Gå til innhold

ble så glad i jordmora mi i dag!!

Anbefalte innlegg

hadde time hos jordmor i dag,og fikk ut litt frustrasjon over legen min som målte symfysemål forrige kontroll.

ho plasserte krysset laaangt over det skraverte feltet og sier som så " her kommer du til å få en stooor baby!!

men du er jo stor,så at du får en stor baby kommer vel ikke som noen overraskelse??!!" hva er det for noe å si til en som da skal presse ut denne kjempebabyen???

jordmor fant frem målebåndet,og hun fant krysset på den røde linja, ho kontrollmålte flere ganger,men var helt sikker på at her var alt på normalen.

kjente på magen, og lillegutt ligger foreløpig med fua ned,men er jo god til på å snu leie sa hun. er i uke 32 nå.

kjente bare det at jeg ble veldig beroliget av jormora mi,føler dun har større kompetanse i svangerskapskontroller enn min fastlege,som jeg nå skal bytte ut.

gått opp 2 kg siste 5 ukene,og er glad for det..

så nå skal jeg nyte resten av dagen, og gleder meg til helga.. :)

Fortsetter under...

Nå kan du unne deg en bekymringsfri helg, ja! :)

Godt å lese at det ikke bare er jeg som har fått SF-måling hos fastlege som er helt på bærtur. I motsetning til deg, ble jeg målt til å ligge under det grønne feltet.

Jeg ringer nærmest i panikk til min mor, som bor på andre siden av landet, men som også er jordmor. Hun svarte bare tørt: "Ta det med ro - fastleger kan som oftest ikke måle SF korrekt. Jeg er helt sikker på at magen din er nøyaktig så stor som den skal være og det kommer til å vise seg på neste jordmortime. Husk at en fastlege kanskje måler SF ca. én gang i uka, mens jordmor sju-åtte ganger til dagen"

Min mor hadde selvsagt rett - SF-målet mitt ligger nøyaktig på den tykke gjennomsnittsstreken. Jeg er for øvrig storfornøyd med min fastlege, men akkurat på svangerskap har jeg mer tiltro til jordmødre.

Så kjekt at det gikk så bra :).. Jeg ble målt til over det grønne feltet av jordmor sist jeg var på kontroll, så jeg er litt bekymret for stoooor baby allerede nå (28+0). Skal til legen neste uke, og på 3D-UL samme dag, så da får vi se hvordan SF-målet blir da. Får jo uansett se str på baby på ul :). Men jeg har også en følelse av at jordmor sine målinger er mer riktig siden de måler det såpass ofte ;)

Ja,jeg vil bare bruke jordmor videre.

Når jeg leser igjennom det jeg skrev,så finner jeg masse skrivebommer,får bare beklage de... :)

Jeg skal nok til å bytte fastlege,ikke bare pga dette,men en masse andre ting med selve kontoret. Vanskelig å komme gjennom på telefon,lange ventelister osv osv..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...