Gå til innhold

fare for prematur 32+1

Anbefalte innlegg

etter et svangerskap bestående av kynnere/rier har livmoralsen begynt å gi opp...2,7_2,3cm med 0,5 cm åpning innvendig,,4 dager før dette var den 4,3 cm.

får sprøyter med bricanyl noe som hjelper litt men legen ser forandring fra hver dag på målimgene,,blir ikke satt på drypp før den er 1,5..

dette er tortur:( har store smerter hele tide,,

fint å hørefra noen mederfaring bade med det å føde prematur og det med forkortet livmorhals...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143969654-fare-for-prematur-321/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring med prematur fødsel, men ville bare ønske deg lykke til!

Har en god del falske rier selv når stress inntreffer så er redd det blir tidligere fødsel her også.

Jeg er 34+4 i dag.

Du får ta det med ro (lettere sagt enn gjort) og vit at det går bra om den lille vil ut nå.

Jeg ble innlagt forrige svangerskap i uke 31 da fødselen startet med rier, fikk noen piller, kanskje bricanyl? Husker ikke hva de het. Det hjalp ikke på meg og ble satt på drypp noe som hjalp :) Min var da på 1 cm.

2 uker etter var den fremdeles 1 cm så ble sendt hjem med streng beskjed om å ikke bevege meg. Altså ha bøtte ved siden av senga å tisse på og det andre kunne jeg få gå på do til. I uke 34 startet fødselen igjen med rier og da stopper de den ikke. Jenta mi satt i seteleie så ble KS her.

Har gått kjempe fint. Uke 34 er en slags milepæl har jeg skjønt. Ho lå i åpen kuvøse, gikk veldig fort ned i vekt og tok ikke puppen. Hadde ikke melk heller så tørr pumpa i en uke før den kom. Det skal jeg ikke legge skjul på at var VONDT! Ho slet med å ta puppen så måtte gå over til mme. Anbefaler å mase på sykehuset og helsestasjonen om ammehjelp hvis du virkelig vil dette for jeg kunne sikkert klart det om jeg fikk mere hjelp.

Ho hadde også gulsot og lå i lys i tre dager. Men ellers var ho så frisk og rask at vi kunne dra hjem bare 2 uker senere :) Måtte tilbake for å veie og ta prøver innimellom bare. Gått strålende. Ikke noe særlig preg av det med tanke på utvikling heller.

Ho hadde og KISS, låsninger i nakke så vi gikk til kiropraktor 2 ganger i uken over noen få mnd, men dette var nok mer for at ho lå i samme sittestilling inni magen så lenge.

ønsker deg masse lykke til! Legene er så flinke i dag at både du og babyen er i kjempe gode hender. Skjønt at de nå ikke stopper fødselen etter fullgåtte 32 uker og det sier jo litt om hvor bra det faktisk vil gå om det skulle skje :)

Jeg ble innlagt forrige svangerskap i uke 31 da fødselen startet med rier, fikk noen piller, kanskje bricanyl? Husker ikke hva de het. Det hjalp ikke på meg og ble satt på drypp noe som hjalp :) Min var da på 1 cm. 2 uker etter var den fremdeles 1 cm så ble sendt hjem med streng beskjed om å ikke bevege meg. Altså ha bøtte ved siden av senga å tisse på og det andre kunne jeg få gå på do til. I uke 34 startet fødselen igjen med rier og da stopper de den ikke. Jenta mi satt i seteleie så ble KS her. Har gått kjempe fint. Uke 34 er en slags milepæl har jeg skjønt. Ho lå i åpen kuvøse, gikk veldig fort ned i vekt og tok ikke puppen. Hadde ikke melk heller så tørr pumpa i en uke før den kom. Det skal jeg ikke legge skjul på at var VONDT! Ho slet med å ta puppen så måtte gå over til mme. Anbefaler å mase på sykehuset og helsestasjonen om ammehjelp hvis du virkelig vil dette for jeg kunne sikkert klart det om jeg fikk mere hjelp. Ho hadde også gulsot og lå i lys i tre dager. Men ellers var ho så frisk og rask at vi kunne dra hjem bare 2 uker senere :) Måtte tilbake for å veie og ta prøver innimellom bare. Gått strålende. Ikke noe særlig preg av det med tanke på utvikling heller. Ho hadde og KISS, låsninger i nakke så vi gikk til kiropraktor 2 ganger i uken over noen få mnd, men dette var nok mer for at ho lå i samme sittestilling inni magen så lenge. ønsker deg masse lykke til! Legene er så flinke i dag at både du og babyen er i kjempe gode hender. Skjønt at de nå ikke stopper fødselen etter fullgåtte 32 uker og det sier jo litt om hvor bra det faktisk vil gå om det skulle skje :)

Hvor stor var ho da ho ble født?

Jeg ble innlagt forrige svangerskap i uke 31 da fødselen startet med rier, fikk noen piller, kanskje bricanyl? Husker ikke hva de het. Det hjalp ikke på meg og ble satt på drypp noe som hjalp :) Min var da på 1 cm. 2 uker etter var den fremdeles 1 cm så ble sendt hjem med streng beskjed om å ikke bevege meg. Altså ha bøtte ved siden av senga å tisse på og det andre kunne jeg få gå på do til. I uke 34 startet fødselen igjen med rier og da stopper de den ikke. Jenta mi satt i seteleie så ble KS her. Har gått kjempe fint. Uke 34 er en slags milepæl har jeg skjønt. Ho lå i åpen kuvøse, gikk veldig fort ned i vekt og tok ikke puppen. Hadde ikke melk heller så tørr pumpa i en uke før den kom. Det skal jeg ikke legge skjul på at var VONDT! Ho slet med å ta puppen så måtte gå over til mme. Anbefaler å mase på sykehuset og helsestasjonen om ammehjelp hvis du virkelig vil dette for jeg kunne sikkert klart det om jeg fikk mere hjelp. Ho hadde også gulsot og lå i lys i tre dager. Men ellers var ho så frisk og rask at vi kunne dra hjem bare 2 uker senere :) Måtte tilbake for å veie og ta prøver innimellom bare. Gått strålende. Ikke noe særlig preg av det med tanke på utvikling heller. Ho hadde og KISS, låsninger i nakke så vi gikk til kiropraktor 2 ganger i uken over noen få mnd, men dette var nok mer for at ho lå i samme sittestilling inni magen så lenge. ønsker deg masse lykke til! Legene er så flinke i dag at både du og babyen er i kjempe gode hender. Skjønt at de nå ikke stopper fødselen etter fullgåtte 32 uker og det sier jo litt om hvor bra det faktisk vil gå om det skulle skje :)

håper så på å komme til uke 34...har hørt at det var etter det de ikke stoppet fødselen??

Hvor stor var ho da ho ble født?

Hadde svangerskapsdiabetes så ho var på hele 3870! Og de sa da ho ville veid 5.5 på termin så litt glad ho kom før. Men ho raste ned til rundt tre kg for var så mye vann og slikt sa de. Er 5 år siden nå snart :)

Annonse

håper så på å komme til uke 34...har hørt at det var etter det de ikke stoppet fødselen??

Da jeg fikk ho i 2007 var det etter uke 34 de ikke stoppet fødselen, men nå er det fra uke 32. Men vet ikke om det er forskjellig fra sykehus til sykehus. Jeg hører til Tønsberg sykehus og de har for det jeg vet en av de beste nyfødtintensivene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...