Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Noen som har andre råd? Kan ikke tro at det er bra å leve på smertestillende for å fungere normalt.
Chelseafan Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 hvis du ikke er gravid.så bland ibux og paracet det blir bra da
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 Hvordan fant du ut at det er betennelse? Bare lurer fordi jeg selv hadde smerter i nakke og skuldre for litt siden... det kjentes ut som om jeg hadde sår der, altså det svidde i huden, varmt, litt nummen.. I mitt tilfelle førte det til videre utredning for kronisk sykdom, så det burde jo følges opp.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #5 Skrevet 6. september 2012 Jeg har hatt senebetennelse, og slimposebetennelse i samme område. Smertestillende er vel og bra, men de fjerner ikke betennelsen. Selv har jeg god nytte av akupunktur, kiropraktor og fysioterapeut.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #7 Skrevet 6. september 2012 Paracet er betennelsesdempende, så jo, det vil virke mot selve årsaken i tillegg til smertene.
Gulosten™ Skrevet 6. september 2012 #8 Skrevet 6. september 2012 Du er rett og slett nødt til å trene. Piller tar symptomene men ikke selve sykdommen og årsaken.
verdens heldigste mamma Skrevet 6. september 2012 #9 Skrevet 6. september 2012 Det er jo ikke snakk om å "leve på smertestillende" i lang tid. Ibux er betennelsesdempende, så da tar du det noen få dager til betennelsen har gått over. Det er ikke farlig. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #10 Skrevet 6. september 2012 Hvis det er betennelse du har så kan ibux ha en minimal betennelsesdempende effekt, men du vil ikke bli bra av å ta smertestillende. Hvis det er betennelse du har så er nr 1 å kutte ut sukker!!! ...og for mye andre raske karbohydrater. Nr 2 er å ta omega 3 og evt gurkemeie - begge deler er betennelsesdempende, og gurkemeie har i tillegg en smertestillende effekt ca på linje med ibux, men tar litt lenger tid før man får virkningen. Nr 3 er evt å få behandling. Men først og fremst få hjelp til å trene riktig. Det krever egeninnsats, men er fint mulig å bli kvitt sånt!! (En eller annen skrev at paracet er betennelsesdempende... det stemmer ikke. Paracet er ikke betennelsesdempende, ibux har en viss betennelsesdempende effekt.)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #11 Skrevet 6. september 2012 HI her ! Takk for svar alle. Skreiv det lange svaret, så forsvant det. Betennelsene har kommet av og på det siste året etter at jeg ble påkjørt. Har tatt MR som ikke viste noe. Har gått til kiropraktor og fysio uten hell. Ikke spist sukker,gluten eller laktose de siste 50 dagene og trener 3 ganger i uka. Leit når man har gått med smerter av og på i et drøyt år å fortsatt få beskjed om å ta smertestillende. Skal få tak i en osteopat da og prøve det
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #12 Skrevet 6. september 2012 Kinesiologiteip!! Jeg sverger til den, og den hjelper mot betennelser hvor enn den måtte sitte på kroppen. Teipen kan du kjøpe på apotek eller på nett, og med et kjapt google-søk finner du hvordan teipen skal settes på. Jeg forguder den! (Er samme type teip som idrettsutdøvere bruker - de du gjerne har sett i rosa, blå, gul, grønn osv)
Mamma til to guttegull Skrevet 6. september 2012 #14 Skrevet 6. september 2012 Akupunktur og gurkemeie Gurkemeie bør du visstnok ikke ta om du prøver å bli gravid. Usikker på om du bør ta det hvis du allerede er gravid. God bedring
Tante_Esel Skrevet 7. september 2012 #15 Skrevet 7. september 2012 HI her ! Takk for svar alle. Skreiv det lange svaret, så forsvant det. Betennelsene har kommet av og på det siste året etter at jeg ble påkjørt. Har tatt MR som ikke viste noe. Har gått til kiropraktor og fysio uten hell. Ikke spist sukker,gluten eller laktose de siste 50 dagene og trener 3 ganger i uka. Leit når man har gått med smerter av og på i et drøyt år å fortsatt få beskjed om å ta smertestillende. Skal få tak i en osteopat da og prøve det Jeg fikk også problemer med nakke/ skulder etter at jeg kræsja... det førte også med seg masse hodepine, og til slutt diagnosen migrene (har aldri hatt vondt i hodet før jeg kjæsja) Dro til fysioterapi, virka ikke, prøvde akupunktur, virka ikke.... ga opp... og så fikk jeg beskjed at svigers at ho synes jeg skulle gå til en osteoppat som hun selv var hos. Etter en behandling, var jeg kvitt hodepina og nakkesmertene en ukes tid. Neste behandling var jeg enda bedre. Jeg får også beskjed om hvordan trene osv. nå går jeg dit kanskje en gang annenhver mnd. ... så det er ikke en person jeg renner ned dørene hos akkurat Og det hjelper, og har hjulpet meg masse! så derfor sier jeg: Gå til en osteopat!
Musemorbr / Skrevet 7. september 2012 #16 Skrevet 7. september 2012 Bytt fastlege. En god lege sender ikke pasienten ut med en forvirra følelse av å enten bli feilbehandlet eller oversett. Vil du ha denne legen neste gang noe oppstår, kanskje noe enda mer alvorlig? Finn deg en lege som klarer å begrunne/forklare beskjedene han gir, slik at du føler du forstår hva han mener og hvorfor. Lær deg også å kvinne deg opp til å si "vent nå litt, er dette riktig" når du tror noe ikke stemmer. God bedring. Håper du ikke må plages så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå