solavisfolket81 Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Hei Noen andre som har termin i nærheten av meg? Hadde vært ok å hatt noen å "bable" med her som har termin på samme tid. Jeg har termin 30.september
Elvira25 Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Hei! Jeg har termin 3.oktober. Ingenting som tyder på at noe er i gjære ennå. Formen er fin! Hvordan er det med deg?
Sirimor! Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Termin 1.oktober her :-) Veldig lei nå.. Håper virkelig hun kommer før tiden:-p Har fått så mye vann i kroppen nå at jeg føler jeg ser ut som er flodhest Hvordan er formen din ? Mye energi? :-)
solavisfolket81 Skrevet 8. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2012 Formen her er ok, men har fått helt låsning i bekkenet, så sliter med å reise meg og sette meg ned. Om jeg sitter litt klarer jeg nesten ikke gå i flere minutter. Grusomt. Også tatt inn litt vann, men det er ikke så plagsomt foreløpig... Men drittlei... Håper han her kommer før tiden og. I tillegg er han "bra over gennomsnittet" i størrelse får jeg stadig høre, så vil ikke han skal bli for stor
Sirimor! Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Huff ja, dt bekkenet er no herk. Hvis jeg ikke gjør noe i løpet av dagen går dt som regel fint.. Men har jeg vasket eller gjort noe som innebærer bøying og tøying så blir jeg helt ødelagt.. Stivner helt.. Her ligger snuppa 12% over gjennomsnittet så ble estimert til å vær mellom 3,5 - 4kg til termin.. Så fint om hu kommet før :-D Har heldigvis mye modningstegn og hun er lagt ned i bekkenet og hode godt festet :-) Jeg har hatt menslignende smerter i rygg og mage, mye nedpress og mye kynnere (regelmessige). Har dere noe modningstegn ?
*lille blomst* Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Slenger meg på her jeg termin 7.okt... pga seteleie og ikke helt grei første fødsel så ser det ut som om det kan bli Ks på meg, så da blir det enten slutten av sept, eller i løpet av uken før termin Blir spennende å se
solavisfolket81 Skrevet 8. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2012 Ja, bekkenet er slitsomt nå... Huff.. Har det på samme måte. Kan ikke gjøre noe uten at det blir låst. Har jo en datter fra før og, som er ett og et halvt. Så er jo endel jeg må gjøre uansett, ettersom min kjære er på jobb. Får slappet av i helgene da. Men så spennende da Sirimor!, er sikkert ikke lenge igjen. Skriv gjerne om noe mer skjer Setefødsel, oida... Kan være lurt med ks da kanskje ja....
Lisse_01 Skrevet 8. september 2012 #9 Skrevet 8. september 2012 Har termin 3 okt. Hadde noen VONDE tak nede i magen i dag. Drit vondt. Varte i kanskje 3 min. Noen andre som har hatt sånn?
solavisfolket81 Skrevet 8. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 8. september 2012 Hmm, ikke i tak nei... Kanskje greit å snakke med føden om det ikke gir seg iallefall... Jeg har bare kraftige kynnere, men de er ikke vonde..
meloon Skrevet 8. september 2012 #11 Skrevet 8. september 2012 (endret) Jeg venter lille-frøken 6.okt! Bortsett fra at vi sloss litt om ribbeina mine på den ene siden, er jeg i fin form! Var klar for å runde av med siste arbeidsuke før permisjonen nå til uken, men etter sv-kontroll i går var det med beskjed om å komme meg hjem på sofaen og ikke aktuelt med mer jobbing, pga for høyt blodtrykk. Skal inn igjen på mandag for ny måling, men ikke så bekymret da urin og andre ting var helt fint. Så det ble litt brå start på hjemme-tilværelsen for min del...hva skal man ta seg til i ventetiden?! Endret 8. september 2012 av meloon
Barn 4 :) Skrevet 8. september 2012 #12 Skrevet 8. september 2012 Termin 3 oktober modningstegn har en mange av sjekka oppi der på tirsdag og da hadde eg 3 cm lang tapp og 1 cm åpning og den var mjuk jippi har hatt en del stikkinga og nedpress og kraftige sammetrekninga dei siste vekene... er 37 veke på mandag so da kan beby komme snart ellerer formen bra, går litt opp og ned trøtt en dag og energi en dag
YumYum2 Skrevet 8. september 2012 #13 Skrevet 8. september 2012 Har termin 3 oktober og med bekkenløsning/låsning foran og bak er jeg klar for å få kroppen min tilbake Ribbeina må også snart være sliti bort og blæra må vel være flat som en pannekake snart. Har hatt modningsrier/maserier i en uke nå. Eller på søndag, onsdag og i går. Alt fra 2-6 min imellom og blir sterkere for hver "pulje". Fra neste uke er jeg 37 uker så da kan ho jo fint komme, selv om jeg gjerne skulle hatt litt mere tid om ho kommer. Var hos JM på mandag etter første "pulje" på søndag og da var livmortappen bitt 2 cm (den var 4.8 tidligere i svangerskapet da jeg sjekka med ul pga for tidlig fødsel sist) og myk. Ho kunne få inn 1-2 fingre. Noen som vet om det vil tilsi 1-2 cm åpning?? Har siste uka hatt lite energi, men i dag har jeg litt mer så skal bruke kvelden etter lillemor er i seng til å brette tøyet gubben hang opp i går og kanskje pakke fødebagen Vurderer litt å vaske trappa, men redd for å starte dette dumme mase greine og bare bli utslitt igjen ;P
VinterSol+2 Skrevet 8. september 2012 #14 Skrevet 8. september 2012 26september her, og veeldig fødeklar. Ikke noe som tyder på baby med det første, dog. Utålmodig!!
Hybelkanina Skrevet 8. september 2012 #15 Skrevet 8. september 2012 Termin 27. september her. Passe lei, men har få forhåpninger om at det skjer noe i nærmeste fremtid. Gikk godt på overtid med førstemann. Formen er ok, men det begynner å bli tungt. Akkurat startet permisjon, og det skal bli godt å få litt tid å slappe av og samle krefter før babyen kommer
solavisfolket81 Skrevet 8. september 2012 Forfatter #16 Skrevet 8. september 2012 Har termin 3 oktober og med bekkenløsning/låsning foran og bak er jeg klar for å få kroppen min tilbake Ribbeina må også snart være sliti bort og blæra må vel være flat som en pannekake snart. Har hatt modningsrier/maserier i en uke nå. Eller på søndag, onsdag og i går. Alt fra 2-6 min imellom og blir sterkere for hver "pulje". Fra neste uke er jeg 37 uker så da kan ho jo fint komme, selv om jeg gjerne skulle hatt litt mere tid om ho kommer. Var hos JM på mandag etter første "pulje" på søndag og da var livmortappen bitt 2 cm (den var 4.8 tidligere i svangerskapet da jeg sjekka med ul pga for tidlig fødsel sist) og myk. Ho kunne få inn 1-2 fingre. Noen som vet om det vil tilsi 1-2 cm åpning?? Har siste uka hatt lite energi, men i dag har jeg litt mer så skal bruke kvelden etter lillemor er i seng til å brette tøyet gubben hang opp i går og kanskje pakke fødebagen Vurderer litt å vaske trappa, men redd for å starte dette dumme mase greine og bare bli utslitt igjen ;P Hvordan vet du forskjell på kynnere og modningsrier? Syns mine er blitt så kraftige, selv om de ikke er vonde enda... Og hvordan vet man at ikke fødselen er startet..? Jeg har født en gang før, men da ble jeg satt igang (pga lekking av fostervann), så føler meg lissom like grønn som sist....
Elvira25 Skrevet 8. september 2012 #17 Skrevet 8. september 2012 Noen som har erfaring med / planer om modningsakupunktur? Lurer litt på å bestille meg en time neste uke, er da ca tre uker til termin.
YumYum2 Skrevet 8. september 2012 #18 Skrevet 8. september 2012 Har termin 3 oktober og med bekkenløsning/låsning foran og bak er jeg klar for å få kroppen min tilbake Ribbeina må også snart være sliti bort og blæra må vel være flat som en pannekake snart. Har hatt modningsrier/maserier i en uke nå. Eller på søndag, onsdag og i går. Alt fra 2-6 min imellom og blir sterkere for hver "pulje". Fra neste uke er jeg 37 uker så da kan ho jo fint komme, selv om jeg gjerne skulle hatt litt mere tid om ho kommer. Var hos JM på mandag etter første "pulje" på søndag og da var livmortappen bitt 2 cm (den var 4.8 tidligere i svangerskapet da jeg sjekka med ul pga for tidlig fødsel sist) og myk. Ho kunne få inn 1-2 fingre. Noen som vet om det vil tilsi 1-2 cm åpning?? Har siste uka hatt lite energi, men i dag har jeg litt mer så skal bruke kvelden etter lillemor er i seng til å brette tøyet gubben hang opp i går og kanskje pakke fødebagen Vurderer litt å vaske trappa, men redd for å starte dette dumme mase greine og bare bli utslitt igjen ;P Hvordan vet du forskjell på kynnere og modningsrier? Syns mine er blitt så kraftige, selv om de ikke er vonde enda... Og hvordan vet man at ikke fødselen er startet..? Jeg har født en gang før, men da ble jeg satt igang (pga lekking av fostervann), så føler meg lissom like grønn som sist.... Var det jm sa det var da jeg forklarte smertene. Tror de kan være forskjellig fra person til person. Jeg får vondt fra midten av ryggen og ned som drar nedover og går over til ilinger i lårene, mensensmerter foran på magen, som en bilring som klemmer til på en måte. I tillegg kjentes det ut som dåsa skulle sprenge og i går kjentes det ut som noen tok noen skikkelige store kjøkkenkniver å stakk ned i toppen av magen min og nedover. Vet ikke hva det kan være men. De jeg hadde på søndag var ikke like sterke som de på onsdag og i går, men var da jeg var hos jm dagen etter og de hadde påvirket livmorhalsen så de må jo da ha hatt en modningseffekt
sokkepar Skrevet 8. september 2012 #19 Skrevet 8. september 2012 Hallo alle sammen! Termin 28. september her. Her er mannen mer utålmodig enn meg, han gleder seg så innmari til å treffe den lille gutten Ikke at jeg ikke gleder meg, men i familien min har vi en tendens til å gå et stykke overtid, så er vel mer at jeg bare er innstilt på at det sikkert kommer til å skje meg også. Men skulle han komme nå så er vi egentlig klare. Har ikke prøvd modningsakupunktur (eller har noen andre modningstegn.) Har lest litt om det, men ikke gjort noe mer enn det. Har byttet ut appelsinjuicen med bringebærjuice, i tilfelle det skulle ha noen effekt...
Vilde2012 Skrevet 8. september 2012 #20 Skrevet 8. september 2012 Jeg har termin 29. september. Gikk over tiden med førstemann, så regner nesten med å få en oktoberbaby. Gleder meg veldig til å få lille i armene og føler at ting begynner å bli klart her hjemme. Ellers har jeg det ikke travelt, har en grei graviditet, men synes jo at magen begynner å bli litt i største laget og litt i veien til tider, så blir godt å få tilbake sin egen kropp. Har hatt litt murringer i mage og rygg de siste dagene, men nå er det borte igjen, så det var visst forbigående og ikke noen start på fødsel. Ellers er jeg så ekstremt sulten om dagene, det begynte denne uken (er i uke 37) og det hender jeg våkner på natta og er altfor sulten til å sove videre. Og siden jeg er på do tusen ganger om natta, hender det at jeg mens jeg først er oppe må gå og lage meg noe mat for å få til å sove videre. Er det noen andre som har det slik?
Thessa78 Skrevet 8. september 2012 #21 Skrevet 8. september 2012 Termin 5 oktober her Formen er varierende, men bekkenløsning foran og bak, og kynnere hele tiden! Ganske sliten, og gleder meg til fødsel. Har et barn på 2 år fra før
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 8. september 2012 #22 Skrevet 8. september 2012 5 oktober her har hatt litt blødning og neon tak de siste dagene... venter spent på fødsel
*lille blomst* Skrevet 9. september 2012 #23 Skrevet 9. september 2012 Godt å lese at man ikke er alene om å ha kraftige kynnere, slitent bekken, problemer med å bøye seg osv! Syns dere som har jobbet til nå er utrolig flinke! Her har jeg gått hjemme nesten hele sv.skapet, men syns ikke det er vanskelig å finne ting å holde på med likevel Blir deilig å gå over i permisjon neste uke! hehe Vilde, jeg er ikke sulten, men kvalm! så det hender at jeg må lage meg ekstra kveldsmat like før jeg legger meg. har også vært oppe og spist en gang Vanskelig når kvalmen er så ille etter dobesøk på natta at jeg ikke får sove igjen! 28 dager igjen til termin! spennende tid i vente
nurkisimaven Skrevet 9. september 2012 #24 Skrevet 9. september 2012 Godt å lese at man ikke er alene om å ha kraftige kynnere, slitent bekken, problemer med å bøye seg osv! Syns dere som har jobbet til nå er utrolig flinke! Her har jeg gått hjemme nesten hele sv.skapet, men syns ikke det er vanskelig å finne ting å holde på med likevel Blir deilig å gå over i permisjon neste uke! hehe Vilde, jeg er ikke sulten, men kvalm! så det hender at jeg må lage meg ekstra kveldsmat like før jeg legger meg. har også vært oppe og spist en gang Vanskelig når kvalmen er så ille etter dobesøk på natta at jeg ikke får sove igjen! 28 dager igjen til termin! spennende tid i vente Jøss lilleblomst:) Du er her enda! det var godt å se.. Har ikke vært aktiv her inne på LENGE LENGE... Men måtte jo skrive når du var her:) er alt bra??? Jeg har setelei jeg også, og skal inn på ul på mandag for å dobbeltsjekke leie.. Mulig ks her og, er usikker på hva som skjer!! Er meget stresset. Har du vært inne å snakket om hvordan fødsel du skal ha?
*lille blomst* Skrevet 9. september 2012 #25 Skrevet 9. september 2012 Godt å lese at man ikke er alene om å ha kraftige kynnere, slitent bekken, problemer med å bøye seg osv! Syns dere som har jobbet til nå er utrolig flinke! Her har jeg gått hjemme nesten hele sv.skapet, men syns ikke det er vanskelig å finne ting å holde på med likevel Blir deilig å gå over i permisjon neste uke! hehe Vilde, jeg er ikke sulten, men kvalm! så det hender at jeg må lage meg ekstra kveldsmat like før jeg legger meg. har også vært oppe og spist en gang Vanskelig når kvalmen er så ille etter dobesøk på natta at jeg ikke får sove igjen! 28 dager igjen til termin! spennende tid i vente Jøss lilleblomst:) Du er her enda! det var godt å se.. Har ikke vært aktiv her inne på LENGE LENGE... Men måtte jo skrive når du var her:) er alt bra??? Jeg har setelei jeg også, og skal inn på ul på mandag for å dobbeltsjekke leie.. Mulig ks her og, er usikker på hva som skjer!! Er meget stresset. Har du vært inne å snakket om hvordan fødsel du skal ha? Hei Nurkisimaven! Det var lenge siden! joda, henger fremdeles rundt her inne Ikke vært til samtale enda, skal på ul onsdag og får vel snakket litt da håper jeg. Vet virkelig ikke noe om hvordan ting blir! Er egentlig helt sikker på Ks om ikke hun snur seg, og sannsynligheten blir jo bare mindre og mindre for hver dag! men begynner å like tanken på å faktisk ha en bestemt dato for fødsel da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå