Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uff.. kjenner den følelsen.... se an litt om blødningen gir seg. Det er så lite de får gjort på legevakta så tidlig, selv om vi vet nyaktig hvor langt vi er på vei etter ivf... :( Og fy!! så typisk at det skjer i helga :( krysser fingrene for at det bare er litt bivirkninger fra hormonene du tar og har tatt....

god klem!

men om jeg mister nå, får jeg vondt da,eller kjenner jeg ingenting?

du vil nok få litt smerter hvis du mister nå... mensensmerter, og mer blod. kjenne at symptomene forsvinner og bli tom :/

Men tenker: tar du ikke lutinus{ crinone nå? så kan det gi såre slimhinner, og gi deg blødning. eller man kan blø i det første trimesteret uten å miste, eller man kan ha spontanabort...

prøv å ligge og slappe av, og så drar du til legen til mandag, og måler HCG med 2 dagers mellomrom, så får du avklart om du fortsatt er gravid eller ei...

men jeg vet hvor jævlig det er... jeg mistet i uke6. Etter ivf :/ og det skjedde også i helgen... den lengste helgen i mitt liv...

Annonse

Om det bare er litt blod, og om du ikke har vondt så er det sannsynligvis ingen grunn til bekymring! :) Men ta dagene med ro fram til mandag, ikke store anstrengelser. Om det har kommet mer i løpet av helgen ringer du mandag. Men man får jo skjøre slimhinner som prøverørs-person og som gravid, så det kan jo hende at det konmer litt blod! Håper du klarer å slappe av litt! <3<3

har ikke tatt crinonen siden den 4. skulle ikke ta mere. får dra å sjekke hcg nivået på mandag. om jeg reiser på st.olavs å tar det, får jeg svaret med en gang da?

nei, de må se stigningen... hcg skal doble seg annenhver dag så tidlig, så bare et tall vil ikke hjelpe desverre :(

og så ser de ikke noe på ultralyd, så blodprøve er eneste utvei så tidlig... så da må du vente :( hvis ikke du ringer legevakta og spr pent om de kan ta første hcg i dag da, så kan du ta andre hcg på mandag....

men prøv å ligge flatt på ryggen slik at livmora di hviler, og se om blødningen gir seg

Jeg får svar på hcg dagen etterpå.

Trenger ikke å ha smerter om det er en vanlig mens. Om man har hatt kjemisk, det vil si egget har så vidt vaert borti slimhinna, så slår det seg ut på hcg og kroppen tror at man er gravid. Men så kommer det mensen.

Blør du mye?

Annonse

Hei, det trenger ikke være noe galt, jeg kjenner flere som har hatt blødninger så tidlig og også senere, hun ene gjennom hele svangerskapet. Så lenge du ikke har mens smerter ville jeg absolutt ikke tenkt noen skumle tanker! Hvis du mister vil du merke det, jeg hadde store mens smerter og blødde masse, klumper etc (sorry detaljer) og var 4+4.

Når blødningene kommer etter kjemisk bruker det som oftest å være litt kraftigere både blødning og menssmerter enn vanlig mens. Det er visst det som er vanlig, og alle mine 10 kjemiske har vært vondere og kraftigere. Men om du har testa sterkt positivt er det ikke noe grunn til å tro det er kjemisk, så ikke stress med p fokusere på det! :)

Vet det er lett å si, men prøv å ikke få panikk. Jeg vet ikke hvor mye blod det er snakk om, men man kan blø ganske mye før det trenger å bety noe som helst. Jeg har to venninner som begge blødde mye i svangerskapet. Det var ingenting galt. Men såklart ble de redde. Jeg også hadde en blødning rundt uke 6-8 sist gang. Fikk helt hetta! Fikk ikke ulyralyd, for de mente at selv om man kan se hjertet fra uke 6 eller noe, så er set så lett å få dårlige nyheter om man har blingset litt på terminen. Men set var her i Ålesund. Men fikk målt hcg på sykehuset. De ringte meg samme ettermiddag og sa at nivået var såppass høyt at de regnet med ting var helt fint. Pluss at de fortalte meg litt om hvor vanlig det var å blø. Det roet meg litt, men måtte såklart likevel vente to dager med å ta en til.. Den ble tatt på legekontoret og ser tok det 2 (!) dager og få svar.

Jeg håper Og tror alt går bra for deg! Og grunnen til at jeg sier du skal slappe av, er fordi jeg vet hvor ekkelt det er..

Masse masse lykke til! :)

Få vite hvordan det går med deg da..

God trøsteklem

Har ikke kjemisk, hatt det før.

kom ikke noe mere. er nok over hysterisk kjerring sikkert...

men når man har vært prøvere så mange år og gådd gjennom ivf, så blir man så himla redd.

håper det bare var en usyldig blødning som skulle skremme meg litt,hehe.

e må bare slapp av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...