Gå til innhold

Spørsmål ang. Sterilisering av smokk/sutt

Anbefalte innlegg

Har termin 3 okt. Hvis jeg koker de nå og legger de i en brødpose, holder de seg sterile da? Eller ligger de for lenge liksom?

Har pakket 2 sutter i fødebagen, men håper de er trygge å bruke om 1 mnd. Derfor mitt dumme spm :)

Fortsetter under...

de bør kokes så nerme første bruk som mulig. og du trenger ikkje smokk i fødebaggen. skal ha ammingn på plass før du prøve med smokk og du skal vell ikkje ver mer en ett par dager på sjukhuset uansett ?

ville venta hvertfall 2 uker før eg prøvde med smokk. :) og blir det behov for smokk så tar det kunn noen minutter og koke den unasett. så hadde ikkje gidda og gjort det før fødsel. du får sikkert koke den på sjukhuset eller få noen til og ta med en "nykokt" om behovet er for stort.

Takk for svar.

Vet ammingen må på plass først. Men ei venninne tok ikke med sutt i fødebagen, og hun sa det hadde vært livreddende å hatt det med. Så hun tok med til nr 2.

Så planen er å ikke bruke sutt i begynnelsen, men jeg skal absolutt pakke det med selv om jeg garantert ikke bruker sutten

jeg vil nok kanskje også kjøpe en smokk og ta med..:) ?..

men koker den ikke. koker du den en gang og oppbevarer den i en lufttett boks eller i en pose vil den ikke være steril lenger uansett da boksen og posen ikke er sterile :) men ren er den jo.

Jeg har bare koket den når jeg pakket fødebagen i uke 36 :)

La den i en lufttett boks!

Smokk reddet ammingen sist. Uten den hadde jeg ikke hatt noen nippler igjen!

Signerer denne! Sist så kom ikke melka før 5 dagen, så den dagen vi reiste fra sykehuset fikk lillegutt smokk i munnen. Da var han tre dager gammel. Han hadde ett enormt sutte behov, noe som førte til at jeg ble kjempe sår. Han hadde rett sugetak, så handlet ikke om det. Men kom nesten ikke melk. Så lenge smokkene ligger i en tett pose eller boks, går det nok bra :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...