Mrs. Bouquet Skrevet 8. september 2012 #26 Skrevet 8. september 2012 Fryse kan man gjøre for å bli kvitt evt. veggedyr ( veggedyr har vel ikke vært noe problem her til lands?) Ellers forsvinner ikke avgassene fra gammelt gulp og oppkast. Da er det 60 graders vask som må til. Ubehandlede korthårede skinn koster 3-400 kr på babyustyrsbutikker rundt omkring. Nøstebarn har en egen måte å prise varene sine på. "Vi tar dobbelt, fordi vi kan!"
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #27 Skrevet 8. september 2012 På bohus koster de fra 99 til 200-300, er jo ikke vist og kjøpe der det er dyrest Man skal IKKE bruke skinn kjøpt på bohus, ikea osv til baby!! Det vet vel alle? Disse er for langhårede, og de er kjemisk behandlet, slik at baby får i seg masse kjemilaier. Man må kun bruke korte ubehandlede skinn til babyer, ala de man får på nøstebarn, babyshop osv. Disse er noe dyrere, men det er bare disse man skal bruke. Og ja det er riktig at man ikke skal arve hverken skinn eller madrasser fra andre familer, for alle sine egne barn er arv greit. Alt man arver fra en annen familie må kunne vaskes på minst 60 grader. Det er faktisk en økt fare for krybbedød ellers, da bakteriefloraen fra andre familier ikke er kjent for babyen. Men jeg regner med at dere som svarer så spydig her enten ikke bryr dere så mye om barna deres, eller er veldig gjerrige (eller veldig dumme?)... *rister oppgitt på hodet* Er du alltid like hysterisk? Vasker du ungen din med sprit også? *ler så jeg griner* Jeg vil heller være påpasselig med hva spedbarnet omgir seg med, fremfor å le av fremmede mennesker. Virkelig respektløst. Holder du på slik i virkeligheten også? Litt ensom da kanskje?
Light of my life Skrevet 8. september 2012 #28 Skrevet 8. september 2012 Skjønner ikke greia med lammeskinn i det hele tatt jeg. Syntes faktisk det er litt ekkelt. Mine sover i alle fall helt fint uten
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #29 Skrevet 8. september 2012 Jeg vil heller være påpasselig med hva spedbarnet omgir seg med, fremfor å le av fremmede mennesker. Virkelig respektløst. Holder du på slik i virkeligheten også? Litt ensom da kanskje? På seg selv kjenner man andre!
Vogndilla Skrevet 9. september 2012 #30 Skrevet 9. september 2012 Jøjje meg, her var det som vanlig mange rare svar fra folk som snakker om ting de ikke har greie på. Ull trenger ikke vaskes på 60grader eller mer, det trenger heller ikke å fryses. (selvom frysing er en kjent bakteriedrepende metode). Dette fordi ullen er selvrensende og blir derfor ikke møkkete eller full av bakterier slik som bomull eller syntestiske fibrer gjør. I ubehandlet ull finnes ullfett (eller lanolin, som det også kalles). Dette reagerer kjemisk med svette og urin, og danner faktisk såpe! Ulla er dermed selvrensende, samtidig som lanolinen i seg selv vil avvise smuss og fuktighet. Dessuten er ikke ull statisk slik som syntetiske materialer er, og vil heller ikke samle like mye støv på den måten. Så HI du kan med god samvittighet bruke det skinnet, bare vask det på ullprogram med såpe beregnet på ull. Får man gulp eller lignende på skinnet bør man vaske det, ellers holder det å bare riste det godt for så å henge det ut i frisk luft til lufting.
Fuglemamma <3 Skrevet 9. september 2012 #31 Skrevet 9. september 2012 Nei, det er ikke farlig, kjære vene:) så lenge det ikke er mugg bak på skinnet, luft det, vask det og putt det en natt i fryseren! Hva er det med dere og frysing av lammeskinn? Tror dere at det virker bakteriedrepende eller noe? *ler så tårene triller* Hihi, synes du det er så morsomt? Det er jo veldig kjekt for f. Eks lus eller annet uttøy siden HI var bekymret for om det var farlig på samme måte som med brukte madrasser, men det jeg tenkte på, var at når du vasker et saueskinn så blir det litt klumpete, men hvis du ruller saueskinnet inn i avispapir og legger det i fryseren så blir pelsen god og myk igjen:) Du burde prøve det du også, du som synes dette var så latterlig;)
Vogndilla Skrevet 9. september 2012 #32 Skrevet 9. september 2012 (endret) Fryse kan man gjøre for å bli kvitt evt. veggedyr ( veggedyr har vel ikke vært noe problem her til lands?) Ellers forsvinner ikke avgassene fra gammelt gulp og oppkast. Da er det 60 graders vask som må til. Ubehandlede korthårede skinn koster 3-400 kr på babyustyrsbutikker rundt omkring. Nøstebarn har en egen måte å prise varene sine på. "Vi tar dobbelt, fordi vi kan!" Hvis du hadde giddet å sjekket kildene dine ville du sett at ull er selvrensende og på ingen måte avgir gasser. De skinnene som selges på barnebutikker er veldig små og ofte ikke så god kvalitet. Nøstebarn har stive priser ja, men den ullen de bruker er av en mye bedre kvalitet enn andre leverandører, den er i tillegg ubehandlet noe som er viktig for ullens egenskaper. Endret 9. september 2012 av EnBlå&ToRosa
Vogndilla Skrevet 9. september 2012 #33 Skrevet 9. september 2012 Jeg hadde ikke brukt det. Skeptisk til sånne ting som er brukt av barn i en annen familie, og er vel generelt skeptisk til lammeskinn i seng. Det bør i såfall være korthåret. Hvorfor skeptisk? Fordi du vet for lite om det? Skeptisk fordi jeg leser forskning på krybbedød. Ikke for å være kjip. Hadde du lest den forskningen litt bedre ville du sett at det gjelder madrasser som ikke kan vaskes eller renses, ikke lammeskinn og andre ting som kan vaskes og renses.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #34 Skrevet 9. september 2012 På bohus koster de fra 99 til 200-300, er jo ikke vist og kjøpe der det er dyrest Man skal IKKE bruke skinn kjøpt på bohus, ikea osv til baby!! Det vet vel alle? Disse er for langhårede, og de er kjemisk behandlet, slik at baby får i seg masse kjemilaier. Man må kun bruke korte ubehandlede skinn til babyer, ala de man får på nøstebarn, babyshop osv. Disse er noe dyrere, men det er bare disse man skal bruke. Og ja det er riktig at man ikke skal arve hverken skinn eller madrasser fra andre familer, for alle sine egne barn er arv greit. Alt man arver fra en annen familie må kunne vaskes på minst 60 grader. Det er faktisk en økt fare for krybbedød ellers, da bakteriefloraen fra andre familier ikke er kjent for babyen. Men jeg regner med at dere som svarer så spydig her enten ikke bryr dere så mye om barna deres, eller er veldig gjerrige (eller veldig dumme?)... *rister oppgitt på hodet* Er du alltid like hysterisk? Vasker du ungen din med sprit også? *ler så jeg griner* Velger nå heller å være det du kaller hysterisk, enn dum som deg. I de voksnes kretser er det du kaller hysterisk å være fornuftig. Men det finner du ut om noen år når du også blir voksen.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #35 Skrevet 9. september 2012 Jeg lånte lammeskinn da min ble født. Det ble vasket, og i tillegg tilbrakte det en natt i frysen *ler* Hva skulle frysingen være godt for? Fjerne lus? Hva er det du ler av? Frysing er jo en kjent bakteriedrepende metode for ting man ikke får vasket på høy temperatur. Det er mulig noen tror det er en kjent bakteriedrepende metode, men det dreper ikke bakteriene nei. Dette er nok noe den eldre generasjon tror på, men vi yngre vet litt bedre...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #36 Skrevet 9. september 2012 Tviler på de dør av det. alle i familien min har brukt der fra Jeg håper for din og dine barns skyld at du er ganske ung... ellers er det ikke noe håp for at du blir smartere... Er målet ditt i livet at de bare skal overleve?? Ikke at de skal slippe farlige stoffer som kan være kreftfremkallende osv? Så gjerrig kan man vel ikke være, eller er du white trash?
Vogndilla Skrevet 9. september 2012 #37 Skrevet 9. september 2012 Jeg lånte lammeskinn da min ble født. Det ble vasket, og i tillegg tilbrakte det en natt i frysen *ler* Hva skulle frysingen være godt for? Fjerne lus? Hva er det du ler av? Frysing er jo en kjent bakteriedrepende metode for ting man ikke får vasket på høy temperatur. Det er mulig noen tror det er en kjent bakteriedrepende metode, men det dreper ikke bakteriene nei. Dette er nok noe den eldre generasjon tror på, men vi yngre vet litt bedre... Ja det har du rett i, googlet det nå! Man lærer så lenge man lever
Fuglemamma <3 Skrevet 9. september 2012 #38 Skrevet 9. september 2012 (endret) Fryse kan man gjøre for å bli kvitt evt. veggedyr ( veggedyr har vel ikke vært noe problem her til lands?) Ellers forsvinner ikke avgassene fra gammelt gulp og oppkast. Da er det 60 graders vask som må til. Ubehandlede korthårede skinn koster 3-400 kr på babyustyrsbutikker rundt omkring. Nøstebarn har en egen måte å prise varene sine på. "Vi tar dobbelt, fordi vi kan!" Hm, er enig i at nøstebarn er dyrt, men er ikke enig i at de tar dobbelt fordi de kan, de har den prisen fordi de er IVN- godkjente. Godt dyrehold, trygge arbeidsforhold, minst mulig belastning på naturen og et trygt giftfritt sluttprodukt. Produktene er derfor trygge og miljøvennlige i bruk samtidig som vi vet at ikke andre lider for at våre barn skal ha det godt. Som du sikkert skjønner er dette en mye dyrere prosess, så de tar den prisen fordi det er det det koster, og jeg er overlykkelig over at nøstebarn ikke går den andre veien, bare for å tjene penger. For de gjør det mulig for oss som er opptatt av at ting man kjøper har blitt behandlet godt hele veien, kan kjøpe bl.a saueskinn og vite at sauene har hatt det bra, at ingen kjemikalier er brukt og forurenser naturen, og ikke minst babyen min som skal ligge og "puste" i det Jeg kommenterer ikke dette for å krangle, og jeg respekterer at andre velger å kjøpe andre produkter. Men jeg synes det er synd hvis folk har oppfatningen av at nøstebarn er overpriset. Der er det en gjeng flotte damer som brenner for noe utrolig viktig, og de er absolutt ikke stinne av gryn til tross for alt det flotte de gjør:) .. Og økologisk saueskinn med deilig lanolin avgir ingen farlige gasser!! Endret 9. september 2012 av Fuglemamma <3
Elina Skrevet 9. september 2012 #39 Skrevet 9. september 2012 Hva med en brukt Odenwalder lammy XL, det er jo skinn i bunnen. Det er nok ikke ubehandlet som nøstebarn sine. Skal jo bare ha posen i vognen, under tilsyn. Er det helt galt det også?
Mrs. Bouquet Skrevet 9. september 2012 #40 Skrevet 9. september 2012 Fryse kan man gjøre for å bli kvitt evt. veggedyr ( veggedyr har vel ikke vært noe problem her til lands?) Ellers forsvinner ikke avgassene fra gammelt gulp og oppkast. Da er det 60 graders vask som må til. Ubehandlede korthårede skinn koster 3-400 kr på babyustyrsbutikker rundt omkring. Nøstebarn har en egen måte å prise varene sine på. "Vi tar dobbelt, fordi vi kan!" Hvis du hadde giddet å sjekket kildene dine ville du sett at ull er selvrensende og på ingen måte avgir gasser. De skinnene som selges på barnebutikker er veldig små og ofte ikke så god kvalitet. Nøstebarn har stive priser ja, men den ullen de bruker er av en mye bedre kvalitet enn andre leverandører, den er i tillegg ubehandlet noe som er viktig for ullens egenskaper. Jeg vet at ull er selvrensende, men det er bare til en viss grad. Lanolinet forsvinner ett en tids bruk, og jeg er skeptisk til at ull ikke avgir avgasser fra gulp og urin. Jeg har selv erfart hvor dårlig det lukter om man ikke får vasket det bort innen rimelig tid. Det fordufter ikke, men ligger å lukter. Noe som ikke er heldig er det i skinnet til tross for den selvrensende effekten.
Mrs. Bouquet Skrevet 9. september 2012 #41 Skrevet 9. september 2012 Fryse kan man gjøre for å bli kvitt evt. veggedyr ( veggedyr har vel ikke vært noe problem her til lands?) Ellers forsvinner ikke avgassene fra gammelt gulp og oppkast. Da er det 60 graders vask som må til. Ubehandlede korthårede skinn koster 3-400 kr på babyustyrsbutikker rundt omkring. Nøstebarn har en egen måte å prise varene sine på. "Vi tar dobbelt, fordi vi kan!" Hm, er enig i at nøstebarn er dyrt, men er ikke enig i at de tar dobbelt fordi de kan, de har den prisen fordi de er IVN- godkjente. Godt dyrehold, trygge arbeidsforhold, minst mulig belastning på naturen og et trygt giftfritt sluttprodukt. Produktene er derfor trygge og miljøvennlige i bruk samtidig som vi vet at ikke andre lider for at våre barn skal ha det godt. Som du sikkert skjønner er dette en mye dyrere prosess, så de tar den prisen fordi det er det det koster, og jeg er overlykkelig over at nøstebarn ikke går den andre veien, bare for å tjene penger. For de gjør det mulig for oss som er opptatt av at ting man kjøper har blitt behandlet godt hele veien, kan kjøpe bl.a saueskinn og vite at sauene har hatt det bra, at ingen kjemikalier er brukt og forurenser naturen, og ikke minst babyen min som skal ligge og "puste" i det Jeg kommenterer ikke dette for å krangle, og jeg respekterer at andre velger å kjøpe andre produkter. Men jeg synes det er synd hvis folk har oppfatningen av at nøstebarn er overpriset. Der er det en gjeng flotte damer som brenner for noe utrolig viktig, og de er absolutt ikke stinne av gryn til tross for alt det flotte de gjør:) .. Og økologisk saueskinn med deilig lanolin avgir ingen farlige gasser!! Jeg syns alikevel nøstebarn er overpriset. Jeg syns også de overdriver når det kommer til egenskapene ull har, f.eks at det kjøler om sommeren. Det stemmer ikke med mine erfaringer, og jeg er ikke alene om det.
Vogndilla Skrevet 9. september 2012 #42 Skrevet 9. september 2012 Hva med en brukt Odenwalder lammy XL, det er jo skinn i bunnen. Det er nok ikke ubehandlet som nøstebarn sine. Skal jo bare ha posen i vognen, under tilsyn. Er det helt galt det også? Nei det er ikke galt, posen kan ko vaskes eller renses, blir så god som ny igjen
Vogndilla Skrevet 9. september 2012 #43 Skrevet 9. september 2012 Fryse kan man gjøre for å bli kvitt evt. veggedyr ( veggedyr har vel ikke vært noe problem her til lands?) Ellers forsvinner ikke avgassene fra gammelt gulp og oppkast. Da er det 60 graders vask som må til. Ubehandlede korthårede skinn koster 3-400 kr på babyustyrsbutikker rundt omkring. Nøstebarn har en egen måte å prise varene sine på. "Vi tar dobbelt, fordi vi kan!" Hvis du hadde giddet å sjekket kildene dine ville du sett at ull er selvrensende og på ingen måte avgir gasser. De skinnene som selges på barnebutikker er veldig små og ofte ikke så god kvalitet. Nøstebarn har stive priser ja, men den ullen de bruker er av en mye bedre kvalitet enn andre leverandører, den er i tillegg ubehandlet noe som er viktig for ullens egenskaper. Jeg vet at ull er selvrensende, men det er bare til en viss grad. Lanolinet forsvinner ett en tids bruk, og jeg er skeptisk til at ull ikke avgir avgasser fra gulp og urin. Jeg har selv erfart hvor dårlig det lukter om man ikke får vasket det bort innen rimelig tid. Det fordufter ikke, men ligger å lukter. Noe som ikke er heldig er det i skinnet til tross for den selvrensende effekten. Lanolinet forsvinner ikke nei, hvor har du det fra? Det er jo lanolin i såpen man vasker ullen med så skinnet blir jo tilført lanolin når det vaskes. Man kan også ta ullkur på det hvis man har vasket det veldig mange ganger eller renset det. Og søler man noe på skinnet må man jo vaske det med engang, kan jo ikke la det ligge å råtne -da stinker det selvfølgelig. Du kan jo være så skeptisk du vil, men det blir feil å komme med råd og å påstå ting hardnakket når man bare synser.
Vogndilla Skrevet 9. september 2012 #44 Skrevet 9. september 2012 Fryse kan man gjøre for å bli kvitt evt. veggedyr ( veggedyr har vel ikke vært noe problem her til lands?) Ellers forsvinner ikke avgassene fra gammelt gulp og oppkast. Da er det 60 graders vask som må til. Ubehandlede korthårede skinn koster 3-400 kr på babyustyrsbutikker rundt omkring. Nøstebarn har en egen måte å prise varene sine på. "Vi tar dobbelt, fordi vi kan!" Hm, er enig i at nøstebarn er dyrt, men er ikke enig i at de tar dobbelt fordi de kan, de har den prisen fordi de er IVN- godkjente. Godt dyrehold, trygge arbeidsforhold, minst mulig belastning på naturen og et trygt giftfritt sluttprodukt. Produktene er derfor trygge og miljøvennlige i bruk samtidig som vi vet at ikke andre lider for at våre barn skal ha det godt. Som du sikkert skjønner er dette en mye dyrere prosess, så de tar den prisen fordi det er det det koster, og jeg er overlykkelig over at nøstebarn ikke går den andre veien, bare for å tjene penger. For de gjør det mulig for oss som er opptatt av at ting man kjøper har blitt behandlet godt hele veien, kan kjøpe bl.a saueskinn og vite at sauene har hatt det bra, at ingen kjemikalier er brukt og forurenser naturen, og ikke minst babyen min som skal ligge og "puste" i det Jeg kommenterer ikke dette for å krangle, og jeg respekterer at andre velger å kjøpe andre produkter. Men jeg synes det er synd hvis folk har oppfatningen av at nøstebarn er overpriset. Der er det en gjeng flotte damer som brenner for noe utrolig viktig, og de er absolutt ikke stinne av gryn til tross for alt det flotte de gjør:) .. Og økologisk saueskinn med deilig lanolin avgir ingen farlige gasser!! Jeg syns alikevel nøstebarn er overpriset. Jeg syns også de overdriver når det kommer til egenskapene ull har, f.eks at det kjøler om sommeren. Det stemmer ikke med mine erfaringer, og jeg er ikke alene om det. Ja det er litt dyrt,men man trenger ikke så mange plagg når det ikke trengs å vaskes så ofte -så da blir det god økonomi alikevel. Jeg bruker heller ikke ull når det er veldig varmt ute, da synes jeg silke og bambus er bedre. Eller en blanding av disse og ull. Men det er jo klinisk bevist at ull har egenskapen av å frakte fukt vekk fra huden, det er derfor veldig behagelig å ha på ull når man blir svett, man blir da ikke klam eller våt. Så de overdriver ikke, du har bare ikke prøvd det nok.
Fuglemamma <3 Skrevet 9. september 2012 #45 Skrevet 9. september 2012 Fryse kan man gjøre for å bli kvitt evt. veggedyr ( veggedyr har vel ikke vært noe problem her til lands?) Ellers forsvinner ikke avgassene fra gammelt gulp og oppkast. Da er det 60 graders vask som må til. Ubehandlede korthårede skinn koster 3-400 kr på babyustyrsbutikker rundt omkring. Nøstebarn har en egen måte å prise varene sine på. "Vi tar dobbelt, fordi vi kan!" Hm, er enig i at nøstebarn er dyrt, men er ikke enig i at de tar dobbelt fordi de kan, de har den prisen fordi de er IVN- godkjente. Godt dyrehold, trygge arbeidsforhold, minst mulig belastning på naturen og et trygt giftfritt sluttprodukt. Produktene er derfor trygge og miljøvennlige i bruk samtidig som vi vet at ikke andre lider for at våre barn skal ha det godt. Som du sikkert skjønner er dette en mye dyrere prosess, så de tar den prisen fordi det er det det koster, og jeg er overlykkelig over at nøstebarn ikke går den andre veien, bare for å tjene penger. For de gjør det mulig for oss som er opptatt av at ting man kjøper har blitt behandlet godt hele veien, kan kjøpe bl.a saueskinn og vite at sauene har hatt det bra, at ingen kjemikalier er brukt og forurenser naturen, og ikke minst babyen min som skal ligge og "puste" i det Jeg kommenterer ikke dette for å krangle, og jeg respekterer at andre velger å kjøpe andre produkter. Men jeg synes det er synd hvis folk har oppfatningen av at nøstebarn er overpriset. Der er det en gjeng flotte damer som brenner for noe utrolig viktig, og de er absolutt ikke stinne av gryn til tross for alt det flotte de gjør:) .. Og økologisk saueskinn med deilig lanolin avgir ingen farlige gasser!! Jeg syns alikevel nøstebarn er overpriset. Jeg syns også de overdriver når det kommer til egenskapene ull har, f.eks at det kjøler om sommeren. Det stemmer ikke med mine erfaringer, og jeg er ikke alene om det. Det er forskjell på overpriset og reel markedsverdi. Nøstebarn er et dyrt alternativ, men den dyre prisen skyldes at varene er produsert innenfor europa, hvor bl.a. lønningene er høyere enn f.eks h&m sine varer som produseres i Asia, hvor lønningene er lavere og arbeidsituasjonen til menneskene for det meste er mye dårligere. Det er helt naturlig å ta mer betalt for varen når omkostningene for å få varen produsert er dyrere, men da heter det ikke at varen er overpriset, det heter reel markedsverdi Det at du ikke synes noe om å bruke ull om sommeren, får være ditt personelige valg, vi bruker også mest sommerkjoler i bomull på sommerens heteste dager, men det har ingenting med påstander om at nøstebarns saueskinn er overpriset eller ikke ..
Synnøve_Solbakken Skrevet 10. september 2012 #46 Skrevet 10. september 2012 Jeg hadde ikke brukt det. Skeptisk til sånne ting som er brukt av barn i en annen familie, og er vel generelt skeptisk til lammeskinn i seng. Det bør i såfall være korthåret. Hvorfor skeptisk? Fordi du vet for lite om det? Skeptisk fordi jeg leser forskning på krybbedød. Ikke for å være kjip. Hadde du lest den forskningen litt bedre ville du sett at det gjelder madrasser som ikke kan vaskes eller renses, ikke lammeskinn og andre ting som kan vaskes og renses. http://www.lub.no/sove-pa-saueskinn Dette kombinert med at saueskinnet kommer fra en annen familie gjør meg skeptisk.
Vogndilla Skrevet 10. september 2012 #47 Skrevet 10. september 2012 (endret) Noen ganger begynner jeg å lure på krybbedødforeningen, de kommer med påstander som ikke kan dokumenteres og skriver samtidig i samme innlegg at det ikke finnes forskning på området. Synsing kaller man det!! Tror nok ikke de ville bruke soveskinn på nyfødtintensiven hvis det var forbundet med noen fare for barnet, snarere tvert imot: spedbarn sover bedre, legger hurtigere på seg og gråter mindre når de ligger på Soveskinn, viser en undersøkelse ved Cambridge Maternity Hospital i England. Endret 10. september 2012 av EnBlå&ToRosa
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #48 Skrevet 11. september 2012 Alt man arver fra en annen familie må kunne vaskes på minst 60 grader. Det er faktisk en økt fare for krybbedød ellers, da bakteriefloraen fra andre familier ikke er kjent for babyen. Men jeg regner med at dere som svarer så spydig her enten ikke bryr dere så mye om barna deres, eller er veldig gjerrige (eller veldig dumme?)... *rister oppgitt på hodet* Er du alltid like hysterisk? Vasker du ungen din med sprit også? *ler så jeg griner* Velger nå heller å være det du kaller hysterisk, enn dum som deg. I de voksnes kretser er det du kaller hysterisk å være fornuftig. Men det finner du ut om noen år når du også blir voksen. Ser ut til at jeg traff et ømt punkt der, ja. Jeg håper inderlig jeg ikke blir like "voksen" og hysterisk som deg!
Cornelianelia Skrevet 11. september 2012 #49 Skrevet 11. september 2012 Skjønner ikke at det gikk bra med barn før i tida, når man ikke hadde nettforumer eller Nøstebarn....
Von Hertelhofen Skrevet 11. september 2012 #50 Skrevet 11. september 2012 Tviler på de dør av det. alle i familien min har brukt der fra Jeg håper for din og dine barns skyld at du er ganske ung... ellers er det ikke noe håp for at du blir smartere... Er målet ditt i livet at de bare skal overleve?? Ikke at de skal slippe farlige stoffer som kan være kreftfremkallende osv? Så gjerrig kan man vel ikke være, eller er du white trash? Hva feiler det enkelte folk her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå