Gå til innhold

Dere med vinterbaby i magen, hva slags jakker skal dere bruke utover?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fødte i februar sist, og skjønner problemet ditt, for å si det sånn:-) Jeg gikk mye med vinterjakkene til samboeren.. Foreløpig har det gått fint med vanlige fleecejakker i ikke innsvingte modeller denne gangen, er jo ikke så kaldt ennå. Er ikke så fint, men gidder ikke handle mer nå, siden jeg har termin i oktober.... vanlig sånn Helly Hansen allværsjekke får jeg og knept såvidt...

Annonse

Har funnet en kjempe fin mammajakke på H&M! Kan stammes slik at man kan bruke den i ettertid! :-)
I en butikk du har i nærheten da? Finner ikke noe på nett:(. Får mitt første vinterbarn så denne gangen må jeg visst kjøpe meg jakke siden termin er i desember.

Jeg lurer på det samme. Har temin 4 jan. så det blir en kald vinter for meg. Jeg har virkelig ikke lyst å bruke masse penger på en jakke jeg bare får brukt denne ene vinteren :(

Jeg tenker lag på lag med ull og strikkegenser, så får jakken heller være åpen i front :P

Har ei gammal regnjakke, sånn litt oil-skin aktig fra den tida det var moderne med STORE jakker - rundt årtusenskiftet :) Den fungerer med stor ullgenser under. Ser jævlig ut, men jeg gidder ikke bruke penger på noe annet. Er så godt som stengt inne i huset med bekkenløsning etc uansett, så det er bare til og fra legen og sånt jeg må ut...

Jeg har akkurat kjøpt meg en Mammaliciousjakke, er fornøyd med den. God og varm! Glidelåsen kan glides opp nedefra. Så jakken kan være igjenlukket oppe. Håper du skjønner hva jeg mener...

Annonse

Kjøpte meg faktisk en vinterjakke da jeg var i utlandet i forrige uke. En kul jakke som jeg kan vokse i, men samtidig en jakke som jeg også kommer til å bruke når jeg ikke er gravid :) Har ikke kjøpt noen "mamma-klær" og håper å unngå det..

Gjest Aprikos Syltetøy

Jeg har en kort kåpe/jakke fra Gestuz som jeg kjøpte da jeg jobba på B.young i 2007. Denne kosta flesk i sin tid (takker så mye for personalrabatt :D ), men jeg ser jo nå at denne er verdt hver krone.

Denne, bare at den er i svart og i ull:

http://stayhard.com/eu/assortment/jackets/coats/olle-jacket

Praktisk med plassering av knappene og den voksende mage :) Den har jeg hatt glede av i noen vintre nå, og vil forhåpentligvis følge meg i mange fler :)

Gjest Aprikos Syltetøy
Jeg har en kort kåpe/jakke fra Gestuz som jeg kjøpte da jeg jobba på B.young i 2007. Denne kosta flesk i sin tid (takker så mye for personalrabatt :D ), men jeg ser jo nå at denne er verdt hver krone. Denne, bare at den er i svart og i ull: http://stayhard.com/eu/assortment/jackets/coats/olle-jacket Praktisk med plassering av knappene og den voksende mage :) Den har jeg hatt glede av i noen vintre nå, og vil forhåpentligvis følge meg i mange fler :)

http://stayhard.com/no/assortment/jakker/frakke/obey-jacket#

Her har vi den faktisk! Dææven, skulle ha venta noen år med å kjøpe den ser jeg jo nå :P

Jeg brukte mannens dunjakke i fjor da jeg hadde termin i januar, så ganske komisk ut med stor mage og enda større dunjakke :P Nå har jeg termin i februar og jeg har veldig lyst på en ny jakke, tror det må bli en parkas av noe slag som jeg bare kan ha åpen over magen :)

Jeg har akkurat kjøpt meg en Mammaliciousjakke, er fornøyd med den. God og varm! Glidelåsen kan glides opp nedefra. Så jakken kan være igjenlukket oppe. Håper du skjønner hva jeg mener...

Finner ikke bilde av den på nett??

Vil bare så gjerne se hva jeg kan eventuelt vurdere :)

Hmmm, godt poeng, min lille kommer i februar så det blir hele vinteren med kul... Så... Hva skal jeg bruke... Telt kanskje?? Hihi... Nei, jeg får ta en tur innom H&M jeg også tror jeg! :)

Hvor er det din HM holder til? Her i "min" by selger de ikke gravidklær, men nabobyen har faktisk ganske greit utvalg av mammaklær på HM, så må kanskje ta turen dit.

Min har også ventet sin nedkomst i februar, så ser for meg at det er da det er mest kaldt at jeg er størst :P

Jeg har en kort kåpe/jakke fra Gestuz som jeg kjøpte da jeg jobba på B.young i 2007. Denne kosta flesk i sin tid (takker så mye for personalrabatt :D ), men jeg ser jo nå at denne er verdt hver krone. Denne, bare at den er i svart og i ull: http://stayhard.com/eu/assortment/jackets/coats/olle-jacket Praktisk med plassering av knappene og den voksende mage :) Den har jeg hatt glede av i noen vintre nå, og vil forhåpentligvis følge meg i mange fler :)

Får du plass til stor mage i den?

Så en kjempefin jakke på en nettside her en dag, men så oppdaga jeg jo at den var litt kort, og jeg vil ha noe som går over rompa.

Ser at parkas-jakker kommer i år også, som i fjor, og forfjor. Så tenkte kanskje en litt stor sånn kan funke??!! Og da kan jeg bruke den som arbeidsjakke når magen er borte igjen.

Jeg brukte mannens dunjakke i fjor da jeg hadde termin i januar, så ganske komisk ut med stor mage og enda større dunjakke :P Nå har jeg termin i februar og jeg har veldig lyst på en ny jakke, tror det må bli en parkas av noe slag som jeg bare kan ha åpen over magen :)

Som jeg tenkte i svaret jeg akkurat skrev ;)

Gjest Aprikos Syltetøy

Jepp får god plas i den :) Det fine med denne er at man kan velge hvor mange knapper man vil ha. For den "overlappes" liksom litt oppover. Om man knepper den hele veien er det kult, men den får liksom en ganske kul "krage" om man ikke knepper hele veien opp. Jeg pleier aldri å kneppe den så høyt opp som på bilde, men nå er jeg veldig veldig gla i store skjerf også jeg da, så behovet for det faller jo da litt bort :) Det kule med den er at den er litt lengere bak enn forran :) Jeg elsker den iallefall :)

http://stayhard.com/no/assortment/jakker/frakke/obey-jacket#

Denne altså :)

Endret av Aprikos Syltetøy
Gjest Aprikos Syltetøy
Jepp får god plas i den :) Det fine med denne er at man kan velge hvor mange knapper man vil ha. For den "overlappes" liksom litt oppover. Om man knepper den hele veien er det kult, men den får liksom en ganske kul "krage" om man ikke knepper hele veien opp. Jeg pleier aldri å kneppe den så høyt opp som på bilde, men nå er jeg veldig veldig gla i store skjerf også jeg da, så behovet for det faller jo da litt bort :) Det kule med den er at den er litt lengere bak enn forran :) Jeg elsker den iallefall :)http://stayhard.com/no/assortment/jakker/frakke/obey-jacket# Denne altså :)

(nå skal det sies att på de årene jeg har eid den har jeg vært rimelig variabel vektmessig. Og liker å kle godt på meg under den, og alikevell er det god plass :) )

Gjest Aprikos Syltetøy

Vel Hilde_85, akkurat det skal bli morro å teste ut selv her :) hehe.. Selvom jeg har hatt en variabel vekt, har jeg aldri vært GRAVID-gravid i den :P Men bare antar at den vil holde, siden jeg har trøkkt den full av kjerf inni også (og da var det så kaldt at jeg kneppet den helt opp MED masse lange skjerf inni).

Jeg bare tenker på det på den måten jeg at om den passer så er det greit :P Jeg er en av de som ikke syntes at noe kler meg lenger, nå som magen vokser :( Så da tenker jeg bare praktisk :P

Vet dette kanskje er en liten avstikker, men vet noen om noen kule nettsider / butikker hvor man får kjøpt mammaklær som man ikke ser ut som at man går rundt med en strisekk? Sliter så med å finne noe fint å gå med.. :(

Har funnet en kjempe fin mammajakke på H&M! Kan stammes slik at man kan bruke den i ettertid! :-)

Tror jeg har den samme som deg ;) Men trenger vel litt ull under når det blir minusgrader for den er ikke akkurat så veldig tykk.

Vel Hilde_85, akkurat det skal bli morro å teste ut selv her :) hehe.. Selvom jeg har hatt en variabel vekt, har jeg aldri vært GRAVID-gravid i den :P Men bare antar at den vil holde, siden jeg har trøkkt den full av kjerf inni også (og da var det så kaldt at jeg kneppet den helt opp MED masse lange skjerf inni). Jeg bare tenker på det på den måten jeg at om den passer så er det greit :P Jeg er en av de som ikke syntes at noe kler meg lenger, nå som magen vokser :( Så da tenker jeg bare praktisk :P Vet dette kanskje er en liten avstikker, men vet noen om noen kule nettsider / butikker hvor man får kjøpt mammaklær som man ikke ser ut som at man går rundt med en strisekk? Sliter så med å finne noe fint å gå med.. :(

Blir spennende å se da ;)

Jeg har kjøpt noen søte kjoler på HM, de hadde på salg, og med genser og strømpebukse kan de brukes på vinteren også.

Men jeg liker mest kjoler, har en bukse nå, og det er egentlig nok tror jeg :P

http://www.asos.com/ASOS-Maternity/ASOS-Maternity-Hooded-Parka/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2270619&cid=5813&Rf900=3717&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Khaki

Dette er jo en parkas som er veldig lik de jeg har sett uten at de er mammajakke, så om man kjøper en litt stor må jo det funke, og denne her jakka kan man sikkert bruke senere også vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...