Lille Ru Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Er det noen her inne som har vært plaget med cyster på eggstokkene? For 2 uker siden ble det på ultralyd oppdaget en cyste på høyre eggstokk. Ett par dager senere punkterte legen cysten og jeg begynte på ett nytt brett p-piller. I går var jeg på ny ultralyd og tror du ikke at cysten hadde kommet tilbake da (på under 2 uker). Har fått beskjed om å fortsette med p-piller i 2 uker til og håpe på at cysten sprekker. Jeg er lei meg og frustrert Kanskje jeg må utsette neste IVF-forsøk enda 1 mnd. Jeg har flere eggposer på venstre eggstokk. Er det noen med erfaringer med cyster og noen som har "prognoser" for min høyre eggstokk?
robot Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Jeg har endometriose og har hatt en del cyster. I blant har de blitt borte av seg selv (noen ganger sprukket med kraftige smerter, andre ganger bare minsket igjen), et par ganger har de blitt operert. De jeg vet om (fordi de var der under scanninger i forbindelse med inseminasjoner og IVF) som har blitt borte av seg selv, var relativt små - sånn 3-6 mm i diameter. De gangene jeg måtte opereres var de rundt 10 mm og med symptomer (smerter og lavgradig feber).
Solstråle86 Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Jeg har også hatt en del problemer med cyster.. P piller tørker ut cyster, og det har fungert på meg. Før start på hormoner gikk jeg på p piller 2 måneder, og da tørket cystene ut av deg selv på den tiden. (største var 5x6 cm). Så jeg har god erfaring med p piller i alle fall
Poteta Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Jeg har endometriose og har hatt en del cyster. I blant har de blitt borte av seg selv (noen ganger sprukket med kraftige smerter, andre ganger bare minsket igjen), et par ganger har de blitt operert. De jeg vet om (fordi de var der under scanninger i forbindelse med inseminasjoner og IVF) som har blitt borte av seg selv, var relativt små - sånn 3-6 mm i diameter. De gangene jeg måtte opereres var de rundt 10 mm og med symptomer (smerter og lavgradig feber). Håper du mener cm og ikke mm..... For cyster på 3-6mm og 10mm er jo ikke veldig store.... Jeg sliter mye med cyster selv. Opererte enn på 10cm i diameter i fjor høst. Har hatt 3 IVF forsøk etter det, og hver gang har legen tømt cysta som da har vært på mellem 5 og 6 cm i dia. Ikke vært noe problem. men har vært litt ubehagelig til tider...
Fiemamma Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Jeg har endometriose og sjokoladecyster på begge eggstokkene. Først ble de målt til 1.5 cm i diameter og 2.5 cm, henholdsvis venstre og høyre eggstokk. Etter 4 doble kurer pergo ble venstre eggstokken totalt overgrodd, er ødelagt og skal fjernes om noen dager. Den som er igjen har samme str. på cysten enda, så tror det er vanskelig å si hvordan det utarter seg hos hver enkelt. Vet iallefall at jeg ALDRI skulle ha tatt den j&%¤# pergoen...
Lille Ru Skrevet 9. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2012 Hei! Tror det jeg har en vanncyste, den er 3,4x2,8 cm. Visst den ikke har sprukket innen to uker ville legen punktere den enda en gang, ta meg av p-pillen og starte medisinering mot vårt 2. IVF-forsøk. Medisinen er max dose (450) Fostimon. Hva visst cysten begynner å vokse igjen mens jeg går på Fostimon? Tidligere har p-pillen gjort at cyster har krympet/gått tilbake selv, men denne gangen har ingenting hjulpet. Har forstått det slik at cyster ikke er ett ukjent problem...men j.... plagsomt/irriterende. Klem
robot Skrevet 15. september 2012 #7 Skrevet 15. september 2012 Håper du mener cm og ikke mm..... For cyster på 3-6mm og 10mm er jo ikke veldig store.... Cm, selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå