Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Jeg skal steke noe som tar en stund og må hente ungen i bhg... blir borte ca 1 time.... hadde dere turt å dra fra maten?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Det gjør jeg stadig med søndagssteken f.eks. Setter den på 100 grader og går en lang tur mens den godgjør seg Så svaret er ja, det hadde jeg turt uten å nøle.
Love my kidz Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Huff, gjorde det selv en gang og aldri mer! Hva hvis noe skjer med deg mens du er borte? Du kan skade deg og så begynner det å brenne hjemme
ønskende Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Det kommer helt ann på hvor mange grader du har stilt inn ovnen på! Ville ikke reist fra en ovn som stod på over 200 grader, men en ovn på 100-120 ser jeg ingen problem med :-)
fikas Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 Oh, yes! Det gjør jeg da setter på poteter å -på litt lavere varme så det ikke koker over julemiddagen står feks alltid i ovnen når vi er i kirken. Det samme gjør ofte langtidsstekte steker og langkokt "søndagsmiddag" men aldri på full styrke. Jeg orker ikke å gå rundt å tenke katastrofetanker. Det er like sannsynlig at det skjer meg noe på tur som at varmtvannstanken tar fyr. Og skjer det noe når vi ikke er hjemme så blir det ikke annet enn materielle skader
Gjest Hercule Poirot Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 Ja, jeg tør å la stekeovnen stå på mens jeg er ute av huset. Ikke på full effekt, men gjerne for å feks. langsteke en stek el.l. Og gale som vi er, så kan vi la både oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel gå både mens vi sover og mens vi er på jobb. Det går ikke an å tenke katastrofe hele tida. Når skal man forresten få gjort alt, hvis man ikke engang kan la vaskemaskina gå uten at man nærmest sitter og ser på den?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 Jeg er nok veldig avslappet mtp katastrofetanker. Her går vaske- og oppvaskmaskin, tørketrommel, stekeovn o.l. når vi er ute av huset. Jeg har aldri hørt om noen brann som har startet i en stekeovn? Om det verste skulle skje og steika tar fyr - så vil vel flammen dø ganske raskt ut inni der? Så alt som KAN skje er en ødelagt stekeovn...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Jeg går bare fra oppvaskmaskin og vaskemaskin. Kunne gått fra stekeovnen også, men har aldri hatt behov for det. En kompis kom hjem fra jobb og oppdaget at stekeovnen stod på 200 grader, den hadde stått sånn fra 07 til 16'!! Et hus borti gata her brant ned, der var det et kjøleskap so m tok fyr....
Gjest Shanti ♥ Skrevet 7. september 2012 #10 Skrevet 7. september 2012 Lurer på hvordan forsikringsreglene er i slike tilfeller - hvis det skulle skje noe. Kjipt om huset brenner ned og man ikke er dekket fordi man har vært uaktsom lissom..
3 er nok! Skrevet 7. september 2012 #11 Skrevet 7. september 2012 Jeg stekte en gang en pizza i ovnen på 200 grader, og satt meg på verandaen i ca fem min. Plutselig lukter det svidd og jeg går inn, og hele kjøkkenet er røyklagt og det brenner i ovnen. Varmeelemtet eller termostaten (eller noen annet, dette har jeg egentlig ikke peiling på) ble ødelagt mens pizzaen min stekte og ved en senere måling der det samme skjedde holdt ovnen 400 grader (!) Så NEI, jeg hadde aldri turt det selv på lave temperaturer. Mannen min er dessuten røykdykker, og har sett mange branner starte Pga slike dagligdagse ting mange tror er ufarlige. Jeg får ikke engang lov til å sette på en vaskemaskin før jeg går ut døra (men det hender jeg gjør det likevel...!) han sier mange branner starter i vaskemaskiner fordi de varmer opp vannet selv. Han er også helg nazi og kobler ut tv, stereo osv dersom vi skal sove borte en eneste natt. Men sånn er det vel når man får konstante påminnere om hva det kan føre til...
MღM Skrevet 7. september 2012 #12 Skrevet 7. september 2012 Her går vi aldri fra hverken oppvaskmaskinen, stekeovn eller vaskemaskina. Har alltid vært nøye på det for er så redd for brann. Vi har også hund og tanken på at han er hjemme og en brann starter, huff... Vi drar også ut alle stikkontakter utenom til lys og panelovner og selvfølgelig kjøleskap, fryser og de innebygde komfyr, stekeovn og mikro. Kjenner noen som hadde satt igang vaskemaskina før de dro på jobb, men hadde glemt noe og fant maskina i full fyr når de kom inn igjen, så det tar ikke jeg sjangs på. Kan like så godt skje her som hos andre...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #13 Skrevet 7. september 2012 Jeg stekte en gang en pizza i ovnen på 200 grader, og satt meg på verandaen i ca fem min. Plutselig lukter det svidd og jeg går inn, og hele kjøkkenet er røyklagt og det brenner i ovnen. Varmeelemtet eller termostaten (eller noen annet, dette har jeg egentlig ikke peiling på) ble ødelagt mens pizzaen min stekte og ved en senere måling der det samme skjedde holdt ovnen 400 grader (!) Så NEI, jeg hadde aldri turt det selv på lave temperaturer. Mannen min er dessuten røykdykker, og har sett mange branner starte Pga slike dagligdagse ting mange tror er ufarlige. Jeg får ikke engang lov til å sette på en vaskemaskin før jeg går ut døra (men det hender jeg gjør det likevel...!) han sier mange branner starter i vaskemaskiner fordi de varmer opp vannet selv. Han er også helg nazi og kobler ut tv, stereo osv dersom vi skal sove borte en eneste natt. Men sånn er det vel når man får konstante påminnere om hva det kan føre til... Men om det er folk hjemme som sover sin søteste søvn - DA kan støpsel til tv, stereo osv stå i? Jeg personlig er nå mer redd for brann når det er folk i huset jeg da....
3 er nok! Skrevet 8. september 2012 #14 Skrevet 8. september 2012 Her i huset sover ingen søtt. Jeg våkner av den minste ting, og er absolutt ikke redd for at jeg skulle sovet meg gjennom en brann. Jeg hadde garantert våknet. Dessuten har vi sånne fine nymotens ting som heter brannvarslere overalt i huset som reagerer både på temperaturendringer/varme og røyk. De er også seriekoblet og gir beskjed hvor i huset det brenner. Vi har brannsluknibgsapperater/tepper strategisk plassert overalt også.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #15 Skrevet 8. september 2012 Jeg lar ofte vaskemaskin og tørketrommel, oppvaskmaskin stå på mens jeg er ute. Er ingen hysteriker. Orker ikke tenke på alt som kan skje....
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. september 2012 #16 Skrevet 8. september 2012 Vel, vi bruker å starte vaskemaskinen og/eller oppvaskmaskinen når vi er borte på noe.. Har stekt lammelår natta over da, på 70 grader, så er ikke "hysterisk" på slikt. Fikk forøvrig kjeft av min tante for det, for om det hendte noe, og huset startet å brenne, ville ikke vi få igjen noe på innbo forsikring, og huseier ville ikke få igjen på forsikringa på huset. Vi hadde fått det på inbo da, siden vi har sånn, "for dummis". Men verre med huseier, så har blitt mer betenkt.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 8. september 2012 #17 Skrevet 8. september 2012 Jeg setter på oppvaskmaskina da jeg skal bort, har åpen kjøkken stue løsning og orker ikke sitte å høre på duringen.... drar også ifra vaskemaskina men ikke tørketrommelen... drar også ifra mat som stekes, demper til 50-70 grader
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #18 Skrevet 8. september 2012 Jepp, jeg steiker i vei:) Oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel kan også stå å gå om vi skal ut en tur. Slik har det alltid vært her i huset, og slik var det også da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Folk er blitt litt for hysteriske.. Jeg har faktisk ei venninne som har måttet avlyse avtaler flere ganger fordi vaskemaskinen ikke var ferdig... (!!!) Da begynner det å gå litt langt synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå