Gå til innhold

halsbrann......hjelp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samme her, har hatt det sånn i flere uker nå.

Har prøvd alt som er uten hell.. :-(

Har du prøvd å holde deg unna all syreholdig mat/drikke, drikke mye melk, spise følteis, mandler?

Og så synes jeg personlig novaluzid er bedre enn gaviscon, men ingen av de er optimal..

Åh, er så lei av halsbrann og å sove to timer i døgnet.. :-(

jeg har det også sånn for tiden! Er 35+2... Det hjelper ofte med en 2-3 gaviscon, men tingen er at jeg blir så tørst av de, så jeg drikker kanskje en slurk med vann og da er hele virkningen borte. Så om du drikker noe etterpå, så anbefaler jeg å la det være selv om det er vanskelig! Ellers er ikke jeg til noe hjelp for jeg vet j**** godt hvordan du har det :P

Jeg har ikke vært noe særlig plaget, men hos meg hjalp sjokolademelk som en drøm. eller curamed av alle ting. Loveharts og slik ga meg bare enda værre.

Merker jeg får halsbrann vis jeg ligger for mye på ryggen, eller spiser for sterk mat. Nå om dagen holder jeg meg unna salami, (kokt) For den ga meg halsbrann sist. Håper du finner en løsning. Lakris har også hjelpet når jeg tenker meg om

Annonse

drikk mindre av alt. når magen er full blir det verre. eg drikker mangen liter til dagen (vann) og til mer eg drikker til verre blir det. så blir det verre av og spise rett før legge tid. så tenk over at magen ikkje bør vere stapp full. og som nevnt over er det mangen ting som det hjelper og unngå.

Bare for å ha sagt det; melk kan gjøre det værre også... Sånn er det med meg, og dette fikk jeg bekreftelse på hos jordmor (at hos noen kan faktisk melk gjøre det værre).

Link synes jeg er de beste tablettene, isbiter lindrer i alle fall en liten stund, 5-6 mandler som tygges godt, ikke for full men heller ikke for tom mage, saltstenger av alle ting.

Det er ikke noe særlig med halsbrann, hadde det i forrige svangerskap og har det nå. Heldigvis bare en uke igjen til termin, for nå begynner jeg å bli lei halsbrannen!!

prøv å spise mindre måltider, drikke mellom måltider, ikke drikke 1 time før leggetid og gjør det til en fast vane å ta gaviscon før du legger deg da den legger seg som et lokk mellom spiserør og mage. IKKE drikk melk eller novaluzid/titralac før du tar gaviscon, da vil effekten reduseres pga gaviscon skal reagere med surt mageinnhold :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...