Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Jeg er ei skikkelig frysepinn og i hele mitt liv har jeg ennå ikke funnet en vinterjakke jeg ikke har fryst i. Ei annen dame jeg kjenner har en Canada goose jakke og hun sier det er den godeste og varmeste jakke hun noengang hatt , og hun har samme problem som meg. Nå har det seg slik at hun kjøpte denne jakken i Oslo, og jeg lurer nå på om noen vet hvor jeg finner forhandlere av denne jakken i Trondheim, eller lenger nord I Trøndelag. Vil ikke kjøpe på nettsteder og div siden jeg vet det er mange fake jakker der ute.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Her kan du søke: http://www.canada-goose.com/retailer/
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Styr unna. Jakken er utdatert. Og ikke spesielt god kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Synes synd på alle fjortisforeldre som punget ut 6000 i fjor for å finne ut at tenåringen skal ha noe nytt i år.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Styr unna. Jakken er utdatert. Og ikke spesielt god kvalitet. Jeg bryr meg ikke om den er utdatert. Jeg er ikke ute etter en jakke som er "in", jeg er ute etter en jakke som er varm.
LineØH Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 (endret) Ikke kjøp Canado Goose. Finnes mange andre jakker som er både bedre og til vertfall samme pris, om ikke billigere. Jeg mener at om man har valget ved å unngå å støtte slikt så bør man gjøre det. Moral, etikk og samvittighet. Helly Hansen garanterer for at dunen de leverer er fra døde høns, ikke fra levende som mange andre produsenter og all pels på kraver er syntetisk. CG kan garanterer at både dun og pels er fra levende dyr.. Jeg har selv jakker fra HH som jeg kan love deg er like varme som CG. Jeg står alpint samt har hest så mye ute å rir på vinteren og får virkelig testet gode jakker. HH holder mål. Uansett, argumentet for å ikke kjøpe CG er dette:(om man orker å se sannheten) http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/canada_goose_pels_dyremishandling Endret 7. september 2012 av LineØH
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 Jakkene er laget av mishandlede dyr. Vil du virkelig kle deg i slikt?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 Ikke kjØp Canado Goose. Finnes mange andre jakker som er både bedre og til vertfall samme pris, om ikke billigere. Jeg mener at om man har valget ved å unngå å stØtte slikt så bØr man gjØre det. Moral, etikk og samvittighet. Helly Hansen garanterer for at dunen de leverer er fra dØde hØns, ikke fra levende som mange andre produsenter og all pels på kraver er syntetisk. CG kan garanterer at både dun og pels er fra levende dyr.. Uansett, argumentet for å ikke kjØpe CG er dette: http://www.dyrevern....dyremishandling Det står jo ikke noe om at Canada Goose bruker pels av dyr som er fanget på denne måten, bare at uetiske jaktmetoder er lov i disse landene. Gi meg tips på andre jakker du kan garantere er like varme da. Polfarere bruker jo faktisk disse jakkene så de er jo garantert varme. Det jeg har hØrt er at kopiene er laget fra uetiske forhandlere, ikke orginalene. Rart at tv 2 hjelper deg testet disse og ikke sa et ord om det du sier her. Dem bruker jo ikke reklamere for dårlige produkter? Dem advarte derimot for kopiene. hi
lillespiree Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Jeg har selv Canada Goose, og det er den beste vinterjakken jeg noensinne har eid! Skal begynne å bruke min på fjerde året nå, så ingenting å si på kvaliteten. Og den er VIRKELIG varm- er selv en frysepinn! Dog, fryser jeg aldri i den Vet de selger den på RETRO i Trondheim!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #10 Skrevet 7. september 2012 Ikke kjØp Canado Goose. Finnes mange andre jakker som er både bedre og til vertfall samme pris, om ikke billigere. Jeg mener at om man har valget ved å unngå å stØtte slikt så bØr man gjØre det. Moral, etikk og samvittighet. Helly Hansen garanterer for at dunen de leverer er fra dØde hØns, ikke fra levende som mange andre produsenter og all pels på kraver er syntetisk. CG kan garanterer at både dun og pels er fra levende dyr.. Uansett, argumentet for å ikke kjØpe CG er dette: http://www.dyrevern....dyremishandling Det står jo ikke noe om at Canada Goose bruker pels av dyr som er fanget på denne måten, bare at uetiske jaktmetoder er lov i disse landene. Gi meg tips på andre jakker du kan garantere er like varme da. Polfarere bruker jo faktisk disse jakkene så de er jo garantert varme. Det jeg har hØrt er at kopiene er laget fra uetiske forhandlere, ikke orginalene. Rart at tv 2 hjelper deg testet disse og ikke sa et ord om det du sier her. Dem bruker jo ikke reklamere for dårlige produkter? Dem advarte derimot for kopiene. hi Helt nederst står det: Få slutt på dyremishandlingen! Ikke kjØp jakker med pelskant! Et kjent merke som bruker coyote, er Canada Goose.
LineØH Skrevet 7. september 2012 #11 Skrevet 7. september 2012 Ikke kjØp Canado Goose. Finnes mange andre jakker som er både bedre og til vertfall samme pris, om ikke billigere. Jeg mener at om man har valget ved å unngå å stØtte slikt så bØr man gjØre det. Moral, etikk og samvittighet. Helly Hansen garanterer for at dunen de leverer er fra dØde hØns, ikke fra levende som mange andre produsenter og all pels på kraver er syntetisk. CG kan garanterer at både dun og pels er fra levende dyr.. Uansett, argumentet for å ikke kjØpe CG er dette: http://www.dyrevern....dyremishandling Det står jo ikke noe om at Canada Goose bruker pels av dyr som er fanget på denne måten, bare at uetiske jaktmetoder er lov i disse landene. Gi meg tips på andre jakker du kan garantere er like varme da. Polfarere bruker jo faktisk disse jakkene så de er jo garantert varme. Det jeg har hØrt er at kopiene er laget fra uetiske forhandlere, ikke orginalene. Rart at tv 2 hjelper deg testet disse og ikke sa et ord om det du sier her. Dem bruker jo ikke reklamere for dårlige produkter? Dem advarte derimot for kopiene. hi Gå inn på PETA.org å sØk der, eller CAUSES.org.. Du vil endre mening. Jeg kan garantere deg at orginalene er laget av Coyotepels.. Som jeg la til så vil du kunne få tak i vel så gode varme jakker, hvor det ikke finnes noen som helst tvil om pruduksjonen. Embla fra HH er en fantastisk varm dunjakke, til samme pris :-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #12 Skrevet 7. september 2012 Ikke kjØp Canado Goose. Finnes mange andre jakker som er både bedre og til vertfall samme pris, om ikke billigere. Jeg mener at om man har valget ved å unngå å stØtte slikt så bØr man gjØre det. Moral, etikk og samvittighet. Helly Hansen garanterer for at dunen de leverer er fra dØde hØns, ikke fra levende som mange andre produsenter og all pels på kraver er syntetisk. CG kan garanterer at både dun og pels er fra levende dyr.. Uansett, argumentet for å ikke kjØpe CG er dette: http://www.dyrevern....dyremishandling Det står jo ikke noe om at Canada Goose bruker pels av dyr som er fanget på denne måten, bare at uetiske jaktmetoder er lov i disse landene. Gi meg tips på andre jakker du kan garantere er like varme da. Polfarere bruker jo faktisk disse jakkene så de er jo garantert varme. Det jeg har hØrt er at kopiene er laget fra uetiske forhandlere, ikke orginalene. Rart at tv 2 hjelper deg testet disse og ikke sa et ord om det du sier her. Dem bruker jo ikke reklamere for dårlige produkter? Dem advarte derimot for kopiene. hi Norge er generelt et mØkkaland når det kommer til dyrs rettigheter. At Tv2 ikke sier noe om at dette kommer fra mishandlede dyr er ikke så rart, bare veldig veldig deprimerende. Værsåsnill å ikke stØtt en slik grusom og barbarisk behandling av dyr
Elina Skrevet 7. september 2012 #13 Skrevet 7. september 2012 Må bare legge til, pass på dun/fjærdynene også. Men ellers, pels er lavmål. Du hadde vel ikke likt at noen gikk med mordi rundt halsen?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #14 Skrevet 7. september 2012 Ikke kjØp Canado Goose. Finnes mange andre jakker som er både bedre og til vertfall samme pris, om ikke billigere. Jeg mener at om man har valget ved å unngå å stØtte slikt så bØr man gjØre det. Moral, etikk og samvittighet. Helly Hansen garanterer for at dunen de leverer er fra dØde hØns, ikke fra levende som mange andre produsenter og all pels på kraver er syntetisk. CG kan garanterer at både dun og pels er fra levende dyr.. Uansett, argumentet for å ikke kjØpe CG er dette: http://www.dyrevern....dyremishandling Det står jo ikke noe om at Canada Goose bruker pels av dyr som er fanget på denne måten, bare at uetiske jaktmetoder er lov i disse landene. Gi meg tips på andre jakker du kan garantere er like varme da. Polfarere bruker jo faktisk disse jakkene så de er jo garantert varme. Det jeg har hØrt er at kopiene er laget fra uetiske forhandlere, ikke orginalene. Rart at tv 2 hjelper deg testet disse og ikke sa et ord om det du sier her. Dem bruker jo ikke reklamere for dårlige produkter? Dem advarte derimot for kopiene. hi Helt nederst står det: Få slutt på dyremishandlingen! Ikke kjØp jakker med pelskant! Et kjent merke som bruker coyote, er Canada Goose. Nå heter jo kopiene Canada Goose også da!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #15 Skrevet 7. september 2012 Ikke kjØp Canado Goose. Finnes mange andre jakker som er både bedre og til vertfall samme pris, om ikke billigere. Jeg mener at om man har valget ved å unngå å stØtte slikt så bØr man gjØre det. Moral, etikk og samvittighet. Helly Hansen garanterer for at dunen de leverer er fra dØde hØns, ikke fra levende som mange andre produsenter og all pels på kraver er syntetisk. CG kan garanterer at både dun og pels er fra levende dyr.. Uansett, argumentet for å ikke kjØpe CG er dette: http://www.dyrevern....dyremishandling Det står jo ikke noe om at Canada Goose bruker pels av dyr som er fanget på denne måten, bare at uetiske jaktmetoder er lov i disse landene. Gi meg tips på andre jakker du kan garantere er like varme da. Polfarere bruker jo faktisk disse jakkene så de er jo garantert varme. Det jeg har hØrt er at kopiene er laget fra uetiske forhandlere, ikke orginalene. Rart at tv 2 hjelper deg testet disse og ikke sa et ord om det du sier her. Dem bruker jo ikke reklamere for dårlige produkter? Dem advarte derimot for kopiene. hi Gå inn på PETA.org å sØk der, eller CAUSES.org.. Du vil endre mening. Jeg kan garantere deg at orginalene er laget av Coyotepels.. Som jeg la til så vil du kunne få tak i vel så gode varme jakker, hvor det ikke finnes noen som helst tvil om pruduksjonen. Embla fra HH er en fantastisk varm dunjakke, til samme pris :-) Kan være dem er lagd av coyote pels. Men det betyr ikke at dem bruker coyote som er fanget på den måten.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #16 Skrevet 7. september 2012 Ikke kjØp Canado Goose. Finnes mange andre jakker som er både bedre og til vertfall samme pris, om ikke billigere. Jeg mener at om man har valget ved å unngå å stØtte slikt så bØr man gjØre det. Moral, etikk og samvittighet. Helly Hansen garanterer for at dunen de leverer er fra dØde hØns, ikke fra levende som mange andre produsenter og all pels på kraver er syntetisk. CG kan garanterer at både dun og pels er fra levende dyr.. Uansett, argumentet for å ikke kjØpe CG er dette: http://www.dyrevern....dyremishandling Det står jo ikke noe om at Canada Goose bruker pels av dyr som er fanget på denne måten, bare at uetiske jaktmetoder er lov i disse landene. Gi meg tips på andre jakker du kan garantere er like varme da. Polfarere bruker jo faktisk disse jakkene så de er jo garantert varme. Det jeg har hØrt er at kopiene er laget fra uetiske forhandlere, ikke orginalene. Rart at tv 2 hjelper deg testet disse og ikke sa et ord om det du sier her. Dem bruker jo ikke reklamere for dårlige produkter? Dem advarte derimot for kopiene. hi Helt nederst står det: Få slutt på dyremishandlingen! Ikke kjØp jakker med pelskant! Et kjent merke som bruker coyote, er Canada Goose. Nå heter jo kopiene Canada Goose også da! -_____-
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #17 Skrevet 7. september 2012 Ikke kjØp Canado Goose. Finnes mange andre jakker som er både bedre og til vertfall samme pris, om ikke billigere. Jeg mener at om man har valget ved å unngå å stØtte slikt så bØr man gjØre det. Moral, etikk og samvittighet. Helly Hansen garanterer for at dunen de leverer er fra dØde hØns, ikke fra levende som mange andre produsenter og all pels på kraver er syntetisk. CG kan garanterer at både dun og pels er fra levende dyr.. Uansett, argumentet for å ikke kjØpe CG er dette: http://www.dyrevern....dyremishandling Det står jo ikke noe om at Canada Goose bruker pels av dyr som er fanget på denne måten, bare at uetiske jaktmetoder er lov i disse landene. Gi meg tips på andre jakker du kan garantere er like varme da. Polfarere bruker jo faktisk disse jakkene så de er jo garantert varme. Det jeg har hØrt er at kopiene er laget fra uetiske forhandlere, ikke orginalene. Rart at tv 2 hjelper deg testet disse og ikke sa et ord om det du sier her. Dem bruker jo ikke reklamere for dårlige produkter? Dem advarte derimot for kopiene. hi Gå inn på PETA.org å sØk der, eller CAUSES.org.. Du vil endre mening. Jeg kan garantere deg at orginalene er laget av Coyotepels.. Som jeg la til så vil du kunne få tak i vel så gode varme jakker, hvor det ikke finnes noen som helst tvil om pruduksjonen. Embla fra HH er en fantastisk varm dunjakke, til samme pris :-) Kan være dem er lagd av coyote pels. Men det betyr ikke at dem bruker coyote som er fanget på den måten. Sett flere dokumentarer som viser akkurat hva de gjØr, og det er ikke pent. Uansett så bØr man styre unna dØde dyr på klær ol fordi mange går så uetisk til verks. Se dokumentaren "skinned alive" så kan du se hva du risikerer å stØtte om du kjØper noe som helst med skinn på. (Inneholder bla helt j---- scener hvor de skjærer opp levende hunder)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #18 Skrevet 7. september 2012 Dunjakka til Bergans og parkasen til Fjellreven er også veldig gode jakker. Jeg hadde samme problemet med og ikke finne en jakke jeg ikke frøs i før jeg prøvde disse jakkene.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #19 Skrevet 7. september 2012 Canada Goose jakkene er ikke verdt pengene du må betale for den. 1. Jakken er latterlig overpriset 2. Dunene hentes ikke fra døde fugler. Fuglene ribbes levende. Det er grov dyremishandling. 3. Coyotene som brukes til pelsen er riktignok avlivet ved lovlige jaktmetoder i Canada. Det betyr at dyrene er fanget ved hjelp av snarer eller revesaks. Snarene og revesaksene blir sjekket alt fra hver 20. time til hvert fjortende dag. Dette betyr enorme lidelser for dyrene som svært ofte forsøker å bite av seg labbene for å unnslippe. Hvis man synes det er helt greit å kaste penger ut av vinduet, gi penger til mennesker som driver systematisk dyremishandling, ja da er Canada Goose jakken for deg, Når jeg ser mennesker iført Canada Goose tenker jeg at de enten er 1) Uopplyste eller 2) mennesker med meget dårlig moral.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #20 Skrevet 7. september 2012 Canada goose bruker pels fra coyoteulven på jakkene sine. Og de bruker den groteske revesaksa for å fange den. Det er en av de absolutt jævligste og grusomme måter å bedrive jakt på, og forbudt i mange land. Ulven kan stå der i flere dager, og er vel unødvendig å si at den har enorme lidelser før jegeren finner den og skyter den. Er ikke sjeldent man finner død utsultet ulv med tre ben i Canada. Da har de sittet fast så lenge at de faktisk har tygd over benet sitt .. Det er så grusomt at jeg ikke med beste fatteevne kan skjønne hvordan folk kan kjøpe slikt.... Om du tør kan du jo søke litt rundt på nettet hvordan coyoteulven blir fanget .. Det er ingen hemmelighet.. Heller ikke for Canada goose, for det står på hjemmesiden deres hva slags pels de bruker, og hvordan de får tak i den .. Skjønt de romantiserer det til de grader da, slik som det står at ulven aksepterer sin skjebne, og legger seg ned til den dør ... Ække til å tro !!!!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #21 Skrevet 7. september 2012 Har du sjekket ut Fleischer couture sine jakker? De er kjempefine, og varme nok til å holde deg god og varm gjennom hele vinteren uten flere lag gensere under jakka. Og jeg er skikkelig frysepinn!!! Fleischer sine jakker garanterer at dunen de bruker kommer da døde dyr, og den pelsen som de bruker kommer fra alpakka som har dødd en naturlig død. To venninner som står bak merket, og de er råflinke. De har stått på i mange år for å få til dette, og begynte å løsne skikkelig for et par år siden, og nå selger de i butikker over hele landet hver jakke er nummerert og det finnes bare 300 hundre av hver, så det er ikke en jakke "alle" har heller
Revenka78 Skrevet 7. september 2012 #22 Skrevet 7. september 2012 Jeg har en CG jakke som jeg elsker. Har ikke kjøpt den typiske parkas looken, men en mer feminin jakke uten de store lommene. Beste dunjakken jeg har. Har også Bergans og Swix, men de bruker jeg mer til aktiviteter og ikke til jobb og slikt.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 7. september 2012 #23 Skrevet 7. september 2012 (endret) Jeg har en Fjällräven parkas. Knallvarm! Har brukt den blandt annet i godt under minus 30 på vidda og under Finnmarksløpet. http://www.fjellrevenshop.no/nuuk-parka-dame-p-817-c-148.aspx Endret 7. september 2012 av Lykke Fryd ♥
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #24 Skrevet 7. september 2012 Alle har sine hjertesaker og det er fint at man engasjerer seg. Jeg feks, boikotter Nestlè , støtter leger uten grenser og en del andre saker. Man kan ikke støtte alt eller styre unna alt som kan være lugubert. Og når det kommer til Canada Goose så er det ikke dokumentert at pelsen på akkurat disse jakkene kommer fra coyoter fanget på den måten dere beskriver. At det "kanskje kan" komme fra slike dyr blir noe annet. Som sagt så sies det jo at det er KOPIENE som bruker dun fra levende dyr og at man skal styre unna kopiene akkurat av denne grunn fordi man risikerer å finne beinrester ol i dem. Jeg har undersøkt og finner ingen grunn for å la være å kjøpe denne jakken hvis det kommer til det. Spørsmålet var HVOR man fikk kjøpt de, hva andre måtte mene om jakken eller meg om jeg nå skulle kjøpe den er meg revnende likegyldig. HI
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #25 Skrevet 7. september 2012 Canada Goose er den beste jakken jeg har hatt. Skal kjøpe meg en ny til denne vinteren tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå