Gjest Miryks Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 Kjøper billig-bacon (X-tra bacon på Coop), kutter opp og steker ved siden av
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #3 Skrevet 6. september 2012 Vi bruker å ha suppe til pannekake. Blomkålsuppe eller tomatsuppe. Trur dette er veldig forskjellig fra sted til sted. Også har vi blåbærsyltetøy og noen ganger bacon.
☆☆☆ Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 Når vi er to blir det stort sett pannekaker og bacon. Liker bedre å lage til flere, da lager jeg suppe til også. En hvilken som helst saltsuppe..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #5 Skrevet 6. september 2012 Jeg er vant til at man kun spiser pannekake med sukker eller blåbærsyltetøy. Samboer er vant med pannekaker med bacon til tomatsuppe. (Jeg hater tomatsuppe) Så her serveres det noen vanlige pannekaker til meg, så spiser han og ungene tomatsuppe og pannekaker med bacon. Spises igrunn samtidig, eller så suppen tilslutt når den har kjølt seg litt.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #6 Skrevet 6. september 2012 Vi har alltid suppe først. Jeg har vokst opp med ertesuppe før pannekaker, men det liker ikke mannen og barna, så vi har innført tomatsuppe med pasta og egg. På pannekakene har vi smør og sukker, syltetøy, særlig blåbær.. Mannen spiser av og til brunost på..
Gegs Skrevet 6. september 2012 #7 Skrevet 6. september 2012 Vi spiser ertesuppe etter pannekaken. Til pannekaken har vi blåbær og bacon!
sologsommer Skrevet 6. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2012 Dere som har bacon i. steker dere bare baconet og ruller en skive inn i pannekaken?
It's all about me Skrevet 6. september 2012 #9 Skrevet 6. september 2012 Ikke noe suppe aller annet til. Kun sukker, syltetøy og rømme Og pannekaker spiser vi en fast dag i uken
geitemarken Skrevet 6. september 2012 #10 Skrevet 6. september 2012 Vi gjør som svenskene med gul ertesuppe og flesk til pannekakene. Spises samtidig. På pannekakene er det blåbærsyltetøy.
Musemorbr / Skrevet 6. september 2012 #11 Skrevet 6. september 2012 Jeg har vokst opp med at det skal være blåbærsyltetøy, eller sukker, men av og til var det ertersuppe. Mannen har bare opplevd det som dessert, med is og frukt/bær inni. Han sliter derfor litt med å godta det som middag, men går med på det av og til. Da med syltetøy og ikke suppe. Spiser ingen pannekaker som middag i Danmark?
sologsommer Skrevet 6. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 6. september 2012 Jeg har vokst opp med at det skal være blåbærsyltetøy, eller sukker, men av og til var det ertersuppe. Mannen har bare opplevd det som dessert, med is og frukt/bær inni. Han sliter derfor litt med å godta det som middag, men går med på det av og til. Da med syltetøy og ikke suppe. Spiser ingen pannekaker som middag i Danmark? Nei, tror ikke det er vanlig som middag? mere på linie med vafler, som kos
Tingenes Herre Skrevet 6. september 2012 #13 Skrevet 6. september 2012 Hjemmelaget tomatsuppe med løk og makaroni, og et kokt egg delt i to oppi.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #14 Skrevet 6. september 2012 Dere som spiser pannekaker med bacon, hvordan gjør dere det med bacon? Som hun ene over her lurte: steker dere bacon og ruller det i pannekaken? Høres spennende ut og kan tenke meg å prøve. Har hittil bare spist pakkekaker som dessert.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 6. september 2012 #16 Skrevet 6. september 2012 Suppe først, pannekaker med blåbær etterpå NAM!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #17 Skrevet 6. september 2012 Kun pannekaker med sukker eller syltetøy til barna. Mannen og jeg spiser da gjerne noe annet for det er så kjedelig å steke pannekaker
det er berre mordi Skrevet 6. september 2012 #18 Skrevet 6. september 2012 Pannekake med bacon og tomatsuppe til:) Nydelig, og det står på menyen i morgen!
det er berre mordi Skrevet 6. september 2012 #19 Skrevet 6. september 2012 Dere som spiser pannekaker med bacon, hvordan gjør dere det med bacon? Som hun ene over her lurte: steker dere bacon og ruller det i pannekaken? Høres spennende ut og kan tenke meg å prøve. Har hittil bare spist pakkekaker som dessert. Steker bacon i skiver og river de i fillebiter og strør de inne i pannekaka, ruller den sammen og stapper i trynet. Om man har lyst å gjøre det litt mer proft, skjærer man baconet i små biter, hiver de i steikepanna og heller pannekakerøra over og steker de sammen- slik det bare gjenstår å stappe i trynet;)
skinnfilla Skrevet 6. september 2012 #20 Skrevet 6. september 2012 Jeg har vokst opp med at det skal være blåbærsyltetøy, eller sukker, men av og til var det ertersuppe. Mannen har bare opplevd det som dessert, med is og frukt/bær inni. Han sliter derfor litt med å godta det som middag, men går med på det av og til. Da med syltetøy og ikke suppe. Spiser ingen pannekaker som middag i Danmark? Nei, tror ikke det er vanlig som middag? mere på linie med vafler, som kos de pannekakene jeg så der var nedlessa med krem,is, sjokoladesaus og strøssel;) forøvrig spiser jeg og ungene pannekaker med sukker fortløpende mens jeg steker mannen liker ikke (!) pannekaker.
håpefull<3 Skrevet 7. september 2012 #21 Skrevet 7. september 2012 pannekake spiser vi kun med sukker og stekt bacon. synes ikke suppe hører hjemme her. men så blir vi mette av 2 pannekaker hver og hver sin skål med suppe, så hadde blitt litt for mye å lage begge samtidig evt hvis vi lager pannekaker på kvelden bare for kosen, så er det blåbærsyltetøy evt jordbærsyltetøy. har også spist det som dessert med sjokolade i, nam!
Von Hertelhofen Skrevet 7. september 2012 #22 Skrevet 7. september 2012 Har alltid smør og melis på pannekakene. Det er sjelden jeg har det til middag, siden det er så usunt. Er også vant med bacon, men det har jeg jo ikke hatt siden jeg ble veggis.
Soon to be mum Skrevet 7. september 2012 #23 Skrevet 7. september 2012 Dere som har bacon i. steker dere bare baconet og ruller en skive inn i pannekaken? Jeg har vokst opp med bacon og sukker til pannekaker og spiser det på denne måten: Lager pannekaker på vanlig måte, klipper baconet opp i små biter og sprøsteker dette, men har det i en skål sammen med baconfettet som renner av under stekingen (+evt litt smeltet smør hvis det er lite fett). Så strør jeg et tynt lag med sukker over pannekaken før jeg legger en stripe med baconbiter og pittelitt baconfett ca midt på pannekaka. Ruller sammen og spiser med kniv og gaffel. Mannen min er ikke vant til bacon og sukker på pannekakene, så han spiser dem som regel med blåbærsyltetøy og rømme. For meg er det dessert og ikke middag. Vi har som regel tomatsuppe med makaroni og hardkokt egg ved siden av også. Jeg spiser alltid suppe og pannekake samtidig, mens mannen min spiser suppe først og så pannekake etterpå.
timiane Skrevet 7. september 2012 #24 Skrevet 7. september 2012 Jeg bruker bacon som jeg bruner først, så har jeg pannekakerøren i pennen sammen med bacon. Utrolig godt. Ertersupper er også en hitt. Liker best det som er salt til salami- stekt det og, pølsebiter eller en sterkere bariant med mye grønsaker og chilli. Kald spiser jeg de gjerne men syltetøy og krem
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. september 2012 #25 Skrevet 7. september 2012 Her er det pannekaker,bacon og blåbærsyltetøy. Jeg kutter opp bacon og hiver det i røra og steker de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå