Gå til innhold

Svangerskapskvalme - noen som har blitt mer kvalme etter uke 8/9...?

Anbefalte innlegg

Har vært uggen omtrent fra uke 5, som i mine 2 foregående svangerskap, men nå i uke 8 (8+6 i dag) vært MYE verre.. Ikke oppkast, men konstant kvalm, med unntak av første 20 minutter etter måltider..

Noen som har/har hatt det likedan?

Fortsetter under...

Jeg mener å huske fra forrige gang at jeg leste at kvalmetoppen ofte var rundt uke 8-9. Det stemte for meg iallefall. Jeg var kvalm fra uke 5-11, med uke 8 og 9 som desidert verst. Nå er jeg i uke 5, så jeg bare gleder meg til det jeg har i vente om et par-tre uker ;-)

Annonse

Sist begynte det så smått i uke 8 for så å øke på i noen uker. Mener å huske at det var ganske ille rundt uke 12, før det gradvis ble bedre. Da jeg var 7 mndr på vei hendte det fortsatt at jeg tok litt cola eller ingefær, men spyingen gav seg rundt 14-16 tror jeg?

Nå er jeg 9 uker på vei og litt småkvalm. Men jeg har bestemt meg for at jeg ikke gidder å bli like dårlig denne gangen.

Her kom kvalmen uke 7-8. Akkurat da vi dro på ferie så ble ikke den beste ferieopplevelsen for meg... men kom meg "igjennom" det. Etter et par dager på jobb var jeg så kvalm og sliten (har en 2åring) at jeg har vært hjemme i går og i dag.. Håper bedre neste uke da mannen skal på jobbreise og jeg merker at jeg blir mer kvalm når jeg er sliten.. Kvalmen blir litt bedre om jeg får lagt meg litt ned og lukket øynene. Har også vært litt svimmel Noen andre som har det slik? Færste gang hadde jeg ikke noe kvalme.

Blæ... Jeg holder meg til mat som er behagelig på returen. Spiste marsipankake før ikveld, og den var fin og sleip og ikke klumpete i returen... Merkelig å måtte tenke på slikt...

Haha ALDRI mer marsipankake nå! :/

Annonse

Blæ... Jeg holder meg til mat som er behagelig på returen. Spiste marsipankake før ikveld, og den var fin og sleip og ikke klumpete i returen... Merkelig å måtte tenke på slikt...

Haha ALDRI mer marsipankake nå! :/

Jeg liker ikke marsinpankake så godt, likevel ;) Passer meg utmerket i disse dager.. Men Berlinerboller m bringebær funker ganske bra :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...