Gå til innhold

3 år, og har plutselig begynnt å tisse seg ut!

Anbefalte innlegg

Jenta mi sluttet med bleie i juni. Både dag og natt. Det gikk helt fint! To uhell, ellers ingen problem!

Nå- har hun plutselig begynt å tisse seg ut! Begynte med: oj, det kom litt i trusa. Men i dag har hun tisset på gulvet to ganger.

Hva er dette?? Hvordan gripe det ant?

(hun begynte på stor avdeling i midten av aug, men det er snart en md siden nå. Hun går korte dager, og det ser ut til å gå greit! Ellers ingen ting uvanlig i livet)

Fortsetter under...

Min var bleiefri fra februar og plutselig i april begynte hun å tisse seg ut. Vi kunne ikke forstå hvorfor for det var ingenting som hadde endret seg i livet hennes.

Etter 3 dager med dette så sier hun plutselig at det gjør vondt å tisse. Vi tok henne med til legen og det viste seg at det var uvi og hun måtte ha antibiotika.

Etter det så har hun ikke hatt flere uhell.

Så kanskje det er noe slikt?

Det trenger ikke være uvi, men det er en tanke hvertfall. Håper du finner ut av det :)

Min var bleiefri fra februar og plutselig i april begynte hun å tisse seg ut. Vi kunne ikke forstå hvorfor for det var ingenting som hadde endret seg i livet hennes.

Etter 3 dager med dette så sier hun plutselig at det gjør vondt å tisse. Vi tok henne med til legen og det viste seg at det var uvi og hun måtte ha antibiotika.

Etter det så har hun ikke hatt flere uhell.

Så kanskje det er noe slikt?

Det trenger ikke være uvi, men det er en tanke hvertfall. Håper du finner ut av det :)

Hmm.. Det hadde jeg ikke tenkt på! Takk for innspill! Skal følge med om det kan være det!

Urinveisinfeksjon bør selvsagt sjekkes. Ellers så hadde vi en slik "ekstremrunde" og da var det rett og slett at hun gikk å tenkte på noe (var da ca 3 år) og det opptok henne så til de grader at det gikk utover blærekontroll (7 uhell i løpet av 6 timer i barnehagen!). Da vi fikk ryddet dette av veien, var også problemet ute av veien!

• 2 uker senere...

Merkelege greier. Har også ei på tre. Ho slutta med bleie i juni og vart tørr dag og natt med ein gong. Dei siste to nettene har ho tissa seg ut! Kva i alle dager?! ;) 81-mamma..håper du får svar, og så får eg smuglese eg og ;)

Her er det mest at hun tisser bittelitt i trusa. Var et par ganger at hun tisset alt rett i klærne, men i det siste noen dråper i trusa. Så sier hun "det gjør ingen ting"...

Jeg har begynt å si at "det var litt dumt". Så skryter jeg mye når det går bra. Og så presser jeg henne til å sette seg på do bare for å prøve om det kommer noe. Noe det ofte gjør! Misstenker nemlig at hun ikke gidder å gå på do før det renner over ;) håper det går seg til snart :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...