Gå til innhold

Kortregime og endometriose, er det bra??

Anbefalte innlegg

Jeg er satt opp til kortregime i slutten av september, men føler meg veldig usikker på om det er riktig da jeg har endometriose. Har hørt at man bør gå på nesespray da!?! På Riksen mener de at det er greit, men jeg er allikevel usikker.

Noen som har noen erfaringer å dele?

Fortsetter under...

Jeg har endo. Og jeg har hatt 3 ferskforsøk med veldig lang spraying. Den siste var bortimot 8 uker på grunn av endometriose. Dei mente på st.olavs at det kan være bra for meg. Jeg husker ved det andre uttaket spørte legen som tok ut egga, jeg ser du har gått lenge på sprayen. Det så hun bare på eggene mine. Veit ikke hvordan.

Jeg har endometriose og hadde kort regime i Danmark for noen år siden, med gode resultater. Skal ha det igjen nå i år.

Tar i tillegg Prednisolon fra like før innsett og litt fremover, pga endoen. Det er ikke kjempegodt dokumentert, men det finnes noen indikasjoner i forskning på at det kan bedre muligheten for at egg fester seg. Så vidt jeg forstod handler det om at endometriosen bidrar til at immunsystemet er overaktivt, og at Prednisolon roer ned dette og dermed reduserer sannsynligheten for at immunsystemet støter bort "fremmedlegemet" (det befruktede egget).

Hei! Tusen takk for svar :) Jeg skal ha en samtale med en lege på Riksen for å diskutere dette. Men jeg skal absolutt nevne Prednisolon for han, kanskje det kan bedre sjansene våre for å lykkes denne gangen :) Får bare håpe på det beste

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...