Gå til innhold

Hvordan i huleste klarer man bake 8 brød, 74 rundstykker og 2 kaker når man

Anbefalte innlegg

Skrevet

kom hjem fra jobb klokken 15.30 i dag?? Det påstår nemlig en facebook venninne at hun har klart!

Fortsetter under...

Skrevet

Overskudd av energi og varmluftsovn, vil jeg tro :)

Skrevet

Tja

Hiv sammen en stor dei og sett igang.

Her lager mannen 20 brød av gangen, men det tar x antall timer før alt er ferdigstekt, men alt er ferdig i løpet av en ettermiddag/kveld

Skrevet

Det er mulig hvis man er effektiv :D og ikke har så mye annet å gjøre..

Skrevet

Hahaha. Tenk så bortkastet å gjøre alt det hvis man ikke kunne skrytt av det på facebook etterpå ;)

Skrevet

10 kr på at hun kan slå ihjel en hvalross med de brødene. Og synke skuta til Kaptein Sabeltann med rundstykkene.

Med det tidsaspektet i mente betviler jeg at deigen er godt nok eltet og hevet for at baksten skal bli god!

Annonse

Skrevet
Tja Hiv sammen en stor dei og sett igang. Her lager mannen 20 brød av gangen, men det tar x antall timer før alt er ferdigstekt, men alt er ferdig i løpet av en ettermiddag/kveld

Hvor stor ovn har dere da? o.O

Jeg baker 8 brød når jeg først slår meg løs, og det tar 4 timer. Har bare plass til tre former i ovnen av gangen, da. Og hvert brød skal steke en time /:

Skrevet

Hadde jeg planlagt hadde det ikke vært ett problem. Jeg har flere ganger satt deigen dagen før og satt den i ett kjølig rom, da er den passe hevet dagen etter og jeg kan forme og etterheve før det ener i stekeovnen. Så skulle jeg gjort det etter jeg var ferdig på jobb hadde jeg satt deigen før jeg dro på jobb og satt det på ett kjølig rom.

Skrevet

Kan hun ha hatt en fridag? ;)

Skrevet
Tja Hiv sammen en stor dei og sett igang. Her lager mannen 20 brød av gangen, men det tar x antall timer før alt er ferdigstekt, men alt er ferdig i løpet av en ettermiddag/kveld
Hvor stor ovn har dere da? o.O Jeg baker 8 brød når jeg først slår meg løs, og det tar 4 timer. Har bare plass til tre former i ovnen av gangen, da. Og hvert brød skal steke en time /:

Vi har en vanlig ovn, vi steker i to etg på varmluft. 6 brød av gangen, hver runde tar ca 40 min. Det er en kjempeinsats og ettermiddag/kveld går bor til steking av brød, men da har vi brød for en mnd i fryseren.

Skrevet
Hvor stor ovn har dere da? o.O Jeg baker 8 brød når jeg først slår meg løs, og det tar 4 timer. Har bare plass til tre former i ovnen av gangen, da. Og hvert brød skal steke en time /:
Vi har en vanlig ovn, vi steker i to etg på varmluft. 6 brød av gangen, hver runde tar ca 40 min. Det er en kjempeinsats og ettermiddag/kveld går bor til steking av brød, men da har vi brød for en mnd i fryseren.

Aha. Jeg prøvde å steke i to etg. men det gikk ikke :/ Ble ikke ordentlig stekt.

Men her varer 8 brød i to uker, så trenger ikke bake sååå ofte :P

Skrevet

Her baker jeg 4 brød av gangen. Bruker langpanne. Så får fort 8 brød. Skal heve i formen til de kommer over kanten og stekes i 1 time. Å ungen sier de ikke har smakt bedre brød. Bruker også samme oppskrift på jobb (bhg)

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ikke så vanskerlig det ;) For noen, så er det å bake, å slappe av (som hos meg) Så da kan det bli mye.. På en kveld på starten av året, så bakte jeg 20 kanelsnurrer, 20 boller, 1 kringle, 18 rundstykker og 4 brød.. Var godt overstått på noen timer.. Og etterpå var jeg enderlig klar for å slappe av.. Da var jeg høygravid og hadde vært på farta hele dagen med elste ungen, som var nesten 1 år :)

Skrevet
kom hjem fra jobb klokken 15.30 i dag?? Det påstår nemlig en facebook venninne at hun har klart!

Er null problem. Har du hørt at ein kan lage fleire ting menst noe står til heving. Tenk da HI

Skrevet

Om deigen ble laget i dag tidlig så første heverunde er ferdig ved arbeidsdagens slutt går det greit det.

Om du steker i varmluftovn kan du ha flere brett inne samtidig, og til deg over her som ikke fikk det til, du kan prøve å bytte plass på brettene halvveis i steketiden.

Jeg er veldig glad i å bake og har med mye trening blitt ganske effektiv på kjøkkenet, for meg er det ren terapi å sett musikken høyt og stå på kjøkkenet med baking noen timer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...