Gå til innhold

flere som fortsatt ammer her ? :-)

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om det er flere her inne som fortsatt ammer ? Føler meg nesten alene om å amme for tiden å får hele tiden høre. . Har du ikke slutta med et enda, ammer du fortsatt, er det ikke på tide å gi seg med det nå osv. . Det er jo ikke sånn at man må slutte å amme fordi barnet har fylt 1 år, annbefalingene er jo å amme minst til 1 år å gjerne hele andre året også. . Her fungerer det fint å amme enda, snuppa er straks 13 mnd å jeg ammer 2-3 ganger om dagen. Ammer som regel morgen og kveld :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143969489-flere-som-fortsatt-ammer-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammer gutten min på 13 mndr om kvelden før han legger seg:) Det ble kuttet ned fra 2 ganger daglig for 2 uker siden da jeg var borte fra ham i 3 dager. Jeg syntes det var godt å slippe ammingen om morgenen, for da har vi ikke så god tid før vi skal ut av døren og på jobb/i barnehage. Men kveldsammingen er jo bare kos, tenker jeg kommer til å fortsette med det enda noen mndr hvis han vil! Jeg får litt blandete reaksjoner, har noen jeg kjenner som har ammet til nærmere halvannet år, og så er det noen som sier "hææ, ammer du enda?"... Det er litt ubehagelig å måtte "forsvare" seg.

Jeg sluttet å amme i forrige uke og da var sønnen min 1 år og 9 mnd ( 21 mnd) altså. Jeg fikk også høre det da jeg fortsatte å amme, og jeg ble like provosert hver gang noen prøvde å få meg til å stoppe. Som om det angikk dem?

Brystmelk er noe av det sunneste og beste du kan gi barnet ditt, og det skaper både trygghet og nærhet :)

Jeg var faktisk lei meg da jeg stoppet nå. Jeg ville fortsette, det falt seg så naturlig. Men siden han begynte i barnehage og jeg begynte med jobb, så ble det litt rotete. I tillegg gav jeg nok litt etter for presset fra de rundt meg. Jeg var så lei maset :P

Egentlig skulle jeg gjerne fortsatt.

Annonse

Jeg ammer fortsatt gutten min på 21 mnd. Vi har slitt litt med maten og derfor har det vært veldig greit å støtte seg litt på puppen. Nå ammer vi morgen og kveld, og noen ganger ekstra viss det er behov for det.

Jeg forteller det ikke til så mange lenger, folk har sterke meninger og mange mener tydeligvis at det er ekkelt eller galt å amme et så stort barn. Det er litt trist egentlig å føle at det er greiest å smug-amme, men men...

Har akkuratt sluttet og amme min gutt på snart 20 mnd, han ble ammet morgen og kveld. Jeg jobber skift i helsevesnet og med en ny spire på vei (18 uker) så var det greit å slutte nå. Men, vi har kost oss med ammingen hele veien :)

Ammer min snuppe på 15 mnd - vel og merke bare på morgenkvisten, når hun våkner og kommer inn til oss (i 6-tida).

Frem til ca 13 mnd ammet jeg henne på kvelden også, men den avviklet hun på eget initiativ ;) Men på morgenen er hun fortsatt veeldig innstilt på amming, hehe.

Jeg holder på å slutte å amme nå... min er 13mnd. skulle gjerne ammet lenger, men gav meg for presset fra pappaen, mormor og svigermor. mest pappaen. har veldig blandete følelser. hadde egentlig sluttet på tirsdag, men startet opp igjen på torsdag natt litt i smug. ammet morgen og kveld frem til et par uker siden, kun kveld i det siste. orker ikke ta en krangel med pappaen om det, han synes vår lille er alt for stor til å ammes nå siden han kommuniserer så mye og går. vet jommen meg ikke hva jeg skal gjøre. vedig slitsomt at det er "tabu" å amme etter 1 år. morgen-ammingen var mas på slutten, men kvelds-ammingen var bare koselig.

Her er minstemor 12mnd og spiser fortsatt ingen fullverdige måltider.. Så her ammes det fortsatt døgnet rundt. Orker ikke telle over hvor mange ganger jeg ammer totalt, men det er minimum 2 nattamminger..

Tror det er lenge til det er helt slutt på amming her i huset :)

Annonse

Jeg ammet til mini var 21 mnd, sluttet for noen uker siden. Var litt trist å slutte, men han ville bare ikke ha mer en dag, så det gikk av seg selv. Hadde da nattammet til langt over 1 år, men de siste månedene ammet jeg kun morgen og kveld.

De fleste andre synes det var rart at jeg fortsatt ammet og noen mente det var unødvendig og teit, men jeg brydde meg egentlig ikke, jeg elsket å amme! Det er så koselig :-)

Da mini var 1 år var jeg ikke klar for å slutte i det hele tatt, men nå var det ok.

ammer fortsatt gutten på 20 måneder.

Det har vært litt rart kun en gang. i går slapp han puppen for å tulle med meg. da sprutet melka på kinnet hans. han ble litt overrasket og sa,

-oj mamma....puppa grisa.

han er i hvertfall ingen liten baby lenger.

ammer fortsatt gutten på 20 måneder. Det har vært litt rart kun en gang. i går slapp han puppen for å tulle med meg. da sprutet melka på kinnet hans. han ble litt overrasket og sa, -oj mamma....puppa grisa. han er i hvertfall ingen liten baby lenger.

åhh hærlig! :) Min rister på hodet og sier neinei når han ikke vil ha, ingen baby det her heller visst (13mnd)

Utrolig så mye rart folk får seg til å spørre om/ ha meninger om. Ærlig talt: hvem har noe med hvor lenge man ammer? Jeg ammet nr 1 til hun var 17 md. Nr 2 er 11 md nå. Kommer til å amme en stund til. Når eldste bikket året begynte folk å spørre, ammer du enda? Og de spørsmålene kom med gjevne mellomrom fra de samme personene! Til slutt sa jeg bare nei. Giddet ikke det ukentlige maset om amming!

Når barna går, og spiser selv, så ammer ikke jeg offentlig mer. For meg blir ammingen mer privat kos da. Men bryr meg ikke om hva andre gjør.

Jeg holder på å slutte å amme nå... min er 13mnd. skulle gjerne ammet lenger, men gav meg for presset fra pappaen, mormor og svigermor. mest pappaen. har veldig blandete følelser. hadde egentlig sluttet på tirsdag, men startet opp igjen på torsdag natt litt i smug. ammet morgen og kveld frem til et par uker siden, kun kveld i det siste. orker ikke ta en krangel med pappaen om det, han synes vår lille er alt for stor til å ammes nå siden han kommuniserer så mye og går. vet jommen meg ikke hva jeg skal gjøre. vedig slitsomt at det er "tabu" å amme etter 1 år. morgen-ammingen var mas på slutten, men kvelds-ammingen var bare koselig.

Stå på ditt, søte deg! ;) Ikke skam deg over amming!

Amming gjør barnet ditt tryggere og mer rustet for verden. Amming gir barnet bedre immunforsvar, sterkere kropp og bedre psykisk helse. Det skaper også en god kontakt mellom dere :)

Jeg gav klar beskjed til barnefar tidlig husker jeg. " Jeg ammer så lenge jeg vil, og du blander deg ikke et millisekund. Puppen min angår deg ikke lenger!" Han kommenterte aldri at jeg ammet lenge :P Heheh!

Jeg ammer snuppa på 17 mnd, og regner med å fortsette en stund til. Det blir som regel et par ganger om dagen. Ingen baby nei, hun sier "pupp" og setter seg i fanget når hun vil ha. Storebror ammet jeg til han var nesten 2 år, men tror ikke jeg orker like lenge nå. Det er koselig, men litt slitsomt også når hun maser om det. Jeg er ikke flau over at jeg ammer henne, men vi gjør det sjelden offentlig eller med andre folk til stede. Er jo litt sånn at jeg vet noen kan synes det er rart å se på. Men jeg har ingen problemer med å fortelle at jeg ammer, er heller stolt over det. Og ingen har sagt noe til meg om at jeg bør slutte heldigvis.

WHO anbefaler jo amming til 2 år, du får fortelle dem det. http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...