kyllingfilet hver her også forresten, hvis vi spiser dem hele. Mindre om vi kutter opp i wok, supper ol.,.

Skrevet

Mannen min spiser også 1 filet, kanskje to hvis de er små. Vi har masse grønnsaker til.

Skrevet

Ja men på restaurant blir det gjerne flere retter...

Skrevet

Veldig glad jegbikke har mannen din i kosten hvis han spiser 600 g kyllingfilet alene....

Skrevet
Veldig glad jegbikke har mannen din i kosten hvis han spiser 600 g kyllingfilet alene....

Hæ? Hva er problemet med det da? Alle mennene jeg kjenner spiser såpass faktisk, er veldig overrasket over disse mennene som spiser en filet... Ikke særlig maskulint!!!

Skrevet

Kjøpte en sånn pakke på 600 gram i dag, og det var kun 3 fileter i pakken...

Skrevet

Hæ? Hva er problemet med det da? Alle mennene jeg kjenner spiser såpass faktisk, er veldig overrasket over disse mennene som spiser en filet... Ikke særlig maskulint!!!

Maskulint å spise fire kyllingfileter? Nå har jeg hørt det også...
Skrevet

Haha, nå må jeg bare le! Mannen min er høy og kraftig, veldig maskulin og spiser like mye som ungene og meg til sammen, ofte mer. Men han spiser ikke store mengder kjøtt av den grunn. Har vi kylling, spiser han én stor filet alene, samt et berg av ris og grønnsaker. Er da null problem å bli mett uten å fråtse i kjøtt!

Skrevet

Min mann blir ikke mett av grønnsaker, selv om han spiser mengder av dette også!!!

Skrevet

Tihi:-)

Har visst ikke noen maskulin mann jeg da...

Mener du seriøst at mennene du kjenner slenger over en halv kilo kjøtt på tallerkenen hver dag. Høres ganske makabert ut. Skulle gjerne vært flue på veggen når dere invitere venner eller familie på middag:-p

Skrevet

Ja, de jeg kjenner spiser gjerne 600 gram kylling, eller en pakke kjøttdeig, eller 4 fileter med fisk til middag. Mannen min spiser en haug med grønnsaker i tillegg. Jeg er ikke glad i kjøtt så da holder det som regel med en pakke et eller annet for jeg lager bønner, linser el til meg selv. Men jeg har flere vennepar som må kjøpe f.eks. 2pk karbonadedeig til middag...

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Vi er fire i familien, gutten min på snart 8 spiser like mye som meg. Mannen min har en fysisk jobb så han spiser mye. En 400grams karbonade eller kjøttdeigpakke til f.eks taco er ikke nok her i huset. å riste på hodet for at noen kanskje spiser mer enn det dere gjør er vel litt korttenkt? Mange av de oppskriftene de har i de heftene blir for lite her i huset, sånn er det bare.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Å herlighet! 600 gr. kylling til en mann?

Nei, det mener jeg at ikke kan være normalt! Det halve kunne jeg akseptert, men ikke over en halv kilo.

NÅ er det ingen her i huset som er spesielt smÅspiste, og siden vi bare er 3 personer har vi svært ofte en rest igjen etter Å ha hatt kyllingfileter til middag. 4 fileter i pakken som regel og da er det nesten alltid litt igjen.

Opp i mot 200 gr kjøtt syns jeg kan være veldig greit for en voksen mann, sÅnn til hverdags.

Skrevet (endret)

Å herlighet! 600 gr. kylling til en mann?

Nei, det mener jeg at ikke kan være normalt! Det halve kunne jeg akseptert, men ikke over en halv kilo.

NÅ er det ingen her i huset som er spesielt smÅspiste, og siden vi bare er 3 personer har vi svært ofte en rest igjen etter Å ha hatt kyllingfileter til middag. 4 fileter i pakken som regel og da er det nesten alltid litt igjen.

Opp i mot 200 gr kjøtt syns jeg kan være veldig greit for en voksen mann, sÅnn til hverdags.

He he, du syns at 200 gram kjøtt er greit? Visste ikke at voksne menn trengte din tillatelse til Å spise kjøtt!

MIn mann spiser ca. 4oo gram kjøtt til middag, og sÅpass mÅ han ha for Å bli mett... Og dette er IKKE uvanlig! Han er forøvrig veldig slank, sÅ jeg kan ikke skjønne at det er sÅ mange menn som spiser sÅ mye mindre enn han, men det har vel sikkert noe med aktivitetsnivÅene Å gjøre...

Endret av ScaryMama
Gjest tilda med to små <3
Skrevet

600 gr. kylling holder i massevis til oss med to voksne og to bhg. gutter.

knappe 200 gr på hver voksen og drøyt 100 gr. på hvert barn.

Da er i hvertfall vi gode og mette etterpå.

600 gr. kjøtt på ett menneske tror jeg ikke jeg har sett noen spise noen gang ...

Skrevet

Altså, 600 gram kylling er som regel kun 3 fileter. Hvis mannen er sikkelig sulten kan han fint spise dette! Men nå kan han også skilte med å ha spist en 1000gr. burger med ost!!!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet
Å herlighet! 600 gr. kylling til en mann? Nei, det mener jeg at ikke kan være normalt! Det halve kunne jeg akseptert, men ikke over en halv kilo. NÅ er det ingen her i huset som er spesielt smÅspiste, og siden vi bare er 3 personer har vi svært ofte en rest igjen etter Å ha hatt kyllingfileter til middag. 4 fileter i pakken som regel og da er det nesten alltid litt igjen. Opp i mot 200 gr kjøtt syns jeg kan være veldig greit for en voksen mann, sÅnn til hverdags.
He he, du syns at 200 gram kjøtt er greit? Visste ikke at voksne menn trengte din tillatelse til Å spise kjøtt! MIn mann spiser ca. 4oo gram kjøtt til middag, og sÅpass mÅ han ha for Å bli mett... Og dette er IKKE uvanlig! Han er forøvrig veldig slank, sÅ jeg kan ikke skjønne at det er sÅ mange menn som spiser sÅ mye mindre enn han, men det har vel sikkert noe med aktivitetsnivÅene Å gjøre...

Hehe... Kan være med pÅ at jeg kanskje ordla meg litt bastant. ;-) Men likevel, sÅ forundrer det meg faktisk litt at sÅ mange mennesker spiser sÅpass mye. Min mann, som ogsÅ er veldig slank og har et høyt aktivitetsnivÅ, tror jeg ikke hadde klart Å fÅ i seg 400 gr. kjøtt til middag - da hadde kjøttet tøtet ut av ørene pÅ ham. ;-)

Skrevet

Men man blir jo mett av andre ting som med fordel burde inngå i et middagsmåltid. Sier dem noe annet, disse kjøttfråtsende mennene, så sitter det i hodet. Hvis man skal beregne 600 g kjøtt på kun én av de fire personene de rettene er beregnet på, så kan man jo i grunn bare gi opp å lage middag til under hundrelappen. Skal man lage over en kilo med kjøtt til hver rett da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...