Gå til innhold

Tips til god og lettvint helgekvelds! Lei taco, kylling, lasagne etc.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har alltid tandoori på fredagskvelden. Det er vår "taco";) Det er min yndlingsrett, og jeg gleder meg like mye hver uke! Lager den med grillet kylling, da det er mye bedre enn filét. Synes vi da!

Annonse

hva med pastagrateng?

til en stor form(ca 6posjoner) trenger du:

ca. 250g pasta (jeg bruker penne, bruker du pasta som er mindre så trenger du mer)

ca. 300-500g kjøtt (svin, kylling eller bacon er godt i denne)

ferske grønnsaker (jeg bruker gjerne blomkål og brokkoli+ minimais)

(kan forøvrig sløyfes i gratengen og heller serveres ved siden av, kan også ha salat til)

2 poser saus eller tilsvarende mengde om du lager selv. jeg bruker toro pastasaus med urter og ost eller en mix av denne og carbonarasaus)

2egg

ost

sett ovnen på 220

kok opp pasta og stek kjøttet

dekk bunnen av formen med grønnsaker

legg over et tynt lag med pasta

legg over kjøttet

nok et lag med pasta

kok opp sausen og når denne er ferdig rører du inn 2 egg (ett egg pr pose)

hell over hele formen slik at alt er dekt.

ost på toppen. hvor mye velger du selv

stekes midt i ovnen i ca. 20-25min - til osten er gylden.

server med hvitløksbaguetter, eller vanlige baguetter ;) Er en slager her i huset hvertfall!!!

denne kan selvsagt også gjøres sunnere ved å fylle den mer grønnsaker og bruke mindre pasta samt velge en fullkornsvariant i stedet.

Wok, sushi, tzatziki, couscous, kinesisk mat, pai, tapas, salat, bakt potet

Alt dette er enkelt å lage selv, og det smaker himmelsk:-)

Vi lager aldri taco og de "vanlige" helgekveldsene. Her går det i andre baner:-)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
.

Jeg har en sinnsyk god kyllingcajun pastasalat som du kan få oppskriften på :) Får masse masse skryt for denne.

Har ikke noe eksakte mål, men her er sånn ca ihvertfall.

kyllingfileter i biter

pastasløyfer

creme fraiche

paprika i litt store biter/skiver

squasj -II-

Løk-II-

cherrytomater

mini mais i del i 2.

Paprika pulver

sort pepper

salt

cayennepepper

chilipulver

Stek kyllingen og krydre godt, (om du har en stor sautepanne så steker du løken sammen med kyllingen), Legg kyllingen til side, stek løk squasj til de blir litt møre, tilsett paprikaen og kyllingen igjen og stek til squasjen blir noenlunde myk. Krydre igjen. Tilsett creme fraiche og krydre igjen etter hvor sterkt du vil ha den. Server med hele cherry tomater blandet i og gode baguetter :) NAM

.
Jeg har en sinnsyk god kyllingcajun pastasalat som du kan få oppskriften på :) Får masse masse skryt for denne. Har ikke noe eksakte mål, men her er sånn ca ihvertfall. kyllingfileter i biter pastasløyfer creme fraiche paprika i litt store biter/skiver squasj -II- Løk-II- cherrytomater mini mais i del i 2. Paprika pulver sort pepper salt cayennepepper chilipulver Stek kyllingen og krydre godt, (om du har en stor sautepanne så steker du løken sammen med kyllingen), Legg kyllingen til side, stek løk squasj til de blir litt møre, tilsett paprikaen og kyllingen igjen og stek til squasjen blir noenlunde myk. Krydre igjen. Tilsett creme fraiche og krydre igjen etter hvor sterkt du vil ha den. Server med hele cherry tomater blandet i og gode baguetter :) NAM

Mmmmm, den må jeg prøve til helga :0)

Annonse

Sashimi! Kjempegodt, sundt og superkjapt!

Kjøp en Salma, skjær den i tynne skiver og spis med soyasaus og wasabi (tar 4 minutter), envt lag en saus av soyasaus, vårløk, ingefær, lime og koriander (kanskje 10 minutter).

Mmm, nå ble jeg sulten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...