Gå til innhold

Hvor mange flasker,smokker osv?

Anbefalte innlegg

Vet det ikke er alle som "gidder" å kjøpe dette på forhånd, og ikke alle som har planer om å bruke dette.

Jeg har planer om å amme, så langt jeg får det til:)

Men tenker å ha noen flasker og smokker på lur også.

Men aner liksom ikke om det er snakk om at det er greit å ha 2 eller 6 flasker? Eller 2 eller 10 smokker? :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143969280-hvor-mange-flaskersmokker-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 6 flasker i de minste.. Har fått brukt av ei vennine som brukte de i 3 mnd. Har tenkt å amma, men greit å ha hvis jeg må pumpe for en anledning :-)

Har bare kjøpt to smokker.. De rekker ikke bruke begge samtidig uansett så stresser ikke med å kjøpe flere enda :-p

Gjest Shanti ♥

Har tenkt å amme, men kjekt å ha en flaske på lur om man skal ut en tur.. Har kjøpt 2 flasker, og fikk en gratis i en babybox. Smokker har vi bare de som fulgte med gratispakkene + 2 til, det fins jo i alle matvarebutikker, tenker det er forbruksfare som man kan fylle opp med etter behov :)

Har en flaske og tre smokker, alt har vi fått fra de gratispakkene som man kan bestille fra apotekene og diverse andre steder. Jeg har ikke peiling på hvor mange vi trenger, men tenker det holder med dette inntil vi ser hvordan det går med amming. Dette er å få kjøpt i en dagligvarebutikk så skal ikke være vanskelig å få tak i flere om det blir krise :-)

Her blir det amming om det går bra, så flasker tar jeg senere. Det er jo greit at den lille har bare en ting å forholde seg til i starten ;) Men en pakke med smokk venter hjemme (altså 2 stk) om vi får bruk for dette. Lillegutt hadde et ENORMT sugebehov sist så har de just in case.Brystpumpe og flasker kjøpes senere når driven har kommet skikkelig tenker jeg.

Annonse

Har pumpe og ei flaske klart, tilfelle. Så har mandet man MÅ ham og kan fylle på om det er noe. (vi har kastet det meste av gamle flasker pga disse hormonforatyrrende stoffene som fantes i noen av dem)

Smokker ville jeg hatt en eller to klare (smokkebarn er nå en gang lettere enn tottebarn,,) og så ender du opp med 45 rundt om i huset, lommer og vesker etterhvert :P

har kun ei lita flaske som har fulgt med i en graits pakke. og 4 smokker. mangler en del til brystpumpa så den er vell egentlig boss :P så går amminga dårlig så må gubben ta en tur og handle :P ville ikkje laggt så mye penger i flaske om du skal amme. men er greit og ha noen til senere til vann eller som nevnt om andre må gi melk noen ganger :) eg kommer ikkje til og handle inn mer av flasker før behovet oppstår. er bare 5 min til butikken som selger flasker allikevell :)

Vil ikke anbefale å handle altfor mange før fødsel. Jeg har nå to flaskebarn(twins 4 mndr), og ingen av dem kunne f eks bruke str 1 på smokken noen gang. Kjedelig hvis man da har kjøpt 10 stk. Jeg tenker det holder med et par flasker m smokkestr 1 hvis man bare venter ett barn og det ikke er noe spesielt ellers(lite barn etc).

Så sender man noen ut på rema el hvis man trenger flere etterhvert. Men også da vil jeg anbefale å handle litt og litt:-).

Hilsen en som har kasta bort tusenlapper på feil flaskekjøp:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...